12 Reacties

één jaar geleden

Wij drinken de hele dag water. Wij drinken ongeveer 4 grote bekers (+- 300 ml ) water. En we hebben nog de ochtend fles 220 met water en poeder 🫣 en we hebben voor het slapen nog een avond fles.. 260 melk met pap 😅 Wij plassen ook mega veel.. maja we drinken ook wel veel 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Wij hebben in de ochtend direct na z’n ontbijt 220 ml melk, dan tussen ontbijt en z’n slaapje 220 (hele waterige) limonade, vervolgens direct na z’n lunch 220 limonade, tot en met avondeten nog eens bij elkaar 220 water, direct na z’n avond eten 220 limonade en dan als laatste voor het slapen 220 ml melk. Best veel nu ik het zo typ 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Ook allebei veel!! En hoeveel luiers op een dag?

één jaar geleden

1 als we opstaan 1 ongeveer 1.5 uur later.. Dan gaan we de deur uit .. Dan krijgt die er nog 1 of 2 bij oppas 😅 13 uur haal ik hem op.. 16 uur krijgt die er nog 1 En dan als we gaan slapen... 6 dus ... Soms 5.. En soms krijgt die bij de oppas geen schone luier aan ivm vergeten druk met spelen (en dan niet poepen en vergeet oma het wel eens 🫣) Maar dan staat die letterlijk op ontploffen! Dus oma doet het voortaan standaard om 11 uur 🤣🤣🤣

één jaar geleden

Ons zoontje drinkt heel weinig. S morgens nog een fles melk met water, tussendoor 1 flesje water en in de avond nog iets van 100ml melk-water

één jaar geleden

Wij hebben ook een goed drinkend kind dat bijna n liter aan vocht per dag alleen al aan drinken weg werkt. Ze hebben ongeveer 750ml per dag nodig, Maud zit hier al vanaf 1.5 jaar (ruim) overheen. Op de dagen dat ze meer dan n liter drinkt doen we in de nacht wel een speciale nachtluier maar 6 aan want anders hebben we plas pret in bed haha

één jaar geleden

Dat is heel prima. Al moet het met veel melk, ook aangelengd, even kijken dat ze wel voldoende blijven eten. Hier wordt ook veel gedrobken, maar grotendeels water, melk en andere dingen alleen op gezette tijden. Door sommige kindjes wordt honger en dorst nog verward. Soms wordt hier om melk gevraagd terwijl een boterham eigenlijk is wat hij beter kan gebruiken. Ik check altijd door water aan te bieden, bij dorst is dat prima alternatief. En anders een boterham of stukje fruit ofzo

één jaar geleden

Met wasbare luiers kan lekken ook voorkomen als ze veel ineens plast. Kijk even hier voor de snelheid van opbame: https://www.nappys.nl/informatie-over-wasbare-luiers/absorptietabellen Het kan ook helpen om vaker minder drinken aan te bieden, zodat de plasjes vaker op een dag wat kleiner zijn.

één jaar geleden

Overigens, als je kindje echt blijft aangeven te willen drinken dan misschien toch even vragen naar een suiker check?

één jaar geleden

Reactie op September2109

Ook allebei veel!! En hoeveel luiers op een dag?
Ehmm 5 luiers op een dag altijd wel!

één jaar geleden

Reactie op ROF

Dat is heel prima. Al moet het met veel melk, ook aangelengd, even kijken d ...
Helemaal mee eens, dit was bij ons het probleem geworden, hij had weinig eetlust en we kwamen er later pas achter dat dat kwam doordat hij veel dronk dus daar zijn we heel erg op gaan letten en sindsdien eet hij beter gelukkig 🙏🏼

één jaar geleden

Ik weet niet zeker of je vraag gaat over drinken of doorlekken maar voor het lekken heb ik misschien wel een tip. Doe haar rompertje met 1 knoopje vast of koop een grotere maat. Hier lekt hij alleen door als z'n luier niet genoeg ruimte krijgt wanneer hij voller raakt.