12 Reacties

één jaar geleden

Onze tussenstap was in de ochtend een powernap van max 15 min om het naar de middag te overbruggen. Maar als hij nu ‘s avonds pas laat in slaap valt, zou je inderdaad ook gewoon 1 slaap rond 11u kunnen proberen en dan op tijd naar bed.

één jaar geleden

Reactie op citrus1987

Onze tussenstap was in de ochtend een powernap van max 15 min om het naar d ...
Ja ik twijfel een beetje waar we goed aan doen.. hij slaapt nu in de ochtend van 9 tot 10 maar soms ook nog wel langer maar maak ik hem wakker. Alleen wordt hij niet bepaald blij als ik hem wakker maak😂 dus dacht dan misschien even door de ochtend heen helpen en dan optijd erin voor de middag in de hoop dat hij dan een mooie lange slaap doet

één jaar geleden

Uur of 11 is prima tijd toch? Vooral als hij dan een lange tuk doet van 3 uur dan red ie de middag ook wel! Ik zou sochtends in het begin nog niet teveel activiteiten plannen, maar gewoon lekker een stuk wandelen, dan rusten ze ook wel wat uit.

één jaar geleden

Wij hebben het dutje ‘s ochtends steeds iets verder afgebouwd tot dat alleen nog maar een powernapje was van 15/20 min. We bouwden met 5 minuutjes per dag af. Door het rustig afbouwen wende hij ook direct aan wat langer wakker zijn, slaapbehoeftes en zijn energie verdelen :) Begonnen middagslaap eerst om 12:00 en dat vervolgens opgebouwd naar 13:00, ook weer rustig per 5/10 minuutjes per dag. Hij is ook niet zo blij met wakker maken maar dat is maar van korte duur, en de nachten gaan zoveel beter nu met 1 slaapje! En trouwens ook voor jezelf, de vrijheid die je krijgt is zo chill haha. Succes!

één jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Uur of 11 is prima tijd toch? Vooral als hij dan een lange tuk doet van 3 u ...
Ja alleen laatst deden we ook 1 slaapje omdat het niet anders kon en sliep hij maar van 11.30-12.45 uur. Dus dan is dat wel erg kort.. ben benieuwd

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Wij hebben het dutje ‘s ochtends steeds iets verder afgebouwd tot dat allee ...
Thnx voor je tips. Lijkt mij zeker ook fijn als het straks nog maar 1 slaapje is en de nachten weer wat beter/stabieler verlopen. Twijfel nu dus of we het beter rustig kunnen afbouwen of gewoon in 1x moeten proberen.. lastig waar je dan goed aan doet

één jaar geleden

Reactie op JDSL

Thnx voor je tips. Lijkt mij zeker ook fijn als het straks nog maar 1 slaap ...
Ik zou gewoon 1 strategie kiezen en die volgen voor in ieder geval een week! Dan pas kun je denk ik echt zien of iets wel of niet werkt en heeft je kindje ook tijd ergens aan te wennen qua een vast patroon

één jaar geleden

Als je 1 x 1 slaapje doet zal dat eerst inderdaad kort zijn. Dat word met de tijd verlengt. Mijn dochter slaapt nooit langer dan 1,5 uur . Dus ik probeer haar echt pas tussen 12 en half 1 in bed te leggen. Toen we overgingen op 1 slaapje. Deed ik eerst van 9 tot 09.45 ze worden vaak na 45min nog wakker 1 slaap cyclus dus als ze ook maar een beetje wakker werd haalde ik haar uit bed. En het tweede slaapje deed ik dan tussen half 1 1 uur. Later viel dat ochtend slaapje weg. Half 12 broodje eten en dan even spelen dan in bed. Vaak na het fruit eten tussen 10 en 11 ging ik dan even de deur uit in de buggy of auto is ook even iets relaxter zodat ze het langer vol kon houden.

één jaar geleden

Je hebt al veel goede tips gekregen! Mijn dochter sliep op een gegeven moment s middags niet meer dus heb juist de ochtenddut steeds later geschoven en het middagslaapje laten vervallen. En nu al sinds ze een maand of 12/14 is maar 1 dutje. En dat hangt echt per dag af hoe laat dat is. Soms pas om half 2, maar de laatste tijd geeft ze om 11u echt al aan moe te zijn. Dan slaapt ze soms 2/3 uur en gaat ze om 6u weer naar bed. En is ze om 7u weer wakker. Zo fijn maar 1 dutje en dat ze het zelf steeds beter kan aangeven! Ze zegt gewoon: 'bedje?' En dan wil ze gaan slapen. (Soms overigens huilend 🥲 )

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 21 maanden en ‘soms’ over na 1 dutje. Bij ons is het ook rommelig dus een goede tip heb ik nog niet. Ze maakte haar lange dut eerst van 10-12 en dan nog een kortere van 15-16. Die laatste werd steeds korter/vervelender. Dus we zijn haar ochtenddutje langzaam later aan het doen. Soms is het van 11-1 (en dan meestal vroeg naar bed of toch nog een powernap), meestal van 12 tot half 3. Maar voorlopig hebben we tussen 11-12 dan best een chagrijnig/hangerig kind. Net als jouw zoontje is mijn dochter geen uitslapen en meestal tussen 6-6:30 wakker.

één jaar geleden

Reactie op Applepie07

Mijn dochter is nu 21 maanden en ‘soms’ over na 1 dutje. Bij ons is het ook ...
Lastig he. Wel fijn te lezen dat wij niet enige zijn die hiermee worstelen. Om ons heen zijn alle kindjes al vroeg over gegaan naar 1 slaapje, maar dat kon ons zoontje echt nog niet aan. Nu was hij om 6.00 uur wakker vandaag, terwijl we gister niks hebben aangepast. Ik denk dat ik vanaf woensdag maar eens een week ga proberen met 1 slaapje en evt vroeg naar bed in de avond.

één jaar geleden

Bij ons hielp t om een rustmomentje in te bouwen als ie moe werd. Even op de bank, met een cracker of fruit, een 15-20 min Bumba op en lekker tegen me aan. Al voor dat de tijd afgelopen was sprong hij vaak zelf op, was net genoeg om even rust moment te hebben. Misschien die tv niet helemaal verantwoordt maar het werkte. Want als hij moe was wist ik zeker, leg ik hem in bed dan slaapt ie. Maar is even een weekje doorzetten met oa het rustmomentje en toen was hij er ook aan gewend!