13 Reacties

10 maanden geleden

Mijn zoontje word dus heel enthousiast van dekbedovertrekken met zijn favoriete programma's erop, dus met Paw patrol, mickey mouse, minions etc 🤣. Misschien zou je dat kunnen proberen?

10 maanden geleden

Mijn zoontje wilt geen dekbed jn ledikant maar wilt uberhaubt niet in ledikant. We hebben peuterbedje gehaald. Hij is super blij ermee nu ook deken vind die helemaal geweldig sinds een week ook zo peuterkussen durfde het niet eerder en hij slaapt nu zo goed en zo blij met deken en kussen. Hij begint al hele.aak te lachen van geluk als ik hem de deken op leg. Dus bij ons lag het aan het ledikantje

10 maanden geleden

Onze dochter heeft ook een poos gehad dat ze steeds haar slaapzak uitdeed, en geen deken wou. Wij hebben het dekbed wel gewoon standaard in haar ledikant gedaan. Gewoon over de achterkant heen zegmaar. Ze wilde er ook niks van hebben. Op een gegeven moment begon ze hem zelf te pakken ( gebruikte hem dan als kussen😑) Dit weekend overgestapt naar groot bed. 1e nacht winterslaapzak aan omdat we dachten dat ze niet onder de dekens wou liggen. Wel dus2e nacht zomer slaapzak aan , nu 3e nacht en voor het eerst zonder slaapzak. Ze ligt heerlijk onder haar dekbed. Ze is in september 2 geworden

10 maanden geleden

Lees graag mee! Onze dochter vind het geweldig dat het dekbed bij haar in bed ligt. Wel nog aan het voeteneind en niet in gebruik. Bij ons op bed kruipt ze graag onder het dekbed. Maar met haar eigen dekbed gaat ze net zolang bewegen tot ze los ligt en dan dus niks meer over haar heen heeft. 🤦‍♀️ Wat niet echt handig is met de kou van nu.

10 maanden geleden

Reactie op Didem68

Mijn zoontje wilt geen dekbed jn ledikant maar wilt uberhaubt niet in ledik ...
Hier slaapt ons zoontje indd ook veel beter (langer) sinds hij in z'n peuterbedje ligt!

10 maanden geleden

Onze dochter doet slaapzak ook uit, MAAR we doen hem al maanden achterstevoren aan en dan gaat het goed. Wellicht is dat nog iets?

10 maanden geleden

Hier slaapt ons zoontje indd ook veel beter (langer) sinds hij in z'n peute ...
Jaa bij ons ook de eerste dagen ging die spelen waneer ik hem in bed lag. Klom hij eruit om te spelen. Nu niet meer hele avond nacht slapen vast heerlijk.

10 maanden geleden

Wij hebben een wollen onesie. De slaapzak wil hij vaak niet omdat hij dan minder goed kan bewegen (denken we). De onesie is lekker warm en een deken dus niet nodig.

10 maanden geleden

Reactie op ROF

Wij hebben een wollen onesie. De slaapzak wil hij vaak niet omdat hij dan m ...
Dit! Als de dekens niet gaan of als je er over twijfelt hiermee beginnen en gewoon een lakentje om te beginnen met iets. Wij hebben voorheen wollen dekens gebruikt en nu slaapt hij onder een dik dekbed. We controleren wel altijd even voordat wij gaan slapen of hij goed er nog onder ligt (soms bij het vinden van z’n draai/in slaap vallen ligt het dekbed niet meer helemaal over hem heen).

10 maanden geleden

Hmm lastig misschien helemaal.overgaan naar peuter bed dan accepteren ze het vaak in een keer wel. En anders soms is het even een tijdje wachten en weer opnieuw proberen. Of alleen laag opmaken. Wij hebben een fleece pyjama omdat de deken natuurlijk wel eens word afgetrapt. Dan is het gewoon even wennen aan een deken in bed ze snappen het zobiso toch niet meteen.

10 maanden geleden

Hoi, ik heb een tijdje de deken met dekbedovertrek over het voeteneinde van zijn ledikant gelegd. Elke keer met in bed leggen gevraagd of hij de deken wilde, hij zei in het begin nee, en ineens zei hij af en toe ja. Nu vraagt hij er zelf om! En wanneer hij ‘s nachts wakker werd en het koud had kon ik de deken over hem heen leggen (in de periode dat hij nog zijn deken niet wilde). Misschien dat deze manier werkt?

10 maanden geleden

Onze dochter slaapt nu sinds donderdag alleen nog maar met een dekbed. We hebben haar met haar middagdutje laten wennen en in de nacht eerst nog met een dunne slaapzak aan. En nu dus alleen dekbed. Ze vind het nu helemaal geweldig als we haar gaan instoppen. 😊

10 maanden geleden

Wij waren best huiverig voor de overgang maar wilden het ledikant overzetten naar de nieuwe babykamer (ben ruim 7 mnd zwanger). Hebben voor ons meisje van net 2 een prachtig junior huisjesbed gekocht. Gestart met wennen met een deken in het ledikant door haar alleen nog in een dunne slaapzak te doen en dat ging vrij snel goed. Daarna met de nieuwe deken in het juniorbed gelegd en vanaf dag 1 was ze zó trots op haar grote bed. Hebben het ledikant nog even laten staan en haar zelf de keuze lathe maken waar ze wilde slapen maar het ledikant was direct uit de gratie (grote bed mij!). Ze blijft met deken ook veel beter liggen, met slaapzak ging ze het hele ledikant door. Bij ons waren de zorgen dus voor niks, gewoon proberen zou ik zeggen!