18 Reacties

4 jaar geleden

Heel wisselend. Maar heb sowieso een “makke beer” zoals de kraamverzorgster hem noemt. Hij is wat dat betreft best lui en mist nog kracht om effectief en wakker te drinken. Dus zodra hij in slaap valt haal ik hem eraf, laat hem even boeren, maak hem weer wakker en leg hem dan pas weer aan. Hij is van 24/9 maar door complicaties tijdens de bevalling hebben we ons “gouden uurtje” gemist en kreeg hij pas 4 uur later zijn eerste borst en had hij al wat kunstvoeding op. Maar wat betreft minuten dat ze drinken, dat ligt ook aan de effectiviteit waarmee ze drinken. Hij kan in 5 minuten effectief drinken meer binnen krijgen dan 15/20 minuten wat sabbelen.

4 jaar geleden

zo'n 20 a 30 minuten

4 jaar geleden

Verschilt echt per dag! Eerste anderhalve week vaak met moeite 10 minuten per borst, tussendoor luier moeten verschonen omdat ze in slaap viel. Daarna anderhalve week maar 1 borst zo’n 10 minuten gegeven, was heel bang dat ze niet voldoende binnen kreeg maar na ruim 2 weken was ze al een halve kilo aangekomen 😅. Inmiddels weer 2 borsten, de eerste 10 minuten en de andere 5 ongeveer! Onze dochter is maandag 4 weken oud. Lekker doen op gevoel en kijken wanneer jouw kindje vol zit

4 jaar geleden

Fijn om dit te lezen!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje drinkt 30 tot 45 min aan de borst. Meestal koppel ik haar zelf los want ze behoud het vacuüm. Gelukkig valt ze daarna wel in slaap! Hopelijk gaat ze later effectiever drinken. Ze is nu 4 weken maar nog altijd heel licht en klein (naast prematuur geboren ook dysmatuur). Maar ik ben allang blij dat ik haar via de borst kan voeden want in het begin lag ze met sondevoeding in de couveuse. Aanhappen koste te veel energie!

4 jaar geleden

Bij mij is het ook afwisselend. En soms vraagt die terug na een uurtje om de borst. Ik bied het hem aan en die valt dan in slaap. Wanneer ik die dan terug leg in zijn bedje huilt hij. Mijn zoontje is 3weken.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Naima

Bij mij is het ook afwisselend. En soms vraagt die terug na een uurtje om d ...
Hier precies hetzelfde ook 3 weken. Hij valt alleen in slaap aan de borst. Ik ben voor het eerst mama en krijg commentaar dat ik hem slechte gewoontes geef maar ik weet niet beter laten huilen is moeilijk en aangezien het drinken wisselt weet ik niet of hij verzadigd is.

4 jaar geleden

Heel wisselend. Mijn ene zoontje drinkt sowieso langer en meer (meestal tussen 20-30 min) en de ander korter maar niet per se minder (15-20 min). Ze vallen nu (3wk) aanzienlijk minder vaak in slaap dan in t begin maar soms verschoon ik ze nog wel tussendoor om ze wakker(der) te houden. Soms haakt er ook wel eens eentje af na 5-10 min en die eet dan de volgende voeding meer.

4 jaar geleden

De eerste dagen vóór de stuwing hing ze makkelijk 30 tot 45 minuten aan de borst, waarvan veelal slapend / sabbelend. Nu is ze drie weken en drinkt ze naar mijn idee heel snel. In de eerste 4 tot 6 minuten drinkt ze vlot en dan wordt het minder effectief en wordt ze slaperig. Veel langer dan 12 minuten drinkt ze nooit. En de tweede borst aanbieden heeft dan ook geen zin meer, want dan is ze al in slaap gevallen. Was bang dat ze niet genoeg kreeg maar ze groeit nu goed en ook genoeg luiers. Dus nu zijn we blij met de snelle drinker :). Ze drinkt wel vaak, 10 of 11 keer per etmaal.

4 jaar geleden

Onze dochter drinkt 8/10 keer per dag. En drinkt ene keer ook 5 minuten en andere keer 10/15 minuten. Genoeg plas luiers en groeit goed. We hebben gewoon geluk met een snelle drinker. Ene keer drinkt ze effectief waardoor ze sneller drinkt dan een andere keer dat ze tussendoor wat in slaap valt, dan duurt het wat langer.

4 jaar geleden

Reactie op helloyou

Onze dochter drinkt 8/10 keer per dag. En drinkt ene keer ook 5 minuten en ...
Ze is aankomende maandag 4 week. Maar heeft dit van het begin af aan al zo gedaan qua drink ritme.

4 jaar geleden

Reactie op Djodjo

Hier precies hetzelfde ook 3 weken. Hij valt alleen in slaap aan de borst. ...
Geen zorgen maken over dat commentaar!!! Je hebt je tijd en energie wel voor andere dingen nodig. Kindje die aan de borst in slaap valt is prima. Geniet van het gemak er van. Je kunt ook af en toe afwisselen met andere "in slaap breng" methoden, maar geen stress. 💞 je doet het goed

4 jaar geleden

Reactie op Sneeuw

De eerste dagen vóór de stuwing hing ze makkelijk 30 tot 45 minuten aan de ...
Same, hier ook zoiets.

4 jaar geleden

Reactie op Djodjo

Ons kindje drinkt altijd twee borsten, ongeveer 20-25 minuten per borst. Ongeveer 1-2x per dag wil hij drie borsten (😜) en drinkt de derde borst dan ook vaak 20-25 minuten. Hij is nu 6 weken oud en meestal heeft zo'n 5-6 voedingen per dag. Vandaag heeft hij zelfs bij drie voedingen achter elkaar, drie 'volledige' borsten gedronken! Ik ben er maar druk mee 😅

4 jaar geleden

Reactie op Djodjo

Oh, sorry, mijn vorige berichtje was niet als reactie op jou bedoeld, maar algemeen. Tegen jou wilde ik zeggen dat je je kindje gewoon lekker in slaap kan laten vallen aan de borst hoor! Die van mij doet dat ook geregeld. Ik zou hem vooral niet laten huilen. Dan leert hij dat als hij overstuur is, dat er niemand komt. Dus ik zou hem lekker vaak knuffelen en aanleggen wanneer jij denkt dat hij daar behoefte aan heeft 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Djodjo

Oh, sorry, mijn vorige berichtje was niet als reactie op jou bedoeld, maar algemeen. Tegen jou wilde ik zeggen dat je je kindje gewoon lekker in slaap kan laten vallen aan de borst hoor! Die van mij doet dat ook geregeld. Ik zou hem vooral niet laten huilen. Dan leert hij dat als hij overstuur is, dat er niemand komt. Dus ik zou hem lekker vaak knuffelen en aanleggen wanneer jij denkt dat hij daar behoefte aan heeft 🥰

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 12 dagen en drinkt elke 4 uur dus 6x per 24u. Ik moet hem dan meestal wakker maken. Hij drinkt ongeveer 5-10 min aan de eerste borst en de tweede wisselt. Vaak tussen de 10 en 15 min bij tweede borst. Vandaag wezen wegen bij consultatiebureau en hij zat op 20 gram na weer op z’n geboortegewicht. En hij was 7% afgevallen.

4 jaar geleden

Ik heb eigenlijk geen idee. Voed op verzoek en het is heel relaxed om er totaal niet zo mee bezig te zijn: linkerborst. rechterborst, hoe lang. Ik voed op gevoel ook, en check welke borst het meest groot is. Eerste week of twee wel de kant van de borsten bijgehouden maar nu niet meer (vier weken). Ik heb vorige keer vier en een half jaar gevoed en verwacht nu ook minstens twee jaar te voeden. Al die details maken me niet zoveel uit, het gaat om de band met m'n kindje en de afstemming met hem.