38 Reacties

één jaar geleden

Een fles voor het slapen gaan (200/260ml met 2 schepjes) en regelmatig een fles in de nacht van een vergelijkbaar formaat. En soms zelf nog een als ze onrustig is (kleine vreetzak 🤣). Thuis drinkt soms ook nog bij het middagdutje, maar op de opvang slaat ze die altijd over.

één jaar geleden

Vanaf 1 geen poeder meer. Nu alleen in de ochtend nog een flesje gewone melk. En bij het naar bed gaan krijgt ze een flesje water mee, de ene keer drinkt ze dit wel de andere x niet.

één jaar geleden

Aanrader: keuringsdienst van waarde over opvolg melk. Ik zou proberen gewoon koemelk te geven ipv opvolgmelk

één jaar geleden

Voor het slapengaan ‘s avonds een fles poedermelk van 180 ml + 6. Hij slaapt er lekker op. Als hij een dag slecht eet (tanden, pijn of wat dan ook) krijgt hij ‘s middags voor het slaapje ook een fles van 180 ml

één jaar geleden

Hier smiddags een flesje van 150 water met 2 schepjes, puur voor het vocht anders drinkt ze te weinig op een dag. In de avond nog 120 ml warme halfvolle melk

één jaar geleden

Wij geven in de ochtend en avond een flesje van 150ml. Gewoon groeimelk 😊. Voor de rest eet hij met ons mee

één jaar geleden

Zoontje krijgen ergens op de dag (geen vast tijdstip) een flesje koemelk van ongeveer 200ml. Vanwege slecht doorslapen hebben wij de fles uit zijn slaapassociatie gehaald. Dit had een heel positief resultaat..

één jaar geleden

Mijn zoontje wilde met een maand of 9 geen flesje meer. Na een aantal avonden proberen ben ik er dan ook mee gestopt. Ik denk dat het bij hem door reflux kwam dat hij er zat van was. Hij at ook al zoveel mogelijk vast voedsel op aanraden van het consultatiebureau.

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Een fles voor het slapen gaan (200/260ml met 2 schepjes) en regelmatig een ...
Dit heb ik dus ook. Vind je het niet vermoeiend. Geeeeen idee hoe ik er vanaf kom. Ook al eet ze voor haar doen heel veel. Alsnog huilen om een fles elke nacht (met Brinta)

één jaar geleden

Sochtends en savonds 150ml gewone halfvolle melk

één jaar geleden

Reactie op hjans96

Dit heb ik dus ook. Vind je het niet vermoeiend. Geeeeen idee hoe ik er van ...
Misschien is het ook een gewenning. Als ze dit op een bepaald moment snachts overslaan halen ze het overdag wel in dat was hier inidergeval en mijn dochter eet ook veel😂 ze krijgt nu nog voor het slapen 150ml met schepjes pap.Nadat ze een bord met avond eten heeft gehad en yoghurt . Maar de nachten hebben we op een bepaald moment alleen water aangeboden. Dit was best even zwaar en wat vaker troosten uiteindelijk lukte het en kon ik merken dat ze dit overdag extra pakte.

één jaar geleden

Reactie op hjans96

Dit heb ik dus ook. Vind je het niet vermoeiend. Geeeeen idee hoe ik er van ...
Ik ben er eigenlijk wel aan gewend. Ik reken er gewoon op dat ze 1x per nacht komt. Ze slaapt nu wel steeds vaker een nachtje door, en dat zien we echt als een mooie bonus 😅. Over 2 maandjes verwachten we weer een nieuwe wurm, dus dan zijn we weer even terug bij af 🤣. Dan verlangen we vast terug naar het 1x voeden per nacht, haha... Ach hopelijk hebben we het over 2 jaar helemaal gehad en kunnen we dan weer bijtanken 😅.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien is het ook een gewenning. Als ze dit op een bepaald moment snacht ...
Oh wauw wat goed, ik denk inderdaad ook dat we door de zure appel heen moeten bijten. Het is zo lastig. Eet ze savonds gematigd is het gerust uurtje of 3/4 eet ze heel goed is het rond half 6 in de ochtend. (210 melk + 4lepels Brinta) Maar ik geef geen boterham in de ochtend misschien kleinere fles geven en wel brood dat het 1 het ander vervangt.? 😕 zo akelig

één jaar geleden

Reactie op hjans96

Oh wauw wat goed, ik denk inderdaad ook dat we door de zure appel heen moet ...
Ja of eerst brood en halve wege de fles geven? Ik zou dan inderdaad minder aanbieden. 180/150

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja of eerst brood en halve wege de fles geven? Ik zou dan inderdaad minder ...
Sorry ik zou zobiso niet om half 6 al een grote fles melk geven. Alles voor 6 of half 7 is mij te vroeg om klaar te zitten voor een fles. Helemaal op deze leeftijd. Dan zou ik eerst een beetje water aanbieden. En pas later naar beneden en dan echt aan tafel ontbijten met een fles en een broodje. Dan zou ik er eerder voor kiezen om voor het slapen nog wat te geven. Dan om half 6 sochtends

één jaar geleden

Hier nog wel 3 van 180 ml. En dan soms in de nacht als hij wakker wordt om weer in slaap te komen.

één jaar geleden

Hier nog 3x150. Ik geniet er nog zo van, toch nog beetje baby 🥰 en als hij mij de fles ziet klaarmaken is t altijd krijsen dat ik moet opschieten 🤣