41 Reacties

2 jaar geleden

Helaas weer een allergische reactie. Het consultatiebureau heeft mij op het ...
Waarom moet je door gaan? Een allergie verdwijnt toch niet ineens?

2 jaar geleden

Jeetje! Mijn zoontje heeft extreem gereageerd op ei(explosief braken), moet nu 4 weken wachten en voor de 7 maand controle weer proberen. Indien hij dan nog reageert krijgen wij een verwijzing naar de kinderarts. Heb jij daar iets over gehoord ?

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Waarom moet je door gaan? Een allergie verdwijnt toch niet ineens?
Kan zeker wel vanzelf over gaan

2 jaar geleden

Kan zeker wel vanzelf over gaan
Ik weet dat je eroverheen kan groeien, dat gaat vanzelf. Maar ook door blijven geven?

2 jaar geleden

Kan je geen verwijzing naar een KA of dietiste krijgen.... Ik zou stoppen met geven totdat iemand met meer kennis me zou helpen, maarja dat is mijn mening.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik weet dat je eroverheen kan groeien, dat gaat vanzelf. Maar ook door blij ...
Ik zelf zou het denk ik wel proberen als de klachten gelijk blijven. Maar dat is denk ik voor ieder een persoonlijke keus.

2 jaar geleden

Ik lees toevallig net dit artikel: https://www.dz.nl/patient/afdelingen/kinderallergie-behandelcentrum/studie-voedselallergie-bij-kinderen Sinds maart 2019 starten kinderen nog voor hun tweede verjaardag met het dagelijks eten van kleine hoeveelheden van de voeding waarvoor ze allergisch zijn. ‘We stellen het immuunsysteem bloot aan de stof die de reactie uitlokt, zodat het lichaam er anders op leert reageren’, licht kinderarts-allergoloog Ted Klok toe. ‘Doordat we werken met lage doseringen wordt voorkomen dat de baby of peuter een ernstige allergische reactie krijgt.’

2 jaar geleden

Mij is dus uitgelegd dat het nog goed kan komen, en dat het daarom juist goed is om nu door te gaan. Allergie (zeker bij mensen met eczeem) wordt ontwikkeld omdat de huid geen goede barrière heeft en het lichaam stoffen leert herkennen als indringers en er daardoor een allergie ontstaat. Daarom is het belangrijk om wel via de orale weg dit soort allergenen aan te bieden. Hoe jonger hoe beter (omdat het lichaam dus nog geen kans heeft gehad een allergie op te bouwen).

2 jaar geleden

Mij is dus uitgelegd dat het nog goed kan komen, en dat het daarom juist go ...
Dat staat ook in het artikel hieronder. Ze zijn er onderzoek naar aan het doen en het lijkt goed te werken. Vraag me alleen af wat de hoeveelheid dan is die je moet geven.

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Dat staat ook in het artikel hieronder. Ze zijn er onderzoek naar aan het d ...
Ah ja! Ik moet zeggen dat ik het ook wel aannemelijk vind klinken, maar wel eng als je kind allergisch reageert 😥. Ik moest mengen met een grote theelepel pindakaas per keer en dan drie keer in de week…

2 jaar geleden

Ah ja! Ik moet zeggen dat ik het ook wel aannemelijk vind klinken, maar wel ...
Ik ben als de dood om de pindakaas en ei te introduceren. Hij heeft kma en lijkt ook ergens anders in het voedsel op te reageren, maar wat zijn we aan het uitzoeken. Hetgene wat hier gebeurd is oa. slijmvorming in zn keel waar hij vervolgens nog wel eens in stikt... Zou hem dan niet graag 3x per week datgene geven waar hij allergisch voor is 😰.

2 jaar geleden

Hoi Maddie, Mijn dochtertje at de eerste 4 keer probleemloos pindakaas. Vorige week maandag zat ze met haar hand aan haar mond, was moe, ging vervolgens in haar oog wrijven en binnen no time was d’r oog rood en dik en d’r huid rondom alsof ze in de brandnetels had gelegen. 2,5 uur later heeft ze alles uitgespuugd. Ik moest gisteren naar het bureau dus toch even gewacht met geven totdat ik het kon bespreken. Afgesproken dat ik het toch weer zou proberen want misschien was het toeval.. Gisteren weer een broodje pindakaas gegeven, ging er goed in, zolang ze maar geen contact heeft met d’r huid. Paar uur later broccoli, nou… een kwartier later belandde alles (inclusief de broccoli) op mijn schoot.. vind het nu wel toevallig twee keer achter elkaar. Heb het cb gemaild en ik kreeg direct een verwijzing naar de kinderarts! Gek hè?! Dat er dan bij jou wordt geadviseerd om door te gaan en ik gelijk al een verwijzing krijg (had m zelfs gister al kunnen krijgen als ik wilde). Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen, ze heeft al vanaf week 2 eczeem…

2 jaar geleden

Hier geef ik warmhapje met pindakaas

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Ik lees toevallig net dit artikel: https://www.dz.nl/patient/afdelingen/ki ...
Ook hier een allergische reactie op pindakaas, nadat hij ook al allergisch heeft gereageerd op ei. Cb wilde een doorverwijzing naar de kinderarts. Dankzij dit artikel heb ik gevraagd om een verwijzing naar het kinderallergie behandelcentrum en gekregen. Dankjewel Gwendoric

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik weet dat je eroverheen kan groeien, dat gaat vanzelf. Maar ook door blij ...
Zeker nuet blijven geven!!!! Opbouw allergenen in korte tijd kan stapelreactiz heroorzaken en heftige allergische reactie uitlokken. Gewoon binnen maandje nog es proberen, of via een opbouw ladder. Bij dergelijke reactie echt meteen stoppen hoor.

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu met je zoontje? Mijn zoontje heeft dezelfde uitslag in zijn gezicht en we zijn net gestart met het geven van pindakaas

2 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Ik geef mijn zoontje pinda volgens deze stappen. Erg tevreden over. https://vinimini.nl/collections/all

2 jaar geleden

Reactie op LindaaMK

Hoe gaat het nu met je zoontje? Mijn zoontje heeft dezelfde uitslag in zijn ...
Ik ben toevallig gister bij het consultatiebureau geweest en nu toch doorverwezen naar de kinderarts!

2 jaar geleden

Vandaag heeft ons zoontje een provocatietest gehad in het ziekenhuis. Hij is allergisch voor pinda. Gelukkig geen reactie op hazelnoot en kippenei dus dat durf ik nu rustig te introduceren. Ik word vanmiddag nog teruggebeld of ze pinda in het ziekenhuis verder willen introduceren of dat we pinda gewoon volledig uit de weg moeten gaan. Dat gaan ze nog bespreken in een mdo. Wel medicatie gekregen in het geval bij pinda mocht binnenkrijgen. Ik ben wel opgelucht, maar ergens vind ik het ook allemaal extra spannend nu. Ik hoop dat ik het een beetje los kan laten als hij bij anderen is.

2 jaar geleden

Vandaag heeft ons zoontje een provocatietest gehad in het ziekenhuis. Hij i ...
Fijn dat je duidelijkheid hebt en medicatie hebt gekregen voor achter de hand. Ik snap wel dat je het spannend vind, het is wel een bevestiging. Wij hebben morgen onze eerste afspraak bij de kinderarts voor mogelijke kippenei en pinda allergie