26 Reacties

één jaar geleden

Hier ga ik door dezelfde fase. Mijn dochter claimt mij extreem. Blijft doorzeuren tot ik doe wat zij wilt wat we gaan doen. Ik blijf heel rustig. (Tel regelmatig tot 10 hoor en blijven ademen). Leg het steeds weer opnieuw uit op een rustige manier. Ik ben een keer mijn geduld verloren, hier erg spijt van. Dit begrijpt ze echt nog niet en was er ook van slag van. Maar tjee het is zo lastig dit gedrag 😰 ook omdat ik zie dat ze dit gedrag alleen bij mij heeft en bij ieder ander poeslief zelfstandig kan spelen. Zodra ze mij hoort of ziet veranderd ze gelijk 180 graden. Ze is echt super zoet als zij alle exclusieve aandacht krijgt. Anders blijft ze zeuren en om alles vragen. Ik merk ook dat we steeds in gesprek blijven met elkaar, ze kan erg goed praten en alle aandacht is natuurlijk aandacht. Ik probeer het nu 2 keer uit te leggen en dan er even niet meer op te reageren. Het is een fase, maar wel een hele pittige.

één jaar geleden

Reactie op Nobeltje

Hier ga ik door dezelfde fase. Mijn dochter claimt mij extreem. Blijft door ...
Ja precies zoals jij zegt! Als ik niet in de situatie zit kan ik het van een afstandje bekijken en denken oke het hoort bij de ontwikkeling. Maar zodra hij hij weer begint denk ik aaaaaahhhhhh 😵

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar met mijn dochter. Ik probeer ook altijd rustig te blijven. Maar lukt lang niet altijd. Zij claimt mij ook enorm en wilt ook alles bepalen wat ik doe. Soms moet ik er erg om lachen en soms wordt ik er gek van. Zij krijgt vooral driftbuien als ze haar zin niet krijgt en soms laat ik haar nu maar even uitrazen en probeer het haar daarna uit te leggen of ik pak haar op en ga even knuffelen met haar. Geen tips voor je. Maar zeker wel herkenning. Ik blijf herhalen tegen mezelf.. het is een fase, het is een fase hahaha!

één jaar geleden

Heel herkenbaar, eigenlijk een compliment dat je kind van je houdt en zich bij jou veilig voelt kan uiten, van de prikkelingen van de dag. Ja geen tips, ze groeien al zo snel , gaat vanzelf voorbij. Voor je weet mis je deze momenten, dus geniet er nog even van. Ik moet er soms beetje om lachen.

één jaar geleden

Ik overweeg een time out te gaan gebruiken. Niet omdat ik wil straffen maar er moet een consequentie aan bepaald gedrag hangen anders blijft het bij waarschuwen en dat heeft nog niks geholpen....

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik overweeg een time out te gaan gebruiken. Niet omdat ik wil straffen maar ...
Ja snap ik volledig. Onze dochter is de laatste tijd ook vervelend tijdens het eten gooien met eten en bestek etc. Smeren met eten. Dus we hebben haar een keer met stoel en al.op de gang gezet. Vond ze natuurlijk meteen niet leuk. Dus nu als ze vervelend is hoef ik alleen maar te zeggen. Of wil.je even op gang zitten? Dan zegt ze meteen nee en doet ze weer netjes. Kijken voor hoelang dit werkt😬

één jaar geleden

Wij zijn hier al een poosje mee bezig. En vinden dit echt lastig. Hij luistert ook voor geen meter! Dat maakt het nog moeilijker.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik overweeg een time out te gaan gebruiken. Niet omdat ik wil straffen maar ...
Ik snap dat je opzoek bent naar middelen zodat dit gedrag word opgelost, maar eigenlijk is dit heel normaal gedrag voor deze leeftijd. Blijf goed consequent in je “regels” niet dat na het zeuren van je kindje het opeens wel mag want dan heb en ze ook door van hey zo krijg ik dus mn zin. Time out werkt echter averechts.. je kan je kindje een gevoel van schaamte en onmacht geven. Stel je eens voor: jij zit even niet lekker in je vel en bent wat geïrriteerd of verdrietig. Jij kan dit tegen je partner zeggen en vervolgens word je partner boos of negeert je. Hoe voel je je daarbij? Om het terug te koppelen naar je kindje: die zit zo met zn gevoelens in de strijd, er gebeurt zo enorm veel op dit moment in die koppies van ze! Alleen kunnen ze dat niet ook in woorden uitleggen zoals wij dat wel kunnen. Dan zie je dus dit gedrag terug wat extreeeeem lastig kan zijn😅. Wat mij helpt is proberen te kijken waar dit vandaan komt, heb ik wel genoeg 1:1 tijd gehad met hem vandaag? Heb ik vandaag echt met hem op de grond gezeten en gaan spelen zonder afleiding? Is er iets gebeurd op psz? Of iets anders waardoor hij zich zo gedraagt? Ik merk namelijk dat dit heel veel invloed heeft op hoe baldadig hij word. Als ik je advies mag geven is: geen straf geven dus geen time out. Maar benoem duidelijk dat dit niet mag zonder te schreeuwen en vertel wat hij WEL mag doen. En als t slaan word pak je zn handjes vast en benoem je ook je mag mama niet slaan dan krijgt mama pijn, ik hou je handjes vast om ons beiden veilig te houden. Je mag wel dit en dit doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt❤️

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik snap dat je opzoek bent naar middelen zodat dit gedrag word opgelost, ma ...
Tnx voor het meedenken! Het krukje werkt voor geen meter want hij gaat er vrolijk op zitten en ervaart het niet als straf 😂 Je hebt ook gelijk dat het helemaal bij de leeftijd past. Ik moet ook niet alles in een dag opgelost willen hebben...

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik snap dat je opzoek bent naar middelen zodat dit gedrag word opgelost, ma ...
Ik begrijp deels wel wat je zegt. Maar zodra er meerdere malen nee gezegd is en er toch telkens het zelfde weer wordt gedaan. Hoort er in mijn ogen een consequentie aan. Zo blijf je soms namelijk bezig met praten. Nee mag ook nee zijn. Ik leg het altijd uit. En zeg het met gemak 3x maar word er dan echt niet geluisterd dan houd het bij mij gewoon op. Ik denk dat mensen met meerdere kinderen überhaupt de tijd niet hebben om altijd alles uitgebreid te overdenken en te bespreken. Er is niks mis met nee.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik begrijp deels wel wat je zegt. Maar zodra er meerdere malen nee gezegd i ...
Ik ben het zeker met je eens! Nee is nee en ik vind ook dat je consequent moet blijven. Alleen sta ik niet achter het stukje straf geven als in een hoek zetten, op de trap zitten of iets dergelijks. Als hij met de afstandsbediening gooit en hij luistert niet nadat ik het rustig heb aangegeven etc, haal ik de afstandsbediening weg en benoem ik ook waarom. Ik bedoelde niet dat je je kind maar lekker zn gang moet laten gaan als t niet luistert. Ik vind alleen dat we soms kinderen behandelen alsof t andere wezentjes zijn, als iemand tegen mij schreeuwt “afblijven!!” Denk ik ook hey hallo wat zeg jij nou? Snapje een beetje wat ik bedoel?🌸

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Tnx voor het meedenken! Het krukje werkt voor geen meter want hij gaat er ...
Hahaha ohhh dat zou hier ook zo zijn denk ik🤣 Ik snap je echt hoor! Heb ik ook 🥲 Aan dit soort account heb ik veel: https://www.instagram.com/reel/Cxm_SD2tQLv/?igshid=MWZjMTM2ODFkZg==

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik ben het zeker met je eens! Nee is nee en ik vind ook dat je consequent m ...
Nee maar in denk dat afblijven toch ook heel duidelijk kan zijn? Ik denk dat tegenwoordig leraren hier ook heel erg moeite mee hebben. Dat alles een antwoord moet hebben en uitleg. Praat je een aantal keer door de klas nou dan mag je gaan. Is toch een straf ? Is niet raar. Het is niet altijd de afstandbediening wat je af kunt pakken en dat is dus wat ik bedoel. Stel het is la dat telkens open getrokken word.. tja dan kan je het wel elke keer herhalen en uitleggen maar dit werkt echt niet bij elk kind. Dan mag er wat mij betreft best even op een andere plek over nadenken. Het is gewoon heel verschillend wat werkt bij kinderen. Mijn dochter is 2 en ja ik kom een heel eind met gewoon uitleggen of afpakken. Maar ik kan me heeel goed voorstellen dat dit dus niet altijd het geval is.

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik ben het zeker met je eens! Nee is nee en ik vind ook dat je consequent m ...
En ze gaan je nadoen. En dan boos worden als je kind lelijk tegen je doet 😅 Ik vind wel dat ze moeten weten wie de baas is maar je moet je altijd bewust zijn van het voorbeeld dat je geeft.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Nee maar in denk dat afblijven toch ook heel duidelijk kan zijn? Ik denk da ...
We verschillen daarin van mening en dat is ook oke🌸. Ik probeer hem zelf dan wat anders aan te bieden om te doen, tekenen, knutselen, bouwen met blokjes. En vaak samen want als hij dat soort dingen dit is het vaak een manier van aandacht vragen. Hij weet inmiddels dat als hij samen met mij wilt spelen hij dit mag vragen ipv gooien met dingen dus hij vraagt ook: mama spelen. En dan maak ik daar even tijd voor, daarna gaat het weer beter. (Sidenote: zo peacefull is t hier niet altijd ik verlies ook mn geduld en ben ook vaak overprikkeld na een dag. En ik reageer echt niet altijd zo)

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

We verschillen daarin van mening en dat is ook oke🌸. Ik probeer hem zelf ...
Fijn dat je dat laatste even toevoegt. Ik wilde al bijna weer terugkeren naar het loedermoeder topic 😂

één jaar geleden

Update over het krukje. Die slimmerd heeft het helemaal door. Hij slaat, loopt zelf naar het krukje, hoort mij even aan, geeft halverwege mijn preekje een kus en een knuffel en speelt weer vrolijk verder 😅😂 daar kan je niet boos op blijven.

één jaar geleden

Oh heel herkenbaar. Zoontje gaat door dezelfde fase. Ik ben ook z’n houvast, maar als ik er niet ben doet hij dit ook wel bij anderen. Ook vooral om “samen” dingen te doen! Maar als ik thuis ben en mijn man ook, heeft ie voornamelijk oog voor mij en is hij redelijk jaloers. We corrigeren m allebei, spreken m aan en anders in de hoek. Vaak begint ie dan te huilen en wil die een knuffel. Maar de boodschap is wel duidelijk: “er mag iets niet.” Het is vast een fase van veel herhalen en uitleggen, maar ook ik raak na de 200ste keer gefrustreerd

één jaar geleden

Ik herhaal en luistert ze niet dan haal ik haar uit de situatie, ik straf verder niet heb niet t idee dat dat (nu) zinvol is. Moet zeggen dat ik deze situatie (gillen,slaan springen op de bank) niet elke dag heb, meer dingen die haar frustreren en dat ze dan boos wordt en ik haar moet helpen om haar emoties te kunnen reguleren

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Fijn dat je dat laatste even toevoegt. Ik wilde al bijna weer terugkeren na ...
Whahahahhaha i feel you, ik voel me eigenlijk ook heel vaak een loedermoeder 😅. Kijken hier veel tv, speen is veel in en eet best vaak koekjes🤷🏻‍♀️. Soms schaam ik me ervoor en dan denk ik weer iedereen heeft zn dingen en niemand is perfect