9 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef zoete aardappel, aardappel, courgette etc. in een soort repen. Ze happen er dan zelf stukjes af. Wortels bijv. in zijn geheel.
Qua pasta geef ik bijv. penne heel.
En vlees in stukjes
Druiven en andere gladde dingen maak ik wel klein ivm met stuk gevaar.
Eigenlijk gaat het hier tot zover altijd goed!
Ik kijk vaak op google bij baby led weaning bij de plaatjes hoe ze de dingen geven 馃槄.
Denk dat je het gewoon eens moet proberen en kijken hoe het gaat!
2 jaar geleden
Ik heb laatst aardappel in reepjes gesneden en in de oven gedaan. En ik doe wel eens met gehakt met paprika ui etc. En tomaat een sausje maken en dan de macaroni of spagethi laat ik dan in stukjes. Net als rijst. En dan steeds wat grover( bijv. De gehakt)Je kan fruit bijv. Aardbei ook heel klein snijden net als druifjes etc. Is ook net wat makkelijker eten denk ik om mee te beginnen.
2 jaar geleden
nou had vandaag hele kinky salade voor mn kind gemaakt bonen geplet, avocado, tomaatje, geroosterde courgettte lekkerr
hij hoefde... niks 馃槕 gewoon t hele bord genegeerd en dan heel enthausiast gaan doen over.. een rijstwafel 馃槕
maar goed zoiets dus
watermeloen vond hij wel heerlijk vanmiddag.. dan geef ik dunne grote driehoeken
solidstarts is inderdaad the place to go
2 jaar geleden
Hier alles in stukken omdat hij niet anders accepteert. Als je googled op Rapley methode kun je veel vinden over de grootte. Een paar keer kokhalzen hoort erbij. Dingen in driehoeken snijden is goed omdat er dan 'altijd' lucht bij kan. Dus druif in de lengte in 4en bijvoorbeeld, net als wortel. Hier eet hij alles in stukken: tomaat, paprika, aardappel, pasta, wortel, komkommer. Vooral dat laatste lijkt hij heel fijn te vinden voor doorkomende tandjes
2 jaar geleden
Dit is alleen bakje fruit. Maar,
Soms met bijv. Meloen geef ik hem gewoon stuk in de handen hij bijt zelf stukken af馃槄
Hier krijgt die eigenlijk alles in stukjes. Niks gepureerd. Ik heb ijs voor hem gemaakt ook hier bijt die gewoon stukken af. Nu heeft die ook al best veel tandjes馃槀
2 jaar geleden
Aardbeien door de helft of in 4, ligt aan de grootte. Appel en peer snijden wij in hele dunne partjes, banaan krijgt Avalyn in schijfjes. Mango in kleine blokjes. Ze kauwt al erg goed.
Gekookte kipfilet geven wij in blokjes, andere groente in de hand, stukjes bloemkool, broccoli, wortel.
Hier wilt ze ook het liefst alles zelf doen. Vaak maken wij wel een prak en geven wij haar wat in de hand, anders is het graaien uit het bakje馃槄