79 Reacties

één jaar geleden

Nou mijn zoontje (13 mnd) zegt ook alleen maar papa, mama en bal. Volgens mij is dat heel normaal hoor!

één jaar geleden

Reactie op Cindyroanne

Nou mijn zoontje (13 mnd) zegt ook alleen maar papa, mama en bal. Volgens m ...
Ja dat idee had ik ook 🤣 maar begon toch een beetje te twijfelen.

één jaar geleden

Hier zelfs nog geen duidelijke mama en papa 😳 Alleen 'dat' en mamamamama maar dat lijkt niet zo gericht

één jaar geleden

Reactie op Lorieee

Hier zelfs nog geen duidelijke mama en papa 😳 Alleen 'dat' en mamamamama m ...
Hahahahah nou onze kindjes hebben er nog niet zo veel zin in dus 🤣. Ik was bang dat er alleen maar reacties zouden komen met "mijn kind kent al 75 woorden sinds die 6 maand is" 🤣🤣🤣

één jaar geleden

Pff dat consultatiebureau ook😅 Ik wordt daar ook soms zo onzeker van terwijl ze het hartstikke goed doet. Hier is ze ruim 13 maanden en zegt ze mamamam papapap, poes (soort van) en thats it! En nee schudden, en verder laat ze heel duidelijk zien en merken wat ze wil. Wij zijn gewoon lekker boekjes met haar aan het lezen en alles aan het benoemen wat we zien en waar ze naar wijst. En dan ga ik er van uit dat het helemaal goed komt!

één jaar geleden

Reactie op Irisje123

Pff dat consultatiebureau ook😅 Ik wordt daar ook soms zo onzeker van terwi ...
Ja pfff ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken, maar ze deed gister toch wel zo verbaasd dat ik echt even aan mezelf begon te twijfelen. En precies wat je zegt, zo doen wij het ook! M'n man durfde ook niet echt te zeggen dat hij turks tegen ons zoontje praat 🤣. Ik zei, ja dat doet ie wel, en we willen ook dat hij turks leert. Nou daar kregen we ook even een blik bij. Gelukkig nu tot 4 jaar ervan af 💃

één jaar geleden

Ja pfff ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken, maar ze deed g ...
Ja dat snap ik helemaal! Haha ik denk juist dat een 2e taal een verrijking is! Maar goed iedereen z’n mening, en idd lekker dat je er vanaf bent 🤪 Ik moet over 2 weken nog een keer 😅

één jaar geleden

Ja pfff ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken, maar ze deed g ...
Onderzoek zegt dat het net heel goed is om in je moedertaal te praten, naar verbinding toe. Van daaruit leren ze ook veel meer. Dus kan alleen maar verrijkend zijn!

één jaar geleden

Reactie op Irisje123

Ja dat snap ik helemaal! Haha ik denk juist dat een 2e taal een verrijking ...
Jaaa zo denk ik er ook over, hoe meer talen hoe beter! Nou succes, bijna ervan af 🎉

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ook alleen mama en papa en kreeg er ook wat van te horen bij CB. Laat ze kletsen, komt vanzelf

één jaar geleden

Hier is het ineens de laatste 2 weken dat hij woorden begint te zeggen. Het verschilt per dag, maar we oefenen woordjes middels liedjes en activiteiten. Deur open en deur dicht, en dat tig keer herhalen, bijvoorbeeld. Hij zegt dan 'pen' en 'dich' 😂

één jaar geleden

Ik was vanmorgen bij het cb en tegen ons zei ze dat de meeste kindjes rond de 15 maanden wat meer woordjes gaan zeggen. Onze dochter zei tot vorige week nog geen 1 woord. Niet eens echt duidelijk papa of mama. En nu opeens in een paar dagen een stuk of 10. Komt goed!

één jaar geleden

Stuk of tien woordjes met 13 maanden. Soms gericht op iets, soms napraten en klanken oefenen. Maar je maakt je geen zorgen lees ik en dat is inderdaad ook niet nodig 😁

één jaar geleden

Nou onze kleine man van 14 maanden zegt nog precies helemaal niks🤣 ook geen papa of mama. Hij loopt dan wel weer zelfstandig los, alles op zijn tijd😁

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde hoor bij mijn dochter van 14 maanden oud… zegt ook nog vrijwel geen echte woorden.

één jaar geleden

Hoooi, Mijn dochter van 13 maanden zegt ook nog niet echt iets voor m'n gevoel..ze wordt 3-talig opgevoed.. Wel probeert ze veel dingen te herhalen, als wij t zeggen, maar zelf iets benoemen met steeds hetzelfde woordje, heb ik nog niet echt opgemerkt.. zelfs geen mama op papa.. 🧐 (klanken kan ze wel uitspreken, maar ze bedoelt ons er dan niet mee).. wel begrijpt ze veel dingen in de zin van dat ze bewegingen weet bij bepaalde woorden van liedjes.. maar zelf praten nog niet echt..

één jaar geleden

Mijn zoontje is 15 maanden, 13 gecorrigeerd, en zegt nog niets. Hij brabbelt de oren van je kop, maar kan er nog niets van maken. Hij kan mama zeggen, maar nooit specifiek tegen mij. Hij kan wijzen en zegt tegenwoordig 'Da' daarbij, maar verder niets. Hij wordt hier ook drietalig opgevoed en dat kan van invloed zijn. Hij gaat hier ook nog niet naar de opvang.

één jaar geleden

Mijn dochter (bijna 14 maanden) kan al “mama” zeggen. Papa is nog “da-da” en soms voor het gemak ook gewoon mama. En ze zegt “woef” als ze een hondje ziet. Als ze iets wil dat wijst ze en zegt ze “uh” en als ze iets niet wil dan schud ze haar hoofd.

één jaar geleden

Omg ik had dit geschreven kunnen hebben haha. Gisteren bij consultatie bureau precies hetzelfde gesprek gehad. En ons zoontje kan nog geeneen woord maar brabbelt er op los 🤣. Dus ben stiekem blij dat ik dit lees! Haha

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Omg ik had dit geschreven kunnen hebben haha. Gisteren bij consultatie bure ...
Jaaa je wilt niet echt druk erover maken maar begint wel beetje te twijfelen of het echt zo erg is he 🤣. Ik vind alles wat m'n zoontje doet al heel goed dus had nooit bij stil gestaan dat ie nog niet veel zei ahhahaahaah