24 Reacties
2 jaar geleden
Onze oppas vraagt vrij veel; €10,- per uur. Maar dan past ze wel op 2 kinderen en ze is pm'er wat ik een prettiger idee vind dan een buurmeisje bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Ligt aan de leeftijd en ervaring denk ik. Je kan altijd het minimumloon opzoeken voor de leeftijd voor een indicatie van wat normaal is. Ik zou er persoonlijk wat boven gaan zitten want slecht betaalde mensen zijn vaak minder gemotiveerd om hun werk goed te doen.
2 jaar geleden
We doen minimumloon + 50 cent per uur. Pakweg 4 euro per uur voor ons 14-jarige buurmeisje.
Maar zij draagt natuurlijk niet de hele verantwoordelijkheid voor onze baby. Ze komt drie uurtjes spelen met onze kleine in haar wakkertijd. Een van ons is dan altijd thuis. Maar zo kunnen we wel even wat klusjes of hobby's doen.
2 jaar geleden
50 tot 100€ voor avondje en een ochtend 50€
Maar dat is idd geen buurmeisjes of kind, ik zou zelf ook niet voor minder gaan
En dan komt dit ook maar 1x per maand max voor
2 jaar geleden
Reactie op Sneeuw
We doen minimumloon + 50 cent per uur. Pakweg 4 euro per uur voor ons 14-ja ...
Ook slim!
2 jaar geleden
Wat een goede vraag! Ik ben zeer benieuwd. Ik heb 3 kids, en de oppas van 15 zal dan een oogje in t zeil houden terwijl wij er ook altijd zijn (maar even klusje doen bijv). Of ze komt terwijl ze alle 3 al slapen, en niet wakker worden. Ik vind t raar dan meer te moeten betalen voor 3 dan voor 1 kind.
Wat betalen jullie voor bankzitten bij slapende kids?
2 jaar geleden
Hangt er vanaf wie het is en of ze ervaring/opleiding hebben e.d. Een tiener geef je vaak ietsje meer dan het minimumloon, dat krijgen ze ook bij een andere bijbaan. Wij ronden het bedrag na een oppasbeurt dan af naar boven zodat het een mooi rond bedrag is wat we geven. Hoe meer kinderen hoe meer werk/verantwoordelijkheid dus dan denk ik 1 euro per kind erbij, maar dat is mijn bescheiden mening 😉
2 jaar geleden
Reactie op ibl84
Wauw 10-15 euro per uur? Ik paste daar van. 18 tot 10 uur in de ochtend vo ...
Als je de ervaring en het moment op de dag meeweegt vind ik 10-15 euro niet overdreven. Niet goedkoop maar wij hebben bijvoorbeeld een zeer ervaren (volwassen) oppas die ook de tweede taal waarin we onze dochter opvoeden spreekt. Dat zijn extra factoren die ik het waard vind. En is anders dan een 17 jarig buurmeisje.
Maar voor een avond op de bank zitten lijkt me 15 euro inderdaad een prima tarief 👍🏻 maar nogmaals, dat is anders dan overdag en als je wat ‘meer’ verwacht.