30 Reacties
2 jaar geleden
Ze kan soms oneindig lang (tot wel 2 uur ofzo) zelf “rommelen”/ spelen. Soms geen seconde 😅. Duplo blokjes doen het goed, van die stapel bekertjes en houten puzzelstukjes. En alledaagse items.
En rondjes kruipen (door de keukendeur naar buiten en dan door de kamer deur weer naar binnen etc). We hebben ook een matras topper als een soort ramp op de bank liggen zodat ze er zelf op en af kan klimmen. Vind ze ook erg mooi. En ze kan zich ook oneindig vermaken met blokjes of puzzelstukjes in en uit onze schoenen doen. Wel oppassen met aantrekken 😂😂
2 jaar geleden
Mijn dochter kan op een goeie dag zeker 1,5 uur alleen spelen. Heel soms als ze vroeg wakker is, en ik nog erg moe ben, dan zet ik haar in de box en ga ik een dutje doen op de bank. Alleen even oogje open doen als ze iets uit de box flikkert.
Maar ik denk over het algemeen zo'n 30-45 min? Ga ik koken en zet ik haar naast me op de grond. Dan kruipt ze een beetje rond en vind iedere keer weer iets nieuws.
2 jaar geleden
Verschilt echt per dag. Het werkt bij mijn zoontje goed om niet teveel speelgoed aan te bieden. Dan raakt hij snel overprikkeld. Hij speelt het beste alleen als ik of mijn man bezig zijn in huis dan rommelt
Hij lekker. Als ik stil naar hem ga zitten kijken zoekt ie mijn aandacht veel op. Gebeurt ook vaak dat ie helemaal niet wilt spelen
2 jaar geleden
Overigens werkt het ook goed om hem juist te laten ontdekken. Vandaag was hij 30min bezig met een blokje door heel het huis verplaatsen en verstoppen.
2 jaar geleden
Mijn zoontje kan zich echt lang (soms wel 2 uur) zelf vermaken. Rondjes lopen om de salontafel, achter de poezen aan kruipen. Verder voorliefde voor non-speelgoed. Lege flessen zijn op dit moment favoriet. Ik koop niet zo vaak speelgoed iedere 2 maanden koop ik een paar items die ik wisselend aanbied. Qua boekjes zijn die van Gonnie de gans hier een hit.
2 jaar geleden
Onze zoon heeft een vormenstoofset van PRIMO LEGO gekregen. Helaas niet meer te koop, alleen met goed zoeken 2e hands. Deze was helaas ook niet compleet, maar goed op te lossen met de gewone blokjes. Ben kan hier rustig 20 min aan een stuk mee bezig zijn 😅. Blokje erin deurtje open er weer uit halen en weer opnieuw. Of blokje erin, bolletje erop niet loslaten en hem er weer uittrekken 🤣. Hilarisch gewoon.
Hij kan überhaupt lang bezig zijn met zijn PRIMO 😅🥰. Maar goed ook want zijn ouders zijn ook LEGO fans.
2 jaar geleden
Soms 1 minuut, soms toch een half uurtje. Momenteel doet hij niets liever dan spullen op de tafel leggen of van de tafel laten vallen op de grond. Blokjes, boekjes.
Vorige week heb ik hem buiten laten spelen, maar hij bleef zagen. Tot mijn man de boom ook buiten zette. Meneer kon hem optrekken en was content...
2 jaar geleden
Reactie op Meason21
Erg kort! Hij vermaakt zich vooral met dingen waar hij niet aan mag komen z ...
Dat hebben wij met de afstandsbediening van het slaapkamerlicht. Kind weet gewoon al hoe hij het licht aan en uit doet en hoe hij de kleur kan veranderen 🤣. Ben kan er serieus een half uur of langer met schateren en al mee bezig zijn 🥰. We maken er tegenwoordig maar een spelletje van eerst naar de afstandsbediening toe klimmen en dan mag hij midden op het grote bed even spelen 🤣.
2 jaar geleden
Ze speelt maximaal 5 minuten alleen. 😩 Dan is ze vooral bezig met dingen (maakt niet uit wat) uit iets te halen (maakt niet uit waaruit). Vooral pannen uit het keukenkastje halen is favoriet. Wij kopen zelden speelgoed, want ze speelt er eigenlijk (nog) niet mee. Het allerleukst vindt ze boekjes, van die kartonnen waar ze zelf in kan bladeren. Ze komt dan telkens met het boekje naar mij of naar haar vader en stopt het in onze hand, van: lees me voor. Boekjes dus. En dingen die geen speelgoed zijn.
2 jaar geleden
kan best lang zijn maar wisselt.. we zijn nu op vakantie in een totaal niet babyproof klus huis, betonnen vloeren, gereedschap, purr schuim dus we moeten de hele tijd waaks zijn maar als t aan hem ligt vermaakt hij zich zo een kwartier met een gasfles 😬
in de zandbak vermaakt hij zich zo een half uur en als hij tegen een fiets aan staat is hij ook wel even zoet
ik heb een mand met speelgoed maar nonspeelgoed is t leukst en hij vindt dingen die herrie maken nu kicken zoals met een pollepel op een stoel rammen
2 jaar geleden
Mijn dochtertje kan ik op de grond zetten met genoeg speelgoed en ik heb mn handen vrij. Natuurlijk let ik tegenwoordig goed op ivm het optrekken, kruipen etc. Maar alleen spelen kan ze hier als de beste!
2 jaar geleden
Halfuurtje ofzo. Maar is ook samen met zn broer. Ik koop niks nieuws.
Alles zit in 1 bak. Hij pakt elke keer iets nieuws eruit.