30 Reacties
2 jaar geleden
Wij zijn een weekje terug. Weer gekomen met de carvan vanuit Italië. Ik vond het leuk maar ook pittig dit omdat ze 2x slaapt en dan in een hete carvan. In een buggy sliep ze wel. Maar nooit zo goed als in haar eigen kamer. Ook vond ik het lastig om haar ergens in bad te doen op de camping. Daar zou ik zobiso wel meer rekening houden. Mochten we het nog een x doen. Het rijden ging overigens prima gewoon wat vaker gestopt en genoeg snacks mee. Ik vond van die knijpfruit zakjes super handig voor onderweg
2 jaar geleden
best ingewikkeld wel, zitten in ons klushuis en nul komma nul babyproof natuurlijk
de dagen draaien toch wel om de timing van de slaapjes (soms in de auto) en t eten
De topper is spelen in de bigbag zand, Heb t matras op de grond gelegd voor dutjes (2 per dag) en t huis is wel lekker koel.. van klussen komt niks terecht.. je kunt hem niet alleen laten spelen en als hij slaapt kun je niet te veel lawaai maken natuurlijk
Dus beetje boodschappen, beetje zwembad, beetje wandelen, beetje stadjes kijken, beetje bij mensen langs..
Wel heel leuk en waardevol om zo lang (dikke maand) met elkaar weg te zijn!
2 jaar geleden
Wij zijn een midweek Ameland en 10 dagen Ardennen geweest. Autorit ging echt heel goed, viel me alles mee. Op vakantie was ze juist ook echt extreem blij ei. Denk omdat wij ook gewoon in chille vakantie modus zitten, en ze het super leuk vindt om hele dag met beide ouders te zijn. Bij thuiskomst merkte ik wel dat ze even alle indrukken enz moest verwerken en misschien weer wat wennen aan het ritme waardoor ze een paar nachten wat moeilijker in slaap kwam beide keren. Wij gaan vrijdag weer een weekje Terschelling en kijk er onwijs naar uit!
Houd er gewoon rekening mee dat je echt niet zoveel gaat doen en zien als voor je kinderen had, en lekker in de chillmodus. Dan komt het helemaal goed!
2 jaar geleden
Wij zijn vorige week terug gekomen van twee kamperen in Frankrijk. En ik zag er ook tegen op, tegen de reis en ook het verblijf daar. Maar hij heeft het echt boven verwachting goed gedaan! Lekker z’n dutjes in de kinderwagen. Hij had wel minder beweging vrijheid, veel zand enzo. Maar we hadden een box geïmproviseerd en dat vond hij helemaal geweldig. Ja hij werd wel wakker van de kou ‘s nachts. Maar snel dikke slaapzak aan en sliep weer lekker verder. Thuis hebben we er wel een week over gedaan om terug te komen on ‘normale/oude’ ritme
2 jaar geleden
Wij zijn naar Italië geweest met 9 maanden en daar sliep hij gerust 3x en ging dan nog met ons ‘s avond op pad. Verkoeling zochten we in het zwembad en slaapjes in de auto, kinderwagen of als we in ons appartement waren. Met 10 maanden gingen we naar Frankrijk en toen steeds twee slaapjes en die ook in de auto, kinderwagen of in de caravan. We hadden het badje mee en anders lekker mee douchen. Qua maaltijden at hij gewoon wat voorhanden was, dronk water en borstvoeding op verzoek. Hij vond het heerlijk en genoot van alle aandacht en indrukken. Het was niet vermoeiend om hem continue om ons even te hebben, hij vermaakte zich wel en als hij sliep hadden wij ook even tijd voor andere dingen.
2 jaar geleden
Wij zijn een week in Duitsland geweest toen onze dochter 11 maanden was. Ik zag er ook best tegenop want toen we met 7 maanden waren gegaan was het geen succes 😅 maar het ging hartstikke goed! Ze sliep beter dan thuis, vond alles super interessant en heeft zich heel erg vermaakt. We hebben er echt heel erg van genoten.
Alvast een fijne tijd gewenst ☀️
2 jaar geleden
Wij vertrekken zondag voor 2.5 week naar Frankrijk. Dus I feeeeeel you 😬
2 jaar geleden
Wij zijn momenteel halverwege onze reis in Frankrijk. Bij ons is het verschrikkelijk😫 meisje is ziek geworden, heeft 39+ koorts, hartstikke verkouden, 2 ontstoken ogen en wilde afgelopen nacht echt niet slapen.. tel daar nog eens sprong 8, 12 maanden slaap regressie bij op. Mama gaat kapot van de stress 😂🫠 hoop echt dat ze snel opknapt anders ben ik in staat om naar huis te gaan.
2 jaar geleden
Gister terug gekomen vanuit Spanje. We zijn naar de Costa Brava geweest met de auto. Allereerst de reis ging super, in Frankrijk overal hele schone nurseries om te verschonen. Onze baby houdt van autorijden. Zijn wel in de nacht gaan rijden en 1 x overnacht. Af en toe er uit om even te eten en te spelen. Terug weg in 1x terug (17 uur met meerdere stops).
Op vakantie was het enigszins aanpassen wat we gewend waren, dat was hele dagen strand hangen. Nu gingen we na het eerste dutje op pad. Wat dagen wat kouder geweest gingen we een dorpje bezoeken en met warm weer even naar het strand. Het middag dutje weer in onze ingerichte tent. En daarna nog even in het zwembad. Ja het is wat meer rekening houden met dingen zoals slaapjes en eten. Maar onze zoon vond alles zo prachtig, was zoveel te zien. We hebben alle drie genoten!
2 jaar geleden
Wij zijn 3 weken in Frankrijk geweest toen de kleine man 8 maanden was. Wij zijn vrij relaxed en houden ons niet strak vast aan een schema. Bijv. Op vakantie lukte het hem niet om om 19.00 uur te slapen
, denk door de warmte, maar om 21.00 uur wel. Dan maar wat later naar bed. Vaak gingen we na z'n ochtenddutje op pad. Namen we het babybedje mee naar het zwembad waar hij vaak nog een uurtje sliep smiddags. Ook een uitkomst een groot speelkleed voor onderweg. Wij stopte elke 2/2.5 uur voor een half uur pauze. Wij koffie hij even spelen en wat eten en drinken!
Inmiddels is hij de 10 maanden gepasseerd en zijn we 2.5 week naar Noorwegen. Iets meer uitdaging want de kleine is wat actiever (wil klimmen, klauteren, tijgeren) en wil niet heel lang meer in de autostoel zitten. We lassen nu net iets vaker een pauze in onderweg. Verder go with the flow, wil hij niet slapen dan maak ik er geen drama van. In de slaapzak mee naar buiten en na een half uur opnieuw proberen. Ook nu ondernemen we vaak pas wat na z'n ochtenddutje.
Deze reis vond ik extra snacks voor onderweg echt een must. Als hij dan wat eerder honger krijgt geef ik hem bijv al een boterham of knijpfruitje in de auto.
Ik was na onze vakantie erg bang dat hij thuis niet meer om 19.00 uur wilde gaan slapen, 2 nachten en meneer had z'n oude ritme weer. Dus wees ook daar niet bang voor :).
Laat het vooral op je afkomen en go with the flow. Natuurlijk heel veel vakantie plezier gewenst!
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Wij zijn een weekje terug. Weer gekomen met de carvan vanuit Italië. Ik von ...
Wij hebben voor onze 2e vakantie een badje van ikea (€8,- volgens mij) aangeschaft voor in de caravan. Gebruik hem onderweg al opbergmand en op lokatie als zwembad/watertafel en badje als er geen bad voorhanden is op de camping! Wellicht een handige en goedkope tip 😊
2 jaar geleden
We zijn net terug uit Friesland. En vond het behoorlijk pittig! Hebben de vakantie ook drie dagen eerder afgebroken omdat we er echt niet gelukkig werden. Zoontje van 11 maanden heeft we denken de waterpokken ( gelukkig niet al te veel last) en kan sinds een week zich optrekken, dit doet hij ook echt heel de dag maar gaat niet altijd even soepel met de nodige valpartijen en hoofd stoten als gevolg #dikke tranen. Plus z’n zus van 3 die volle bak in dr peuter puberteit zit . Ook heeft ze drie dagen aardige koorts gehad en was er weinig mee te beginnen. We zaten te krap met z’n 4tjes in het leuke chalet dus besloten om de boel in te pakken en lekker naar huis te gaan. Kindjes happy en slapen beter dus ook papa en mama gelukkiger en meer slaap! Was een leuk idee maar wij vonden het nog ff wat te vroeg met twee kleine kinderen.
2 jaar geleden
Reactie op Melis8888
Wij zijn momenteel halverwege onze reis in Frankrijk. Bij ons is het versch ...
Hebben wij ook gehad een plots echt verkouden zoon. Wij hadden wel een antibiotica mee van thuis die we dan na 5d zijn opgestart en dan was alles rustig geworden. Misschien kan je daar even langs de dokter of apotheek? Hebben wij ook gedaan voor oordruppeltjes.
2 jaar geleden
Wij zijn eind mei een weekje in Italië geweest en vorige week een weekje Duitsland. Beide keren ging het erg goed! Wel hebben we bij allebei de vakanties rekening met haar ritme gehouden. Dus telkens terug gegaan voor haar slaapje en in de avond lag ze rond Max. Half negen er in. Wij hebben geen kind die makkelijk in de wandelwagen slaapt, dus vandaar die keuze. Maar ik vind dat prima, had me daar op in gesteld. En wij hebben het fijn gehad en zij ook!
2 jaar geleden
Erg pittig! Ondanks ik er vrede mee had om zijn ritme los te laten was het erg lastig. Wij waren in turkije en hij heeft daar ook alleen maar diarree gehad, en helaas ook corona.
2 jaar geleden
We hadden ons op alle (horror)scenario’s voorbereid, maar onze reis door Thailand verliep zonder enig probleem. We hebben echt genoten van alle ervaringen en vooral het samenzijn. We hebben af en toe wel wat moeten improviseren met slapen, eten, drinken, luiers etc, maar met logisch nadenken en gewoon wat proberen kwam het allemaal goed. Onder de indruk van de flexibiliteit van zo’n klein ventje. Ik denk maar: lekker de hele dag bij papa en mama die blij en vrolijk zijn; dat is in ieder geval al een goede uitgangspositie!
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Oke, dan zeggen ze ' mee in het vakantie ritme ' maar welk ritme is dat dan ...
Nee dat heb ik ook nooit begrepen. Volgens mij heeft een kind er weinig aan om bijv. Tot laat op te blijven en jezelf ook niet. Ik heb uiteindelijk maar het 'normale' ritme aangehouden. Ik kon mijn dochter wel later in bed leggen savonds. Maar ze word gewoon om 06.30 wakker. Dus standaard slaap te kort . Eenmaal thuis was ze ook helemaal vermoeid. Net als overdag meenemen overal heen. Je fijn als ze wel slapen maar dit is niet altijd zo. En ik denk dat de kwaliteit van slapen ook anders is in een buggy dan gewoon in bed.