54 Reacties
4 jaar geleden
In het begin dronk ze nog elke 3 uur, dus deed ik ook elke 3 uur kolven. Dus 4x op een dag. Na een tijdje ging ze naar 3x per dag. Toen bleef ik nog 3 weken 4x per dag kolven en daarna langzaam overgegaan naar 3x per dag kolven. Had wel heel vaak dat ik niet kolfde wat ze dronk. Maar ik werk maandag woensdag vrijdag dus had altijd dinsdag en donderdag om aan genoeg voorraad te komen
4 jaar geleden
Ik zit een beetje lastig qua werkzaamheden als ik ook 's ochtends vroeg kolf. Ik probeer haar tussen 7 en half 8 te voeden thuis en dan 11 uur weer op werk. Dan zit er max 4 uur tussen en dt is vaak ook wel hoe het thuis gaat. Daarna weer om 15uur (dus weer 4 uur er tussen) zodat ik goed uitkom met s avonds... rond 6en/7en voeding geven. Liefst had ik denk ik 10/13/16 uur gedaan. Maarja. Dat is werktechnisch vaak lastig. Dus 2x op werk dus ;) en gelukkig liet/laat ze er thuis ook vaak 4 uur ertussen. Nu ze wat onrustige is echter ook vaker eerder... maarja. Tis even zoeken hoor wat prettig is
4 jaar geleden
Ik kolf een half uur na de eerste voeding (nog thuis dus) omdat ik dan volgens mij het meeste melk heb, maar daardoor kom ik daarna een beetje in de knoei. Iemand tips? Of toch gewoon pas weer kolven als zij haar flesje krijgt?
4 jaar geleden
Ik kolf 3 keer, mijn werktijden zijn van 08:00-17:00. Ik voed mijn dochter zelf nog rond 06:30/07:00 en kolf dan op mijn werk om 10:00, 13:00 en 16:00. Geen ideale tijdstippen voor mijn werk maar we hebben er gewoon recht op, dus dat hou ik me gewoon voor als ik me weer eens schuldig voel. 😅
Mijn productie daalde overigens drastisch door het kolven. Soms kolfde ik maar 50/60 cc en zat ik 40 min per sessie. Ik heb speciale neusspray gehaald en kleinere borstschilden en nu gaat het gelukkig veel beter! Ik zit nu 25/30 min per sessie en kolf zo’n 120/180cc per sessie totaal.
Mijn dochter drinkt ook 3 keer op de opvang. 3 flessen van 140cc.
4 jaar geleden
https://eurolac.net/dip-normaal-verloop-of-te-weinig-voeding/
Hier artikel over de productie dip. 100 ml kolven is ook prima. Geen zorgen. Anyhow! Succes allemaal ik ga het ook doen 😑 Zo spannend
4 jaar geleden
Om 5 uur geef ik een voeding en om half 8 kolf ik thuis (tenzij hij om 7 uur wakker wordt), daarna kolf ik op het werk om 10, 13 en 16 uur en eventueel thuis om 18 uur als hij toevallig daarvoor net een fles heeft gehad en anders voed ik hem dan weer live. Ik haal met drie keer net niet de voorraad. Dus vul dan aan uit de vriezer en kolf soms op een vrije dag extra.
4 jaar geleden
Ik kolf 2 keer op het werk. Ik kolf dan dubbelzijdig. Als ik borstvoeding geef drinkt hij maar aan 1 kant. Hierdoor hoef ik niet zo vaak te kolven en blijft de productie goed opgang. Ik ben in december begonnen met werken, en het gaat prima zo.
Op de opvang drinkt hij 4x, aan de borst minder vaak
4 jaar geleden
1 keer voor mn dienst en 3 keer tijdens. Heb helaas niet voldoende voeding dus kolf op mn vrije dagen ook nog na de ochtendvoeding
4 jaar geleden
Ik geef thuis een voeding om 7 uur (vaak maar een kleine voeding want heb een nachtdrinker 😄) en kolf dan om 11 uur en om 14.30 uur. Ik kolf om 11 uur vaak al bijna genoeg voor 2 voedingen van 110 ml, dat is maar goed ook want in de middag kolf ik altijd veel minder. Vind die sessie ook veel vermoeiender… De voeding van 17 uur geef ik vaak weer live (lang leve thuiswerken!)
4 jaar geleden
Reactie op ManonB87
Ik kolf 3 keer, mijn werktijden zijn van 08:00-17:00. Ik voed mijn dochter ...
Hoi vraagje! Als je 30min kolft heb je dan meerdere TSR? Doe je daar ook nog iets bijzonders voor?
Ik merk dat ik 1x een TSR in het begin heb en dat is het. Mijn kolf sessies duren ook max 10min. Dan voelen mijn borsten wel l leeg.
Had beginnende borstontsteking afgelopen vrijdag en sindsdien is mijn productie ook terug gelopen. Waarbij ik eerst 160 in de ochtend kolfde en 120 in de middag is het nu 120 en 50 helaas. Hoe heb jij je productie weer opgekrikt?
4 jaar geleden
Reactie op rileyK
Hoi vraagje! Als je 30min kolft heb je dan meerdere TSR? Doe je daar ook no ...
Hoihoi,
ik zet wat vaker de TSR functie van mijn kolf aan. En zoals ik eerder zei gebruik ik oxytocine neusspray voor een snellere TSR.
Ik merkte dat stress bij mij funest was voor mijn productie dit in combinatie met niet goed passende borstschilden en een trage TSR zorgden ervoor dat ik op een gegeven moment ook nog maar 50cc kolfde.
Nu masseer ik de laatste restjes melk er uit. Ik gebruik de TSR functie van mijn kolf zo’n 3 keer per sessie en heb kleinere borstschilden gekocht. Allemaal waardevol!
4 jaar geleden
Ik was vandaag weer 1e keer. Normaal werk ik van 7 tot 15.30 . Ik heb afgesproken dat ik om +/- 9 en 12 uur ga kolven 30 min en de andere 60 min ga ik eerder naar huis (+lunchpauze die ik verschuif naar na de middag) dus 1.5 uur eerder naar huis.
4 jaar geleden
Ik probeer 2 keer te kolven op het werk en 1 keer thuis.
S avonds heb ik normaal te kort. Daarom probeer ik niet te laat te kolven en daardoor heb ik genoeg voor s avonds.
8 uur thuis voeden,
tussen 10&11u kolven,
tussen 14u en 15 u kolven.
Om 18 u clustervoeden.
Bij het tv kijken kolven.
Mijn zoontje drinkt 3x150cc in de crèche.
Ik ben 1 van de gelukkige waarbij mijn borstvoeding net stijgt van het kolven.