7 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebben het bedje eigenlijk meteen vervangen voor het ledikant. Eerst met haar slaapzak erin laten slapen met wat favoriete knuffels. De eerste paar nachten ging onze dochter alsnog overdwars liggen maar al snel vond ze het heerlijk om meer ruimte te hebben. Wij hebben voor de zekerheid nog wel een matras op de grond liggen mocht ze eruit vallen. Al gebruikt ze dat matras nu meer om op te spelen. Denk dat het belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt. Succes!

8 maanden geleden

Wij hebben eerst de zijkantjes uit het ledikantje gehaald zodat hij daaraan kon wennen. Toen gehyped dat hij een grote jongens bedje zou krijgen en dat was 2 dagen later oid. Hij is heeelemaal gek op dat hij nu een eigen dekbedje heeft en een groot bed. Bij ons konden we het ledikant uitschuiven tot een groot bedje, en ligt het matras iets lager dan de planken dus hij kan er niet uitvallen. Had het bedje dat niet gehad had ik zo’n ‘rail’ gekocht zodat je niet in de stress zit dat ze eruit vallen. Het bedje ziet er nu zo uit 🥰

8 maanden geleden

Wij zijn in een keer overgegaan op een peuterbed voor onze dochter. Wij hebben een dekbedovertrek gekocht van bing omdat ze dat ze zo graag kijkt op televisie. Ledikant in haar bij zijn afgebroken en nieuwe "bing" bed opgebouwd. Knuffels die ze in de ledikant had, heeft ze zelf in haar nieuwe bed mogen leggen/plekje gegeven. Jinte was helemaal trots op haar bing bed en is direct zonder problemen gaan slapen. Tips, zoals al gezegd volg je gevoel. Voor jinte hielp het bing dekbed heel erg zo hebben wij het voor haar heel leuk en enthousiast kunnen brengen. Succes met de overgang naar het peuterbed!

7 maanden geleden

De eerste week ging onze zoon lief en braaf slapen in zijn nieuwe bed… daarna niet meer (3 maanden lang al 😂) we geven hem wel steeds de kans om in zijn nieuwe bedje te slapen, maar hij vindt het spelletje wat hij zelf heeft gemaakt net iets te leuk.. dus na Max 3 x ontsnappen gooien we hem weer in het ledikantje. Hoop toch echt dat hij eens blijft liggen… zijn zusje is nu 2 maanden oud en wil het ledikantje straks voor haar gebruiken. Zit er haast over na te denken om zijn kamer op slot te doen totdat die in slaap gevallen is😅

7 maanden geleden

Reactie op 123poef

De eerste week ging onze zoon lief en braaf slapen in zijn nieuwe bed… daar ...
Onze dochter gaat er ook uit, maar gaat er ook zelf wel weer in. We hebben de kamer zo gemaakt dat ze nergens aan kan komen. 1 kast is leeg, commode kan per toeval op slot. Kledingkast kan ze in, maar doet ze niet. Als ze dat gaat doen kan er evt een elastiekje op de deurknoppen. We hebben een traphekje in het deurkozijn, dan hoef ik niet angstig te zijn of ze op de badkamer/onze kamer/babykamer is. Tot nu toe doet ze de deur ook niet open. We gingen eerst er elke keer naar toe, maar dan maakt ze er inderdaad een spelletje van. Nu laten we haar (zien we haar op de camera) en gaat ze vanzelf weer in bed liggen. Wellicht een tip van Flip 😝

7 maanden geleden

Al ruim een maand hadden wij de ‘nieuwe’ junglekamer klaar voor ons zoontje van ruim 2. Ik ben hoogzwanger dus we dachten dan hebben we nog tijd om hem te laten wennen. Weken was het van: nee kamer is voor zusje. Nu toch doorgepakt en 2 avonden is mijn man er met een matras naast gaan liggen. Ging heel goed. Vannacht proberen zonder een van ons ernaast. Hij wil nog graag in zn slaapzak, dus die heeft hij aan. Succes!

7 maanden geleden

Reactie op nootje123

Onze dochter gaat er ook uit, maar gaat er ook zelf wel weer in. We hebben ...
Sorry, zie je reactie nu pas. Is wel vergelijkbaar met het plannetje wat ik had. Lekker z’n ding laten doen en hopen dat die dan snel zijn bed weer in kruipt. Al denk ik dat de mijne gerust 2 uur lang gaat spelen.. maar we gaan het zien 🤭 vanavond test 1.