32 Reacties

2 jaar geleden

Wij hadden dit ook tijdens zwangerschap.. toen maakte ik me er ook erg druk om maar hoofdje groeide ook goed mee met de curve. Ik heb en nu nog geen ervaring mee maar wat mij toen hielp is de gedachte dat ze in de controle van baby’s vaak extreem voorzichtig zijn omdat als er wel wat aan de hand zou zijn, ze daar echt optijd bij willen zijn ivm verantwoordelijkheid. Dus dat ze vaak het zekere voor het onzekere nemen door extra controles. Terwijl 9 van de 10 keer is er niets aan de hand! Misschien kan deze gedachte jou ook helpen! (Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel, hihi is een beetje moeilijk uitleggen!)

2 jaar geleden

Ik vind het fijn dat ze zo extreem voorzichtig zijn, maar haar hoofdje groeit dus niet mee met de curve. Ik hoop maar dat zij inderdaad bij 9 van die 10 hoort waar niks mee is 😊

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Ik vind het fijn dat ze zo extreem voorzichtig zijn, maar haar hoofdje groe ...
Ik hoop het ook echt voor je!! Ik hoop ook dat je een beetje kan ontspannen… ik ben benieuwd hoe het is bij de controle!

2 jaar geleden

Hi Winterroosje, ik was nieuwsgierig hoe het nu gaat bij jullie! 😊

2 jaar geleden

Lief dat je nog aan ons denkt 😊 Maandag 14feb gaan we weer voor controle. Vooralsnog is haar hoofd nog steeds te klein en groeit het ook niet bijzonder snel. Omdat het toch wel groeit en de schedelnaden en het fontanel goed voelen blijft het nog even bij extra controles. Natuurlijk ook ontwikkeling in de gaten houden.

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Lief dat je nog aan ons denkt 😊 Maandag 14feb gaan we weer voor controle. ...
Blijft spannend voor jullie! Wij waren gister ook bij CB en was haar hoofdje ook iets minder hard gegroeid.. volgens de arts nog binnen de norm maar zelf merk ik dat ik het toch spannend vind! Ook haar fontanellen en vorm is gelukkig goed! Ben benieuwd hoe het maandag gaat voor jullie! 😘

2 jaar geleden

Gisteren weer geweest. Wederom extra controle bij jeugdarts. Lijntje buigt weer verder af. Deze maand is haar hoofdje 0.7 cm gegroeid, niet bijzonder veel dus.

2 jaar geleden

Reactie op ninadebaat

Blijft spannend voor jullie! Wij waren gister ook bij CB en was haar hoofdj ...
Dat de vorm goed is, is toch wel fijn. Dat scheelt al een hoop zorgen gelukkig. Het is een blijft toch een koppie om je zorgen om te maken. Als het haar voetjes waren geweest had ik er niet zo vaak wakker van gelegen denk ik. Hoeven jullie niet voor extra controle?

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Dat de vorm goed is, is toch wel fijn. Dat scheelt al een hoop zorgen geluk ...
Jeetje wat een spanning! Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Ikzelf was telefonisch bij onze afspraak omdat ik ziek was. We moeten over 2 maanden weer terugkomen. Ik weet niet of dat een extra controle is of gewoon regulier…

2 jaar geleden

Vandaag met 5 maanden metingen gedaan en nu blijft bij mijn dochter het hoofdje niet mee te groeien met de curve de afgelopen 2 maanden. Ze zat eerst een lijntje boven gemiddeld. Maar nu zit ze op gemiddeld en haar hoofdje is maar 1 cm gegroeid in 2 maanden tijd. Verder waren haar vaardigheden boven gemiddeld. Draaien en nekje omhoog en zitten met hulp. Dus ze zei dat ze zich eigenlijk niet zo heel druk maakte en met de arts ging overleggen of er extra controles nodig zijn. Maar ik krijg dit nu niet meer uit mijn hoofd. Hoe hebben jullie dat?

2 jaar geleden

Ik snap dat het continu in je hoofd zit.. Dat heb ik ook. Toch gek, ze zeggen dat er geen reden tot zorgen is, dan maak ik me juist zorgen…

2 jaar geleden

Ja het is geen fijn gevoel

2 jaar geleden

Reactie op Fp1

Vandaag met 5 maanden metingen gedaan en nu blijft bij mijn dochter het hoo ...
Het duurt even, maar op den duur denk je er niet iedere minuut meer aan. Helemaal uit je hoofd? Nee, dat geloof ik niet. Ik denk er ook nog iedere dag aan. Eerlijk is eerlijk, zullen we ons niet ons hele leven lang zorgen maken om die kleine? Gewoon omdat ze de hele wereld voor ons zijn? Bij mij is wel gezegd dat een dipje in groei rond 5 maanden veel voorkomt. Daarom met 6 maanden weer controle en hopen dat er meer groei in zit. Misschien is het bij jullie ook maar een dipje, dat zou toch mooi zijn 😊

2 jaar geleden

Reactie op Fp1

Vandaag met 5 maanden metingen gedaan en nu blijft bij mijn dochter het hoo ...
Wanneer hoor je eigenlijk of er extra controles nodig zijn?

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Wanneer hoor je eigenlijk of er extra controles nodig zijn?
Dit was de verpleegkundige en die gaat overleggen met de arts. Ze belt me over een paar dagen. Kon niet precies zeggen wanneer. Qua lengte zit er geen dipje in de groei. Dus het hoofdje blijft echt achter zeg maar. Wel is haar gewichtscurve ook wat afgenomen. Hopelijk inderdaad gewoon een dipje. Las ook dat het hoofdje ook in sprongen groeit? Maar goed. Altijd fijn als ze er nog extra naar willen kijken. Is bij jullie de motorische ontwikkeling verder ook gewoon goed?

2 jaar geleden

Reactie op Fp1

Dit was de verpleegkundige en die gaat overleggen met de arts. Ze belt me o ...
Ja! Bij ons loopt ze motorisch zelfs iets voor. Ik merk wel dat nu ik er onwijs op gefocust ben en dus ook veel ga vergelijken met andere verhalen op dit forum. Ik merk dat ik daar heel onzeker van word, dus ik probeer dat niet te doen en gewoon naar mijn dochtertje te kijken. En ik denk inderdaad dat wat Winterroosje zegt, die zorgen zullen altijd wel wat blijven, dat hoort er ook een beetje bij! Vind het wel fijn om met jullie te delen en te merken dat ik niet de enige ben! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op ninadebaat

Ja! Bij ons loopt ze motorisch zelfs iets voor. Ik merk wel dat nu ik er on ...
Ja absoluut. En ik vind het aan de andere kant ook gewoon goed dat het cb het allemaal in de gaten houdt. Want als er wel echt iets is, wil je het ook weten. Maar geeft wel extra stress. Hopelijk op niks af dan.

2 jaar geleden

Reactie op Fp1

Dit was de verpleegkundige en die gaat overleggen met de arts. Ze belt me o ...
Al iets gehoord?

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Al iets gehoord?
Nee nog niet.. ik probeer er nu niet teveel over te stressen omdat het cb zegt dat dat nog niet nodig is. Hoe is het bij jou?

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Al iets gehoord?
Cb zou me bellen, niets meer van gehoord. Ik meet nu af en toe zelf. Maar lijkt wel ietsje te groeien. Over 2 weken weer heen. Dus ik wacht dat wel af. Verder leert ze steeds nieuwe dingen bij. Dus dat moet een goed teken zijn lijkt me.