1157 Reacties

3 jaar geleden

Mijn nacht was helaas wat minder, waardoor ik ook heel veel op het forum heb gezeten. Want ik moest mezelf wakker houden. Kleine man is 10 keer gekomen deze nacht. En heeft rond 5 uur het bed ondergespuugd, na de zoveelste borstvoeding. Hij wilde geen speentje en niet in de co sleeper. Net gooide hij zijn luier vol en viel in slaap. Ja, toen moest hij wel even verschoond worden. Toen lagen we net en toen werd ons andere zoontje wakker. Nu valt de jongste in slaap op mijn borst. Dus ik ga nog even mijn ogen halfuurtje proberen te sluiten en dan het bed verschonen en de dag beginnen met een goede bak sterke koffie ☕

3 jaar geleden

Met een baby van bijna 3 weken mag ik niet klagen over de nachten. Meestal krijgt ze rond 8/9 uur borstvoeding boven en daarna in de co sleeper. Zelf ga ik dan rond 10/11 uur op bed, dan komt ze om 12 uur nog om te drinken en gaat daarna gelijk weer slapen. Ook om 3/4 uur komt ze nog een x en dan weer om 6/7 uur. Ze gaat vaak direct weer slapen. Tuurlijk hebben we ook welleens mindere nachten met veel krampjes maar over het algemeen gaat het al heel goed. Vorige week hebben we zelfs een keer van 12 tot half 6 kunnen slapen 🥰

3 jaar geleden

Ik had een top nacht! Onze man heeft geslapen van 7 uur savonds tot half 1 en daarna van kwart over 1 tot half 6. Heb hem net weer weggelegd maar hij gorgeld enorm ondanks ik wel met m boer? Hebben jullie kleintjes dat ook? Merk dat hij al beter in slaap valt en al langer kan doorslapen savonds en snachts. Mag over deze nacht dus niet klagen.☺️

3 jaar geleden

Top eigenlijk! Onze dochter deed gisteren overdag klein beetje “vervelend” in de zin van veel jengelen, huilen en niet willen slapen. Maar na een flinke poepluier gisteren om 23u, slaapt ze nu nog steeds! (Ik ben aan het kolven! Normaal wordt ze elke nacht wel ergens rond 5u wel wakker maar nou is ze nog lekker aan het knorren… Ben benieuwd wanneer ze zich gaat melden 😁

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 6 weken oud. Hij word s'nachts nog elke 3 uur wakker. Het duurt dan altijd wel een tijdje voordat hij weer slaapt. ☹ Met gevolg dat ik nachten maak van maar 3 uurtjes. 🥺 Ik ben kapot. Tips voor langer doorslapen zijn meer dan welkom.

3 jaar geleden

Mijn dochter (van 7 weken oud)heeft van 23:00 tot 02:00 geslapen daarna (na voeding)van 03:00 tot 06:00 en nu weer na voeding probeert ze weer in slaap te vallen als het lukt anders zien we het weer 😏

3 jaar geleden

Kan kort zijn: welke nacht? 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Miranda M

Mijn zoontje is nu 6 weken oud. Hij word s'nachts nog elke 3 uur wakker. He ...
Mocht je het nog niet doen probeer hem is in te bakeren dit kan al heel veel schelen

3 jaar geleden

Reactie op Denisesanders

Mocht je het nog niet doen probeer hem is in te bakeren dit kan al heel vee ...
Dat doe ik ook al.

3 jaar geleden

Wij boffen tot nu toe enorm. Ons zoontje is vandaag precies 1 maand oud en slaapt nu van 23.00 uur tot ongeveer 05.00/05.30 uur. Vannacht was het 03.30 uur maar hij had gisteravond zn laatste fles ook niet helemaal op omdat hij al in slaap viel. Hoe dan ook hoeven we er altijd maar 1x uit 's nachts en slaapt hij meteen weer verder na zn fles. Dat doet hij eigenlijk al vanaf de geboorte. Toen hij tot voor kort een tijdje rond 06.30/07.00 uur zn 2e fles kreeg konden we daarna zelfs nog even verder slapen tot een uurtje of 9 🙈 Het zal vast nog wel een keertje anders zijn maar ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

3 jaar geleden

Wij hebben enorm geluk met ons dochtertje. Gisteren laatste fles om 20u30, om 21u sliep ze tot deze ochtend 4u30. Opnieuw flesje en geslapen tot 8u. Ze maakt nachten van 7u-7u30 aan 1 stuk. Zelfs al een paar keer 8u15-8u45 kunnen doorslapen, flesje geven en nog 2-3uur 🤗

3 jaar geleden

Reactie op Miranda M

Mijn zoontje is nu 6 weken oud. Hij word s'nachts nog elke 3 uur wakker. He ...
Hier ook! Denk ook, denk dat je er niet heel veel meer aan kunt doen. Geef je de laatste fles al wat meer?

3 jaar geleden

Hier mogen we ook niet klagen. Ons dochtertje is 7 weken en krijgt een fles om 22.00 uur en slaapt dan ong tot 5.30 uur en dan komt ze weer rond 9.30 uur 😊

3 jaar geleden

Misschien een tip als je spotify hebt en je hebt nog geen box met witte ruis dan witte ruis voor baby’s opzoeken. Hierbij valt mijn kleine man ook best wel snel in slaap mee. En mocht die ook niet willen slapen ga ik zelf op bed liggen en leg hem met zijn hoofd op mijn borst en dat hij met zijn buik op mijn buik ligt . Dan valt hij ook snel in slaap. En speel ik witte ruis op de achtergrond.

3 jaar geleden

Ons kleintje wilde eerst niet ingebakerd in zijn eigen bedje. Daar waren we dus 3 uur mee bezig. Hij moest steeds boeren, en zei zo : "eh, eh, eh". Het was best stressvol, vooral toen m'n vriend zei: "Heeft hij al die tijd nog niet geslapen?! Dan heeft hij sinds 15.00 niet geslapen!" Waardoor ik helemaal met m'n uitgeputte hoofd in de stress schoot, en getriggerd raakte. Hij sliep vanmiddag juist prachtig drie uur lang, heel rustig in zijn eigen bedje zonder enig probleem. Hij verslikt zich ook vaak en heeft verborgen reflux, spuugt maar klein beetje, maar het is geen GERD, waarbij de zuurbranden hem echt pijn doen denk ik, al kijkt hij regelmatig moeilijk en zielig. Uiteindelijk dus hem in bed genomen, en in slaap gevoed daar, en daar hebben we samen geslapen. Geen idee hoe lang en hoe vaak gevoed en wanneer! Ik werd om 8 uur wakker. En ik ben moe. Maar het is okee zo. Gisteren gelezen over Babywise en schema's bij borstvoeding en ik weet dat ik dat helemaal niet wil, al streef ik wel een beetje een ritme na. Maar dat is moeilijk. Nu ook pas 7 weken! Ik wil steeds elke ochtend zelfde tijd wakker maken, 7 uur bijv. Dat lukt denk ik wel. En dat zorgt voor enige regelmaat.

3 jaar geleden

Reactie op Palmboompje199

Mijn nacht was helaas wat minder, waardoor ik ook heel veel op het forum he ...
Oh zo heftig! Hopelijk kan je even een lekker dutje doen.

3 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hier ook! Denk ook, denk dat je er niet heel veel meer aan kunt doen. Geef ...
Als de fles om 22u is dan geef ik 120ml maar s'nachts krijgt hij 90ml.

3 jaar geleden

Hier tot nu toe heel veel geluk met de nachten. Mijn zoontje krijgt tussen 22:00/23:00 uur zijn laatste fles en slaapt tot 07:30 uur ongeveer. Hij is nu 7 weken. Met mijn 2 andere kinderen ontzettend veel gebroken nachten gehad, dus nu echt geluk!

3 jaar geleden

Hier aardig goeie nacht gehad. Gisteravond om half 8 fles gehad en toen was het half 2 voordat ze weer kwam. En toen kwam ze om half 6 weer. Daarna heeft ze nog tot kwart voor 8 verder geslapen. Eind vd avond wakker maken, zodat ze nacht langer doorslaapt, heeft geen nut bij haar. Al paar keer geprobeerd. Maar komt dan ook braaf begin vd nacht weer. Dus doen het maar gewoon zo. Ik ga zelf ook tegen 9 uur naar bed om voldoende slaap te krijgen. Hoop dat ze de avond fles beetje gaat opschuiven, zodat ze maar 1 keer in nacht komt. Na fles slaapt ze gelukkig meteen weer in. Ben dus hooguit 3 kwartier wakker voor fles/verschonen en kan dan direct weer slapen.

3 jaar geleden

Reactie op MoederMaffiaBaby2

Oh zo heftig! Hopelijk kan je even een lekker dutje doen.
We werden helaas wakker gemaakt door het rook alarm. Batterij was op, gelukkig niks ergs. We gaan straks i.p.v. aan de wandel rond 15:00 uur slapen. Gaat helemaal goed komen. Hoop ik😅 Maar moet zeggen dat ik liever heb dat hij snachts zo goed slaapt als overdag 👶🙏