17 Reacties

één jaar geleden

Ze is nu 16 maanden trouwens

één jaar geleden

Ze drinkt nu trouwens ook geen water meer.. ze zit denk ik dan al vol van de fles

één jaar geleden

Wij geven al tijden geen fles melk meer. Onze zoon drink gedurende de dag meerdere bekers met water, thee of koemelk. Ik durf niet te zeggen hoeveel ml het in totaal is, maar ik vind een liter wel veel klinken hoor. Denk dat het belangrijker is om te kijken of je kindje voldoende plas luiers heeft.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt 's ochtends 150 ml + 5 schepjes en 's avonds een papfles. Overdag drinkt ze wel 3 of 4 rietjes bekers leeg. Het is een echte zuipschuit 😅. Ik geef haar altijd Slimpie. Een lekker smaakje, zonder suikers

één jaar geleden

Savonds een fles van 180+6 en overdag gemiddeld 2 a 2,5 beker van 300 ml . Hier en daar wat slokjes thee of water van ons. Ze heeft goede plasluiers op een dag dus ik maak me er niet echt zorgen om.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt 1 pap fles van 250cc voor het slapen, de rest van de dak een rietjes beker met limo of water

één jaar geleden

Onze dochter is geen grote drinker, nooit geweest en ook geen groot fan van de fles. Ze krijgt 1 fles van 120 voor het slapen 's avonds, verder water en melk overdag. Ik denk hooguit dat ze 300 ml overdag drinkt uit de rietjesbeker. Ze krijgt pap bij ontbijt, met ongeveer 100 ml melk erin. Ze eet ook heel veel fruit, vaak wel 3 keer per dag. Dat is ook bijna alleen maar vocht en kan je meetellen. Soms plast ze veel, soms vrij weinig. Wij lopen met haar bij de kinderarts om andere redenen en zij zegt dat er veel variatie is in wat kindjes drinken en dat ze zichzelf niet uitdrogen. Dit lijkt voor haar voldoende, ze wil echt niet meer.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt savonds 180 ml halve volle melk en overdag drinkt ze zeker 1 liter water/ranja. Ze drinkt uit de 360 graden beker.

één jaar geleden

Onze dochter drinkt ongeveer gelijk aan die van jou. Tuurlijk denk ik wel eens, drink wat meer. Maar ik ga en kan haar niet dwingen natuurlijk. Dus ik heb me hier ook een beetje bij neergelegd. Ze is vrolijk en gezond en ze groeit goed. Haar luiers zijn in verhouding met wat ze drinkt. Ik zie wel dat ze van de zomer meer dronk dan nu, net als volwassenen dat doen, lijkt me dat ook logisch en normaal. Ze verbruiken nu toch ook gewoon wat minder vocht en hebben daardoor misschien ook wat minder nodig?

één jaar geleden

Hier krijgt ze drie flesjes aangelengde melk, totaal ongeveer 400 à 450ml. Dat moet ook eigenlijk echt wel want uit haar rietjesbeker drinkt ze amper wat (360 en tuitbeker gaat niet beter). Ze krijgt water en is niet zo’n fan. Verder veel fruit en ‘s ochtends havermelk in haar ontbijt. Ik vind n liter heeel veel.

één jaar geleden

Ons zoontje drinkt 2x een beker van ongeveer 200ml water. Daarnaast krijgt hij ‘s morgens en ‘s avonds 120 ml melk. Hij heeft goede plasluiers, dus voor hem lijkt het voldoende te zijn.

één jaar geleden

Liter redt ze hier ook niet. We geven al een tijdje geen flessen meer. Ze drinkt ongeveer 1 rietjesbeker op een dag leeg en een half bekertje drinken tijdens de lunch. Daarnaast flinke kom pap als ontbijt en fruit waar ze haar vocht uit haalt.

één jaar geleden

Wow, hier wordt ook geen liter gedronken max 300 ml melk en dan 100 ml groeimelk alpro en vaak 1, soms 2 rietjesbekers 250 ml met water… als hij ‘veel’ drinkt inderdaar meer plasluiers als wanneer hij 1x 250 ml water op een dag drinkt

één jaar geleden

Bedankt voor alle reacties!! Ik vind een liter ook heel veel.. dus ga maar wat minderen met flessen, zodat ze weer wat dorst krijgt en gewoon gaat drinken uit een beker👌😄

één jaar geleden

Onze dochter van 17 maanden drinkt smorgens een rietjes of tuitbeker halfvolle melk, dan in de ochtend een tuitbeker water. Tussen de middag weer halfvolle melk. Smiddags vaak een beker water en ranja. Bij het avondeten een paar slokjes water en voor de nacht 90cc met 2 schepjes dreumesmelk. Ze plast echt heel veel, moet vaak haar luier verschonen. Maar dat is ook niet zo gek, ze komt zeker wel aan de liter.

één jaar geleden

Dit is heel verschillend hier. Maud wil echt nog voor t slapen gaan echt nog n flesje van 130🤷🏻‍♀️ naja prima. Overdag drinkt Maud echt veel😂 in de ochtend drinkt ze 100ml koude koe melk bij de boterham. Over de hele dag heen minimaal 500ml water en of thee uit verschillende bekers (rietje, normale of 360) tijdens de lunch nog 100 tot 150ml koude koemelk en tijdens het avond eten ligt t er een beetje aan wat ze wil. Ze mag dan van ons altijd kiezen uit melk, thee, water of n klein beetje sinasappelsap met water verdund alleen die kiest ze bijna nooit haha. Maar er zijn hier ook dagen dat ze max over de hele dag 400ml drinkt hoor. Ze heeft altijd goeie plasluiers dus ik maak me er ook weinig zorgen over behalve als ze echt helemaal niks drinkt in de ochtend, dan geven we gewoon extra fruit in de middag haha

één jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ook nog volop flessen opvolgmelk hahaha.