36 Reacties

één jaar geleden

Het verschilt echt per kindje wat ze nodig hebben, volgens mij. Hier doet ze al een poos 1 dutje van ca. 10.30 tot 13.00 (start- en eindtijd wisselt wat). En dan in de avond rond 19.00 a 19.30 naar bed tot een uur of 7. Ze heeft vaak nog wel 1 fles id nacht, maar af en toe slaapt ze door. Ze is nu wat onrustig (nieuwe opvang, tandjes, verlatingsangst), dus eindigt ze vaak bij ons in bed voor iedereens nachtrust. Dan legt ze een handje tegen mijn gezicht en slaapt ze weer lekker verder. Dat zal ook wel weer voorbij gaan voor ze puber is 😂, dus ik leg me er maar bij neer. Succes!

één jaar geleden

Hier nog 2 slaapjes. Rond 9:30/10:00 en dan 1,5 a 2 uur en rond 14:30/15:00 en dan nog 1,5 uur gemiddeld. Proberen nu wel de slaapjes een beetje terug te schroeven dat hij tot uiterlijk 16:00 slaapt. Na het 2e slaapje is hij zo'n 4 uur wakker en anders wordt het wel heel laat en het is een redelijk vroege vogel. Overdag meestal neerleggen en dan valt hij zelf in slaap. De avond is het vaak wiegen.

één jaar geleden

Hier nu sinds kort echt elke dag weigeren van het ochtendslaapje. Nu 1 middagdutje vanaf ongeveer 12 uur. Aan het begin echt lastig. Soms maar een slaapje van drie kwartier ofzo. Nu slapen ze ander half uur.. soms 2.. en dan voor half 7 zeker in bed. Slapen de laatste 2 dagen wel nachten van bijna 13 uur en niet meer wakker snachts 🙏. Wanneer ik zie dat ze moe zijn in de ochtend bied ik ze wel gewoon een ochtendslaapje aan rond half 10 10 uur en dan kunnen ze zelf kijken of ze willen slapen 🤷🏼‍♀️.

één jaar geleden

Hier nog 1 slaapje. Tussen 12 en half 1 probeer ik haar in bed te leggen. Soms word het ook net 12.00 maar ze slaapt 1,5 tot max 2 uur. Dus heel veel eerder kan ik haar niet in bed leggen. Ik heb een tijdje een slaapje aangeboden als ze moe was rond 9uur en dan werd ze na 1 uurtje wakker. Dat werkte ook prima dan legde ik haar rond 13.30/14.00 weer in bed. Maar nu houd ze het prima vol. Soms zelfs tot 12.45

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Hier nog 1 slaapje. Tussen 12 en half 1 probeer ik haar in bed te leggen. ...
Ik denk dat 4 uur wakker worden misschien al wat te laat is. Dat ze nog niet genoeg slaap heeft opgebouwd? Ik merk wel dat ze ineens minder kan slapen en langer kan volhouden dat er iets veranderd in het slaapje. Dat zal dan wel een sprong zijn.Mijn dochter word vaak rond 13.30 of 14.00 wakker maar kan het dan prima volhouden tot 18.30 en dan slaapt ze ook goed. Soms zelf tot 07.30. Ze zou het uurtje wat ze overdag mist wel bij de avond plakken.

één jaar geleden

14 maanden, sinds afgelopen week plots over naar 1 slaapje van ongeveer 11:30 tot 13:30.

één jaar geleden

Misschien alle dutjes iets vervroegen? Of overstappen op 1 middagdut vanaf 12.00/12.30? Hier een behoorlijk slaapkop: 9.15 tot 10.45 13.30 tot 15.30 19.00 tot 07.00 Soms slaapt ze in de middag ook wel eens tot 16.00. Als ze sporadisch eens uitslaapt tot 08.00 uur dan slaan we het ochtendslaapje ook wel eens over en dan rond 11.30/12.00 naar bed.

één jaar geleden

Hier is het een beetje vergelijkbaar. We rommelen we enorm met de slaapjes. Eerst liet ik mijn dochter gewoon slapen, maar toen ging ze 's ochtends lang slapen en wilde ze de hele middag niet meer slapen. Nu laat ik haar 's ochtends max. 20 min slapen en 's middags maak ik haar uiterlijk om 15.45 wakker, want anders wordt het 's avonds zo rommelig. Maar nu moet ik haar dus 2x wakker maken én ze is steeds om 5.30 wakker. Het ritme waar we nu in zitten, lijkt dus voor heen meter te werken. Misschien moet ik toch maar naar 1 slaapje. Ik lees overal dat je daarmee eigenlijk toch wel tot 18 maanden moet wachten, maar als we nog 3 maanden zo moeten rommelen... Als er iemand nog een tip heeft?

één jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Hier is het een beetje vergelijkbaar. We rommelen we enorm met de slaapjes ...
De meeste kindjes gaan naar 1 slaapje tussen de 14 en 18 maanden. Eerder mag en kan, maar meestal zie je dat het dan na 18/24 maand rommelig wordt. Soms zie je ook dat het nog niet gelijk lukt om alle dagen 1 dutje te doen. Je zou haar rond 12 naar bed kunnen brengen en laten slapen tot 15 (rond 19 weer naar bed). En als ze het niet volhoud een overbruggingsdutje in de ochtend zoals jullie nu al doen. Als ze er helemaal aan toe is kan je het ene dutje steeds iets later doen ☺️

één jaar geleden

deze week overgegaan naar 1 slaapje dik 14 mnd kwamen zo slecht uit met de avondbedtijd, die schoof naar 22:00 soms doordat dat 2e dutje zo laat was vaak om 17u ofzo Nu gaat hij tussen 12 en 13 slapen en dat duurt meteen een paar uur wel even anders met de dagindeling hij wordt meestal tussen half 8 en 8 wakker dat is nog steeds zo en hij valt heel makkelijk zelf in slaap nu maar er ligt altijd nog even iemand naast

één jaar geleden

Hier slaapt ze nog 2x: van 10:00-10:30 (dan maken we ze wakker, doen we dat niet dan slaapt ze middag kort en is ze in de avond humeurig) en van 13:45-15:15. Ik laat ze dan max tot 15:30 liggen zodat ze rond haar bedtijd van 19:30 moe genoeg is.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ik heb via marktplaats een slaapzak van DeepSleep kunnen krijgen. Beetje ma ...
Hij slaapt nu dus gewoon binnen 10 minuten 😱 ik ben nog aan het opbouwen. Dus alleen met inslapen en vanmiddag eerste keer bij slaapje overdag (ruim 2uur!) Hopelijk blijft het zo 🤞 hij vindt het in ieder geval heel fijn. Het ligt nu los over hem heen, zodat bij het er af kan gooien, maar dat doet hij niet. Als het niet fijn was had hij dat heus gedaan. Maar ik voel hem gewoon fysiek ontspannen onder het gewicht.

één jaar geleden

Hier 14 maanden en hij doet het al een poosje op 1 slaapje. Wanneer verschilt per dag. Soms dus van 10:00 - 13:00 Soms van 11:30 - 13:00/13:30 Soms van 12:30/13:00 tot 15:00/15:30 uur. Gaat ‘s avonds tussen 19:00 / 19:30 uur op bed en slaapt dan tot 07:30 / 08:00 uur. Op opvangdagen maak ik hem om 07:15 wakker. 😊

één jaar geleden

Reactie op ROF

Hij slaapt nu dus gewoon binnen 10 minuten 😱 ik ben nog aan het opbouwen. ...
Superfijn! Mag ik vragen welke je precies hebt? Vind op internet enkel deepsleep tot 1 jaar?

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Superfijn! Mag ik vragen welke je precies hebt? Vind op internet enkel deep ...
Deze: https://babydeepsleep.com/nl/shop/verzwaringsdeken-baby/

één jaar geleden

Reactie op ROF

Deze: https://babydeepsleep.com/nl/shop/verzwaringsdeken-baby/
Dankje!