18 Reacties

één jaar geleden

Wij geven 2x 150 ml en 5 schepjes of 's ochtends 150 ml en 's avonds een pyjamapapje. Is een beetje afhankelijk van hoe goed ze haar avondeten heeft gegeten...

één jaar geleden

Geen flesjes meer..... ochtend en middag beker halfvolle melk bij het brood, verder water.

één jaar geleden

's morgens en 's avonds 240ml en 8 schepjes, voor de rest mee van tafel en water, diksap of thee

één jaar geleden

Reactie op Maëlle

's morgens en 's avonds 240ml en 8 schepjes, voor de rest mee van tafel en ...
Zo zag het er bij ons tot vorige week ook uit..

één jaar geleden

Geen flesjes meer in de ochtend een kopje thee en smiddags water, melk of siroop

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Wij geven 2x 150 ml en 5 schepjes of 's ochtends 150 ml en 's avonds een py ...
Hmm ik denk dat wij hier dus ook meer naar aan het neigen zijn. Ik moet me dus geen zorgen maken dat het plots minder melk is..

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Hmm ik denk dat wij hier dus ook meer naar aan het neigen zijn. Ik moet me ...
Persoonlijk denk ik dat het erbij hoort.. zo lang ze overdag genoeg eten is het niet erg. En misschien juist een goed teken! Ze hebben het niet meer per sé nodig

één jaar geleden

Vanaf de 1 jaar geen melk meer. Alleen tijdens ontbijt en lunch soms halfvolle melk/yogi/chocomelk. Maar vaak krijgt ie gewoon slimpie ranja, aangezien meneer geen water wil😅

één jaar geleden

Sochtends en savond 150ml savonds een paar schepjes pap erdoor.

één jaar geleden

Ochtend (meestal rond 5u) 200ml halfvolle melk en 4 scheppen granen en in de avond nog 100ml halfvolle melk. Overdag alleen water, ze pakt haar beker zelf van salontafel als ze dorst heeft dus ze drinkt naar haar eigen behoefte water.

één jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ‘s ochtends en ‘s avonds 150 ml halfvolle melk, opgewarmd. Dat is volgens mij ook de aangeraden hoeveelheid per dag qua zuivel. Volgens mij halen ze nu veel meer uit vast voedsel en hebben ze flesvoeding ook niet meer heel erg nodig.

één jaar geleden

Hier krijgt hij 's morgens 150ml koemelk met pap. 's Avonds vaak nog 150cc fles met 3 schepjes kv, die hij de ene keer wel bijna opdrinkt en de andere keer niet. 😊 verder drinkt hij water naar behoefte en soms verse sinaasappelsap, omdat ie daar helemaal wild van wordt 😂

één jaar geleden

Wij geven alleen nog melk in de avond. Dat is 90of 120cc afhankelijk van hoe laat er gegeten is.

één jaar geleden

Ik wilde dit topic ook openen maar ben blij dat die er al is met wat reacties.. Hier bv aan het afbouwen dus vind het ineens heel lastig hoeveel melk ik ze nou moet geven in de avond (ik gaf al maanden geen fles bv meer). Ze krijgt nu zo’n 130-140 ml volle melk voordat ze gaat slapen en bij de havermout in de ochtend zit ook zo’n 100-120 ml melk. Dus ik denk dat we wel aardig op de goede weg zijn maar onze kleine wil vaak in de avond nog meer na haar fles en vroeg me dus af hoeveel “te veel” is voor 1 zo’n melkmoment.

één jaar geleden

150 overdag ook 2x 150 nog snachts vaak 120 met 2 scheppen

één jaar geleden

Hier s'morgens 180+5schepjes. S avonds 2 flessen met 1u tussen : 180 + 5 schepjes en 210+6. Die laatste fles drinkt hij soms leeg soms niet. De reden dat we een schepjes minder doen is omdat hij amper water drinkt.

één jaar geleden

Hier geen kunstvoeding meer (vanaf 1 jaar) smorgen melk in de pap, savonds 150ml warme melk in fles

één jaar geleden

Hier +- 210 ml halfvolle melk voor het naar bed gaan.