52 Reacties

één jaar geleden

Wakker tussen 7 en half 8. Geen middagdut meer. Naar bed rond 19.00u, slaapt dan ergens tussen 19.15u en 20.00u.

één jaar geleden

Wakker tussen 7-8, maar soms moeten we haar wakker maken Middag dutje ongeveer 13-15 uur In bed om 19.30, soms slaapt ze direct en soms kletst of speelt ze nog even door

één jaar geleden

Ochtend 07:30 wakker Dutje 12:30-15:00 Avond 19:00

één jaar geleden

Mijn zoontje slaapt: Avond tussen 19.30-20.00 slapen Wakker tussen 06.30-07.00 ochtends Middag slaapt hij van 12.30 tot 14.30

één jaar geleden

Ochtend 08:30-09:00 wakker, middagdutje 13:00/15:00 avond 19:30/20:00 naar bed. Nu slaat ze het middagdutje weleens over, ze gaat wel naar bed maar slapen is momenteel wel uniek, ze zit dan lekker te spelen met haar knuffels. Dan gaat ze in de avond vroeg naar bed ook. Ik weet dat het een fase is en weer terug komt heeft ze vaker gehad. En gelukkig is ze een goede slaper & wordt ze nooit wakker in de nacht

één jaar geleden

Reactie op Sunflower94

Tis ook wel de tijd voor de slaapregressie van 2 jaar hoor! Die had ze hier ...
Ze slaapt al een maand geen middagdutje. Ik leg haar wel nog steeds in bed smiddags. Maar ik denk er wel aan om er misschien mee te stoppen. Ze was ook al vrij snel van 3 naar 2 dutjes en van 2 naar 1 dutje gegaan. Maar ben nog wel aan het twijfelen... 🥺

één jaar geleden

Tussen 06:00 en 07:15 wakker. Maar halen hem pas om 07:15 uit bed. Slaapt van 12:00 tot 15:00 (3uur!) bij de opvang slaapt hij 1uur smiddags maar komt daardoor helemaal oververmoeid terug van opvang dagen (2x in de week). Om 19:30 in bed en valt meestal binnen een uurtje in slaap. Slaapt eigenlijk altijd door.

één jaar geleden

Onze dochter is tussen 6.30 en 7.30 uur wakker. En slaapt dan weer tussen 12.30 en 15.00 uur. Ze gaat 's avonds tussen 19.30 en 20.00 naar bed.

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Ze slaapt al een maand geen middagdutje. Ik leg haar wel nog steeds in bed ...
Ja hier ook hoor, echt vier weken niet. Momenteel ook bijna 41 weken zwanger dus had fijn geweest als ze ook sliep en straks met baby. Nu sliep ze toevallig gisteren wel 1,5 uur . En at ze in de avond ook weer goed. Vaak gaat dat hier wel beetje samen. Maar ik snap het hoor blijft zoeken soms.

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Ze slaapt al een maand geen middagdutje. Ik leg haar wel nog steeds in bed ...
Hier was ze ook al redelijk 'vroeg' van 3 naar 2 en van 2 naar 1 gegaan. Wij hebben ervoor gekozen om, naar aanleiding van heel veel struggles met het inslapen zowel middag als avond, uiteindelijk de middagdut ook te skippen. Ze doet deze structureel niet meer sinds ze +-23 maanden is en daarvoor ging het al een paar maanden heel moeizaam. Heeeel incidenteel doet ze hem nu wel nog, maar enkel als ze een heel slechte nacht had of ziek is o.i.d. Valt dan vervolgens savonds wel weer heel moeilijk en laat in slaap, zelfs als we de dut beperken tot een halfuurtje. Dus eigenlijk doen we hem gewoon liever niet meer 😊 valt sinds ze hem niet meer doet over het algemeen gelukkig een stuk beter in slaap in de avond. En het scheelt overdag met dingen ondernemen, maakt de planning wel makkelijker. We zorgen overigens wel voor een extra rustmoment op een andere manier in de middag en een stukje ontprikkeling, anders staat ze echt constant 'aan'.

één jaar geleden

-Avond rond 19.00 -Wakker rond 06.30/07.00 -Smiddags 12.30 tot 13.30/14.00

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

-Avond rond 19.00 -Wakker rond 06.30/07.00 -Smiddags 12.30 tot 13.30/14.00
Exact hetzelfde hier 😄

één jaar geleden

Slapen? Alsin elke dag? En ongeveer p hetzelfde moment? Een hele nacht door? Nou ja vooruit wel ongeveer hetzelfde.momen. 5.20.wakker Tussen 12 en13 slapen, 1,5 uur (ik maak wakker) 19.45 tandenpoetsen meestal 2lvoor 21 u wel in slaap En met veel mazzel mag ik ook meer dan 4 uur slapen en met nog meer mazzel; aan 1 stuk

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Hier was ze ook al redelijk 'vroeg' van 3 naar 2 en van 2 naar 1 gegaan. Wi ...
Dankjewel voor je antwoord. De reden dat ik mijn dochter nog smiddags in bed leg is om haar even toch een rustmoment te geven.. Ook al weet ik eigenlijk zeker dat ze niet gaat slapen. Wat is jullie manier van rustmoment? Misschien een ispiratie voor mij

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Dankjewel voor je antwoord. De reden dat ik mijn dochter nog smiddags in b ...
Ja, dat hebben wij inderdaad ook een tijdje gedaan om haar dat rustmoment nog even te geven. Zeker goed dit te blijven doen denk ik! Op de dagen dat ze echt moe lijkt doe ik dit nog steeds voor +- een halfuurtje, maar zelden valt ze nog in slaap en na een tijdje wordt ze zo onrustig dat ik haar weer eruit pak. Andere manieren waarop we een rustmomentje proberen te geven: samen (op grote bed of bank) boekjes lezen, op schoot liedjes zingen, een filmpje op de tablet (ook veel prikkels maar dan zit ze zelf wel even rustig), wandelen in de wagen stukje fietsen, bak met sensory play aanbieden of iets anders in de richting van kleuren/knutselen.

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Ja, dat hebben wij inderdaad ook een tijdje gedaan om haar dat rustmoment n ...
Ik heb een vraag over je laatste alinea. Wij doen die dingen juist om dochter te vermaken op momenten dat ze actief is. Ik zie die dingen niet als rustmomenten. Wat voor activiteiten doen jullie die je niet als rustmomenten ziet? Daarmee bedoel je denk ik activiteiten waar je kindje zelf fysiek bezig is?

één jaar geleden

Reactie op September2109

Ik heb een vraag over je laatste alinea. Wij doen die dingen juist om docht ...
Bij ons zijn dit wel juist de momenten dat ze zich rustig op een plek houdt. Uiteraard is dit deels ook vermaak, maar onze dochter is ontzettend actief, staat altijd aan, is altijd druk bezig en tijdens momenten op schoot/in de wagen/aan tafel met iets sensorisch: dat werkt voor haar ontprikkelend en wij zien dan de rust bij haar terugkeren. In bad is bijvoorbeeld ook nog een goeie bij ons. Wat ik bijvoorbeeld niet als een 'rustmoment' voor haar zie zijn vrij spel, buiten spelen, buitenshuis dingen ondernemen, haar zelf laten fietsen, dat soort dingen. Inderdaad voornamelijk voor haar fysieke dingen, denk ik wel. Denk sowieso dat dit voor ieder kind anders is, waar een kind even van ontprikkeld en waar het zich de rust in kan nemen.

10 maanden geleden

Tussen 20:00-21:00 naar bed, rond 07:00 wakker. Middagdutje vaak 13:00-15:00.

10 maanden geleden

8:00 wakker (al 2 jaar lang, stipt) 13:00-15:00 slapen (moet haar dan echt wakker maken, anders slaapt ze gewoon door tot 17:00) 19:00/19:30 naar bed

10 maanden geleden

Ochtend om 5:30/6:00 wakker Middag 13:00-14:00/12:30-13:30 uur wakker. Wordt of zelf wakker of ik maak hem wakker Avond: 19:00 uur in bed, slaapt tussen 19:15/19:30 uur Slaapt wel aan 1 stuk door tot 5:30/6 uur