4 Reacties

één jaar geleden

Onze zoon doet dit ook. Als hij z'n zin niet krijgt, gelijk huilen en op de vloer liggen en met z'n hoofd bonken. Het zijn driftbuien en hij moet nog leren met z'n emoties om te gaan. Ik had het gevraagd op het kinderdagverblijf en ze zeiden dat ze het wel vaker zien bij oudere kindjes. Maar hij doet het daar dan weer niet.

één jaar geleden

Het zoontje van een vriendin van mij had dat ook (hij is nu 2 jaar). Dit duurde ongeveer 3 maanden en toen hield het op. Bij hem had het met frustratie te maken. Het niet kunnen uiten van emoties en zich nog niet kunnen verwoorden. Toen hij dit eenmaal kon stopte het hoofdbonken ook. Dus wie weet is dat bij jouw zoontje ook het geval.

één jaar geleden

Het zoontje van een vriendin van mij had dat ook (hij is nu 2 jaar). Dit duurde ongeveer 3 maanden en toen hield het op. Bij hem had het met frustratie te maken. Het niet kunnen uiten van emoties en zich nog niet kunnen verwoorden. Toen hij dit eenmaal kon stopte het hoofdbonken ook. Dus wie weet is dat bij jouw zoontje ook het geval.

één jaar geleden

Hier ook eentje. Soms maak ik me ook zorgen! Hij had het een tijdje geleden ook toen we stopten met overdag borstvoeding. Nu bijna helemaal gestopt en zodra hij z’n frustratie niet kwijt kan, een van ons de deur door gaat, hij z’n zin niet krijgt, boos is enz gaat hij hoofdbonken. Wij pakken m meestal op en knuffelen, kietelen, spelen spelletjes zoals kiekeboe, enz. Meestal stopt het dan wel. Soms doet hij het ook in bed of ‘s nachts als hij tussendoor even wakker is. Soms heeft hij dan een blauwe plek op z’n hoofd. Ik denk ook dat het vanzelf weer overgaat als hij beter onder woorden kan brengen wat er aan de hand is.