6 Reacties

3 jaar geleden
Mijn dochter van 5,5 maand (24 weken) slaapt nog in de mini, past nog prima. Wel al een tijdje met haar armen eruit omdat ze prikjes kreeg en toen geen armpjes erin mocht ivm warmte. Omdat we toen al langzaam wilden afbouwen zijn we ermee door gegaan. Ze trekt nog steeds vaak haar speen uit dus wij stoppen haar handjes altijd onder de dekens en op 1 armpje leggen we een elektrische kruik (‘s nachts warm en overdag niet). Hierdoor moet ze eerst meer moeite doen, maar ze krijgt hem makkelijk los haha.
Wij moeten meestal 2/3 keer de speen terug doen en armpjes terug en meestal is ze dan al zo moe bij de laatste keer dat ze al bijna slaapt zodra de speen weer in haar mond zit.
Bij mijn (schoon)ouders slaapt ze in een winterslaapzak en die is bij haar armen wat langer waardoor ze dr speen niet uit kan trekken. M’n schoonmoeder doet de rits van de mouwen een beetje los zodat ze nog wat langer zijn. Weet alleen niet of dat ook bij de newbornzak kan?
Hopelijk heb je hier iets aan! Succes 🤞🏼

3 jaar geleden
Mijn dochter is volgende week 5 maanden. Met 3 maanden zijn we heel rustig dutje voor dutje op gaan boiwen met 1 arm eruit. Toen dit overdag goed ging ook snachts gedaan. Toen dit goed ging 2e armpje dutje voor dutje opgebouwd. Denk dat we daar in totaal zo’n 1,5 maand mee bezig zijn geweest. Ze trekt nu ook enorm vask dr speen uit, om gek van te worden. Vandaag toevallig cold turkey gestopt met de speen. Ik was er he le maal klaar mee 😂 halfuurtje flink huilen geweest vanavond, maar slaapt nu al 2u als een roosje

3 jaar geleden
Hey! Ik had precies t zelfde dingetje en zag er best wel tegen op. Maarja het moest nu wel omdat onze dochter al flink aan het rollen is. Ik heb vorige week met de leuke aanbieding van puckababy de 4 seizoenen slaapzak gekocht. Hierbij kan je de handjes dichtvouwen. Dit is echt ideaal want dan kan ze niet met haar vingertjes dr speentje uit dr mondje halen. Dus onze dochter van bijna 5,5 maand slaapt gewoon al in de 4 seizoenen puckababy met dichte handjes 😄 dan went ze alvast eraan om met losse armpjes te slapen. Tegen de tijd dat het weer te warm wordt voor die dichte handjes dan haal ik dr handjes natuurlijk gewoon uit dr mouwen.

3 jaar geleden
Ja met de newbornzak kun je ook de handjes afdekken, maar zelfs daarmee slaat hij zn speen uit haha. 😂 1 arm overdag gaat echt dikke prima, 2 armen eruit ging ook wel die 2x wat ik nu geprobeerd heb, maar in de newborn met mouwen was het dus niet zo best.. maargoed binnenkort weer verder gaan met afbouwen
3 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Mijn dochter is volgende week 5 maanden. Met 3 maanden zijn we heel rustig ...
Hoe is het de rest vd avond gegaan?
Hier was speen ook echt vervanging tijdens het afbouwen van inbakeren. Resultaat, 1 a 2 x per nacht dus speen terug of weer inbakeren 🤣
Nu slaapt hij al een tijdje in een winterslaapzak dus ja dan maar af en toe speen er in. Moet zeggen dat hij deze week 2 nachten heeft gehad dat hij niet of maar 1x wakker is geweest en niet in slaap kon komen. Vanacht heeftie geslapen van 19:20 tot 07:10 zonder enige kik. Toen wij naar bed gingen lag die lekker over dwars en vanochtend wakker met zn hoofd de andere kant op 🤣 dus die heeft heerlijk geslapen. Ik hoop zo dat dit het einde is van zn speen 😅

3 jaar geleden
Reactie op Kaaj1256
Hoe is het de rest vd avond gegaan?
Hier was speen ook echt vervanging tij ...
Savonds 1x 2min gewiegd rond 23.30 en daarna doorgeslapen tot 7! Afgelopen nacht 2,5u drama. En overdag is t ook nog moeizaam