36 Reacties

één jaar geleden

Hier is de kleine meid sinds sprong 9 begon ook anders qua slaaptijden. De dutjes lagen ongeveer hetzelfde als bij jou. Nu slaat ze steeds vaker een dutje over dus ik denk dat ze langzaam van 2 naar 1 slaapje gaat.

één jaar geleden

Reactie op Roemus

Hier is de kleine meid sinds sprong 9 begon ook anders qua slaaptijden. De ...
Ja de mijne ook inderdaad. Soms behoefte aan 1 slaapje en soms nog aan 2 het is heel wisselend nog.

één jaar geleden

Ja de mijne ook inderdaad. Soms behoefte aan 1 slaapje en soms nog aan 2 he ...
Ja hier ook. Wel merk ik dat op de dagen dat ze maar 1 slaapje gehad heeft overdag ze 's avonds vlugger en makkelijker in slaap valt

één jaar geleden

Mijn zoontje is van 22 september wij zitten nu middenin sprong 9 en slaapt alleen nog 1x op de dag van 12.00 tot ongeveer 14.00. Bedtijd is tussen 18.30 - 19.30( ik begreep dat bij baby's de melatonine gehalte t hoogst is tussen 18.00 - 19.00) normaal slaapt hij tot 07.00 - 07.30. Nu dat we midden in sprong 9 zitten wordt hij af en toe rond 03.00 uur even wakker en om 06.30 is die klaarwakker. Ik denk dat je de ochtendslaapje moet inkorten. De middagslaapje tussen 12.00 - 13.00 starten en bedtijd vervroegen.

één jaar geleden

Ik hou dit als richtlijn. Mijn zoontje wilt echt niet meer in de ochtend slapen. Dus kijk wat voor jullie het beste werkt...iedere kindje is natuurlijk anders.

één jaar geleden

Hier dochter van 18sept. Sprong 9 al uit. Slaap ochtends van 10.30tm 11.00 En smiddags van 14.30 tm 16.00/16.30 Slaapt savonds rond 20u/20.15u zonder problemen tot de volgende ochtend 7.30u/8u Ik denk dat je het beste haar ochtenddutje kan inkorten naar 30min zodat haar middagslaapje lang blijft!

één jaar geleden

Ze adviseren rond deze leeftijd om niet meer na 15.00u te laten slapen omdat de slaapdrang dan savonds minder is! Misschien kun je daar iets mee

één jaar geleden

Hier die onze zoon (14m) ofwel 1 dutje 12-14u30 of 2 dutjes vb. 11u30-13u & 15u30-18u max. Als hij 2 dutjes doet steken we hem wel later in bed 's avonds 20u30 ipv 19u30.

één jaar geleden

Hier een zoontje van 16 sept. Vlgns mij zit hij nog in sprong 9 gezien zn fantastische acteerwerk als iets hem niet zint🙈 Maar hij word vaak tussen 7-8 wakker en gaat tussen 9-half 10 voor zn eerst dutje, maken hem dan met 30/45 minuten weer wakker, beetje afhankelijk van hoelaat hij sochtens wakker werd. Zn middagdutje start tussen half 1 en 1 uur. Hij slaapt dan tot 3-half 4. Het gaat 4 vd 5 x goed en soms weigert hij zn ochtend slaap en schreeuwt hij alles bij elkaar 😅 Dus dan slaan we hem soms over en dan begint zn middagslaapje gewoon iets eerder. Hij gaat tussen half 7 - 7 uur savonds weer naar bed. Dit ritme doet hem heel erg goed inieder geval! Tis soms zo zoeken met die kleintjes… Ik heb altijd de 2-3-4 methode “gevolgd” en dit werkt voor hem

één jaar geleden

Reactie op fleurrtje

Hier een zoontje van 16 sept. Vlgns mij zit hij nog in sprong 9 gezien zn f ...
** de 2-3-4 niet superstrak gevolgd hoor, het wisselt dus wel met halfuurtje eerder of later, passen het geheel aan hem aan en ook aan de dag. Meer als “richtlijn”

één jaar geleden

Hier 1 dutje van 11.30 tot 13.30u (ongeveer). Avondbedtijd 19u.

één jaar geleden

Hier altijd extreem vroeg wakker (tussen 5/6 u). Dan slaapt hij ergens tussen 8.45/10.00 u vaak een uurtje en tussen 13.00-15.00 1 tot 1,5 uur. Hij gaat tussen 18/19.00 uur naar bed. 4 uur na wakker worden van zn middagdutje

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt standaard tussen 12 en 14.30. Dat is haar enige slaapje en zo is ze ‘s morgens vrolijk en tot bedtijd (19.00-19.30) lief aan het spelen. Gaat al bijna 4 maanden zo.

één jaar geleden

Mijn zoontje wisselt heel erg met dutjes. Soms 1 dutje van 11:30u tot max 15u (meestal rond 14u wakker). Soms nog 2 dutjes. Dan slaapt hij van 9:30u tot 10u (maken hem wakker) en van 14u tot 15u. Gistermiddag had hij koorts van de 14 maanden prik en heeft hij geslapen van 9:45 tot 10:30u en van 14u tot 16u

één jaar geleden

Net overgestapt naar 1 dutje. Uitproberen hoe het gaat. Hij slaapt snachts zo slecht 🤷 veel prikkels te verwerken, veel nabijheid nodig en dan nog heel vaak wakker. Hopelijk helpt 1 dutje zodat hij meer slaap heeft. Maar dan gaan we zien. Nu is het rond 7 uur op. 11.30 lunch en slapen. Hij slaapt nu (14u) nog lekker in zijn bedje. Wordt net een beetje wakker zo te horen. En dan tussen 19u en 20u tandenpoetsen en naar bed. We gaan zien wat het wordt. Ik heb een verzwaringslaapzak gekocht in de hoop dat hem dit helpt met zijn prikkelverwerking. 🤞

één jaar geleden

Reactie op ROF

Net overgestapt naar 1 dutje. Uitproberen hoe het gaat. Hij slaapt snachts ...
Welke slaapzak heb je? Ik wil dat ook proberen voor mijn dochter.

één jaar geleden

Reactie op lrbntm

Welke slaapzak heb je? Ik wil dat ook proberen voor mijn dochter.
Ik heb via marktplaats een slaapzak van DeepSleep kunnen krijgen. Beetje mazzel gehad. Volgende week uitproberen

één jaar geleden

Reactie op ROF

Net overgestapt naar 1 dutje. Uitproberen hoe het gaat. Hij slaapt snachts ...
Mijn dochtertje slaapt juist slecht met slaapzak, zonder gaat het ecbt stukken beter

één jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt juist slecht met slaapzak, zonder gaat het ecbt stuk ...
Mijn zoontje trapt alles van zich af en kruipt heel zijn bed door. Dus slaapzak it is 😂

één jaar geleden

Hier nog 2 slaapjes: om 9:00 er in en slaapt dan 1 á 2 uur. En rond 13:00u er in en slaapt dan ook 1 á 2 uur. 19:00 naar bed tot volgende ochtend 7u.