6 Reacties
2 jaar geleden
ma, di, wo werken we allebei
do en vr zijn mijn 'mama dagen' soms neemt vriend ook vrij (zzper)
zaterdag zijn we allemaal thuis dus dat is familyday en gaan we wat ondernemen
zo is 'papadag' en werk ik van 12-1730
op de dagen dat ik vrij ben ga ik vaak een dag thuis klooien, wat poetsen of de was, beetje chillen en altijd wel een uitje na de middagslaap zoals fietsen, bos, speeltuin, met iemand afspreken etc.. laatst hadden we poffertjes gegeten
en vrijdag vaak er echt op uit met de auto naar opa oma oid
ik ben do ook vaak wel gaar van de werkweek en dan doe ik wel eens lekker een dutje mee hahaha
boodschappen met kind is een straf, dan gaat hij staan in t karretje enzo, als hij kan lopen geef ik m zo'n minikarretje dan wordt het wel weer leuk denk ik
hier nog wel middagdutje, dus twee slaapjes
2 jaar geleden
Ik werk 36 uur in 4 dagen, en ben dan op vrijdag vrij. Ik ben die dag wel moe van de lange werkweek maar ga er altijd op uit met mijn dochter. Thuisblijven vind ik een stuk vermoeiender want ze gaat zich dan vervelen. Tijdens de slaapjes ruim ik op en doe ik was enzo. Boodschappen laten we bezorgen en we hebben een schoonmaker, dat scheelt echt enorm, ik zou niet aan schoonmaken toekomen.
Onze dochter doet nog twee slaapjes dus de ochtend is maar kort en dan ontbijten we en spelen een beetje thuis. Vaak kan ik nog douchen voordat mijn man naar werk gaat, hij geeft haar dan ontbijt. Soms komt er iemand langs op de koffie, dat vind ze prachtig.
Na het eerste slaapje gaan we erop uit, vaak lunchen we ergens anders. We hebben een abonnement op de dierentuin, daar ga ik regelmatig heen en neem ik brood mee voor haar. Of de stad in en afspreken met een vriend/vriendin om ergens te lunchen. Of bij iemand op bezoek. We gaan ook vaak naar het park, bos of kinderboerderij. We hebben ook een fijne bibliotheek in de stad waar kleintjes leuk kunnen spelen en we boekjes halen.
Na het middagdutje is het al 4 uur en ga ik koken. Na het eten lopen we vaak met zijn drieën nog een rondje in het park naast ons huis. En ze gaat om 19.00 naar bed.
Het weekend is een beetje hetzelfde, maar dan is mijn man er ook bij. En gaan we vaak ook bij iemand eten in de avond (bijv. bij opa en oma).
2 jaar geleden
Ik herken het wel.
Ik probeer het een beetje af te wisselen met weggaan. Mijn dochter begint ook met lopen en ze word echt niet blij als ik haar de hele dag ergens mee "sleep" of inidergeval dat ze veel in de buggy moet zitten. Ik ben vaak ook nog wel moe. Maar ik probeer er me er maar aan toe te geven. Ook als mijn dochter vervelend is of geen 2x wil slapen. Dan stel ik me voor dat ik maar ga wandelen zodat ze of de afleiding heeft of even haar rust kan pakken. Als ik er zo tegen aan kijk gaat alles wel makkelijker. Ook doe ik veel dingen als ze wakker is. Bijv. Stofzuigen eten koken etc. Dan heb ik ook echt even tijd voor mezelf als ze dan slaapt.
Wij staan om 07.00 ongeveer op.
Beetje melk en een broodje
09.00 even kwartiertje televisie kijken
Rond 09.30 fruit
10.00 even wandelen zodat ze evt kan slapen
11.00 soms eten koken meestal speelt mijn dochter dan bij mij in de keuken dan doe ik de lades van de tubbeware open.
11.30 broodje en drinken
12.00 12.30 naar bed.
14.00/14.30 wakker
14.45 half liga koekje en ranja
Ergens op visite of wat boodschappen doen.
17.00 avond eten en beetje yoghurt.
18.15 naar boven wat dingen opruimen was opvouwen dan haar in bad daarna nog een fles en naar bed.
Boodschappen laat ik wel vaak bezorgen. Mijn dochter vind boodschappen doen wel leuk maar ik probeer altijd voor de hele week te doen. Dus dat is niet altijd handig met haar.
2 jaar geleden
Ik heb 2x per week mamadag, meestal gaat het zo bij ons:
7.00 fles, wassen/aankleden, broodje eten beneden en spelen.
9.00 naar bed (zelf ga ik dan of even douchen of als me dat al gelukt is in huis bezig)
10.30 fruit eten en dan wandelen/fietsen/boodschappen doen/ergens op bezoek
12.00 brood eten
13.00 naar bed, dan ik vaak even tijd voor mezelf of in huis bezig
15.00 wat drinken en dan vaak wandelen/fietsen/de stad in/op bezoek/of gewoon lekker thuisblijven.
17.00 tv aan en ik koken
Hier wel een makkelijk kindje. Loopt nog niet en doet pogingen tot kruipen, maar speelt vaak nog op één plek. Als ik even een inkakker heb rond 16.30 dan hangen we gewoon samen op de bank met de tv aan, zij heeft vaak dan ook haar 'hang' momentje.
2 jaar geleden
Ik werk 4 dagen en heb op maandag ‘mamadag.
Ze is meestal rond half 7 wakker en dan starten we met ontbijt (melk/brood) en daarna spelen. Rond 9 uur gaat ze weer naar bed en slaapt ze 30-60 min. Dan douche ik of doe ik wat in het huishouden. Meestal om half 11 water en fruit en dan gaan we er op uit (kinderboerderij, stad, winkel, wandelen, visite). Om half 1 lunch en rond 13 gaat ze naar bed voor circa 1.5-2 uur. Dan doe ik vaak weer huishouden of iets voor mezelf. Daarna blijven we vaak thuis spelen maar dan kan E. soms best vervelend worden. Ik probeer te koken maar ze vraagt dan behoorlijk wat aandacht. Rond half 6 krijgt ze haar avondeten en wij eten rond 6. Voor 7 is ze gedoucht, krijgt ze nog een fles en gaat ze slapen.
Op zaterdagochtend sta ik ‘vroeg’ op en mijn man blijft dan liggen. Om 9 (als ze weer naar bed ga), ga ik sporten. De rest van de dag zijn we met zijn 3en. Op zondag ook!