79 Reacties

één jaar geleden

Reactie op FemkeV1987

Och hier hetzelfde van de week op het consultatiebureau. Hij zei nog niet ...
Oooo ja dat van die dieren geluiden he 🤣. Ze zei; als je een koe ziet zeg je dan boehhh of koe. Ik; uh koe Zij; nee zou dan toch echt de koe nadoen en een auto ook etc Ik; oké is goed Ik tegen m'n man; veel plezier met dieren na doen 🤣🤣 Ik wil best een koe nadoen maar wil toch liever dat ie dan ook weet dat het een koe is hahahaha

één jaar geleden

Oooo ja dat van die dieren geluiden he 🤣. Ze zei; als je een koe ziet zeg ...
Zo raar advies vind ik dat!! Ze moeten toch juist leren dat het een koe is?!! Ja misschien is boe makkelijker te zeggen voor ze, maar wat een onzin🙄

één jaar geleden

Reactie op KiWu2021

Zo raar advies vind ik dat!! Ze moeten toch juist leren dat het een koe is? ...
Jaaa ik leer dan liever " een koe zegt boehh, en schaap zegt behhh etc." dan dat ik alleen de geluiden ga benoemen

één jaar geleden

ik heb geconstateert dat mn kindje heel veel al weet, maar nog niet zoveel zelf kan zeggen hij doet zn best dingen na te zeggen bv tractor, dat kan ik ontcijferen maar voor ieder ander is dat totaal niet duidelijk die, deze, mahmah, pahpah en dat was t wel

één jaar geleden

Hai, daaag, teen, Bumba, Teletubbies, hoed, broek, lekker, bah, papa, mama, dank, Asje, aap, kikker, teen, piep, poep, fiets, aai, bal. Tis best wel veel wat ze zegt maar ze kan en doet ook al veel meer dan wij rondom ons heen horen. Ieder kindje op z’n eigen tijd hoor!

één jaar geleden

Dochtertje is 14 maanden en nog geen enkel woord... Ook geen mama of papa Op CB overigens niets van gezegd. Met twee oudere broers die altijd aan de klets zijn ziet ze nog niet zoveel noodzaak denk ik. Komt vanzelf hoor!

één jaar geleden

Mijn tweelingzoontjes zijn 14 mnd en zeggen alleen maar ‘die’ en ‘daa(r)’ Zelfs hun mama en papa zijn nog niet echt “af” omdat het meestal nog klinkt als mamamamamaa ipv 1 woord. We waren gisteren bij het CB en zij vroegen alleen naar functionele geluiden, bijv moeee bij een koe of brroemmm bij een auto. Daar beginnen ze nu mee en dat was helemaal goed. Tweelingen beginnen wel altijd later met praten dan eenlingen maar zelfs voor eenlingen zijn zij nog gemiddeld vertelde de vpk. Dus misschien was het cb bij jou iets te streng!

één jaar geleden

En aanvulling: ik merk wel dat ze al veel woorden kennen. Bijv bij vragen waar is je neus/buik/oor wijzen ze naar dat lichaamsdeel. Of bij vragen waar is de boom, wijzen ze daar naar.

één jaar geleden

Onze dochter kent nog niet veel woorden. Pappa, mamma (als ze verdrietig is), die. Maar ze kan wel een kalkoen nadoen. 😭

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Onze dochter kent nog niet veel woorden. Pappa, mamma (als ze verdrietig is ...
HAHAH een kalkoen nadoen 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

één jaar geleden

Hij kent heel veel woorden, maar zegt nog niks. Of in ieder geval niet consequent. Soms denken we iets te horen, maar dat is vaak nog eenmalig 😅 Maar goed hij kent de woorden wel en begrijpt heel veel, dus dat praten komt vanzelf.

één jaar geleden

Zo schattig. Vanmorgen toen de poes op bed sprong ineens: Hai poe 😊

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft een nieuw woordje: Hoppakee 😁 Klinkt zo mega schattig! 🥰

één jaar geleden

Hij snapt alles maar zegt nog niets. Hij heeft wel een poosje papa en mama zegt maar nu zegt hij alleen maar kakakakaka. Dus. Zit niet echt vooruit gang in. 😂

één jaar geleden

Reactie op Eknein-

Hij snapt alles maar zegt nog niets. Hij heeft wel een poosje papa en mama ...
Hahahah hiet ook kakakaka😂😂

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Onze dochter kent nog niet veel woorden. Pappa, mamma (als ze verdrietig is ...
Hahahah!😂😂 Die van ons klinkt ook als een kalkoen!!!!😂😂😂

één jaar geleden

Oh echt, dat CB moeten ze eens afschaffen! Ze zorgen alleen voor mega veel onrust bij ouders, vreselijk!! Ligt wel aan locatie/persoon volgens mij, hier zijn ze gewoon normaal. Onze dochter doet dit ook nog niet, en daar wordt niks van of over gezegd. Zolang jij ontwikkelingen ziet is het goed. En zoals je al zegt; ieder kind op z'n eigen tempo.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 14 maanden en hij zegt papa, mama, mammie, die en dees. Gelukkig kan hij wijzen en heel goed duidelijk maken wat hij wilt

één jaar geleden

Mijn zoontje is 14,5 mnd en zegt papa en mama, maar niet gericht. En voor de rest komt er veel geluid uit en brabbelt hij er op los. Ik maak me echt geen zorgen hoor.

één jaar geleden

Bijna 14 mnd en zegt: papa mama buba (wijst naar tv voor Bumba) nee, ja, poes en verder lekker brabbelen