6 Reacties

één jaar geleden

Ikzelf ga er standaard om 7u uit. Meestal was mijn dochtertje tussen half 7/7 wakker maar nu de klok is verzet heb ik haar net wakker moeten maken om half 8. Ik zorg wel dat ik verder alles klaar heb om te gaan zodat ze alleen even een broodje hoeft te eten, aankleden/haren doen/tanden poetsen en dan vertrekken we om 08:15 naar school 😊

één jaar geleden

Met 3 Kids (4e op komst) is het smorgens druk mijn Kids zijn 11 bijna 10 en 1.5 jaar. Half 7 gaat het wekkertje. Tegen 7 uur zijn wij allen beneden. Nu zijn de 2 oudsten oud genoeg en maken dan vaak hun tas klaar samen met mij en vertrekken om 8.15 naar school de jongste breng ik dan naar de opvang.

één jaar geleden

Hier is de standaardtijd nu 6:30 opstaan en dan gaan we 7:30 richting de opvang fietsen. Straks heb ik eerst verlof, daarna gaat de oudste naar school en gaan de jongste twee mee naar mijn werk(kinderopvang, andere locatie). Dan zal het afhankelijk zijn van mijn werktijden of de oudste naar de voorschoolse opvang gaat of dat ik haar zelf kan brengen. Dan wordt het of 6:30 of 7:00 opstaan. Maar weet uit ervaring dat ze wrss toch wel 6:30 wakker zullen zijn. Dat is het ritme dan eenmaal.

één jaar geleden

Als ons nichtje hier blijft slapen staan we om 7 uur op( dit is onze normale tijd als Maud naar de opvang moet en dan kunnen we nog rustig aan doen), voor haar is dat dan luxe want thuis staan ze kwart over 6 op omdat broertje lief niet kan opstarten (die wordt zaterdag 4 dus nu zal ie helemaal moeten) Ik ga dan naar beneden maak het ontbijt klaar en de trommel voor de lunch en snacks. Dan ga ik Maud der luier wisselen aankleden en dan is ons nichtje al klaar met aankleden en der haren gekamd. Met zn drieën of vieren ontbijten, de haren van de 2 dames doen en dan is het tijd om te gaan om Maud naar de opvang te brengen (07:50) en dan vanuit de opvang door naar school. Als Maud niet naar de opvang hoeft vertrekken we om 08:10. Het klinkt misschien allemaal heel kort/krap maar wij zijn gewend om lekker de boterham of cornflakes te eten ff rustig te zitten en dan aan de dag te beginnen. Maud vind t heel fijn om zo op te staan merken wij. Ze weet dan oke ik ga lekker de boterham eten dan ff met papa en/of mama gekken en dan lekker naar de opvang of boodschappen doen (ja ik vind t heel fijn om gelijk om 8 uur de Jumbo binnen te wandelen en in rust mijn boodschappen kan doen haha)

één jaar geleden

Ik hen samen met mijn dochter ongeveer 3 kwartier nodig om de deur uit te gaan :)

één jaar geleden

Hier de oudste 4 en de jongste 1,5 jaar. Mijn man en ik staan meestal rond half 6 (manlief zelfs om 5u, vindt ie fijn ofzo. Ik slaap liever haha) op als we beide moeten werken, ik vertrek rond half 7 en dan begint mn man het ochtendritueel met de kids. Brood voor school is dan al gesmeerd ontbijt voor de jongste ook. Op maandag en dinsdag staat de oudste om half 7 op, die gaat dan al tv kijkend ontbijten. Om 7u staat de jongste op. Rond 8u gaan ze naar de opvang en daarna naar school (zitten in twee gebouwen naast elkaar en is 3 min lopen) Op de overige dagen schuift alles van de kinderen een kwartier op en lopen we tegen 8.20u richting school en zelf sta ik dan tegen 6.30u op.