10 Reacties

8 maanden geleden

Hee JDSL, oh echt super vervelend, zeker als je ook zwanger bent is alles voor 5u te vroeg. Ik was drie weken geleden ook de wanhoop nabij. Ik heb online een webinar gevolgd van slaaptips voor babys en aan de hand daarvan heb ik het volgende gedaan: - middagdut ingekort van 2 uur naar max 90 minuten. Dat wakker maken is wel echt lastig maar ik doe het toch. - naar bed om 18.40 met streven om 19.00u erin liggen. Dat lukt niet altijd maar het is uiterlijk 19.15u. - slaaptrainer gestart, om 6u gaan de oogjes daarvan open. Na 3 dagen was het ipv 5.15u 6.15u. en dat scheelt enorm. Geen idee of het bij jullie helpt maar wilde het toch met je delen. Succes.

8 maanden geleden

Euhm alles voor 6u 🤭. Sorry.

8 maanden geleden

Kortere middagslaap, max 1,5. En inderdaad 19.00 slapen. Heeft hier heel erg geholpen.

8 maanden geleden

Ik merk en lees dat het per kind zo wisselt wat helpend kan zijn voor een fijne nachtrust. Onze zoon gaat rond 18:15/18:45u naar bed en wordt meestal rond 06:30u ongeveer weer wakker. Een enkele keer wordt hij in de nacht wakker en lijkt hij behoefte te hebben aan wat nabijheid; prima, dan ga ik bij hem in bed liggen. Ene keer blijf ik daar slapen tot in de ochtend, andere keer kruip ik er na een half uur zelf weer uit. Hij gaat in de middag meestal rond 12:30u naar bed. Een aantal weken geleden was het vooral in bed liggen en niet slapen. De afglopen weken is hij weer goed aan het slapen tussen de middag. De ene keer een uur, de andere keer is dit ook zomaar drie uur achter elkaar. We hebben vooral geleerd hem niet wakker te maken als hij slaapt... want dat wordt niet in dank afgenomen 🤭.

8 maanden geleden

Reactie op Ekeid

Hee JDSL, oh echt super vervelend, zeker als je ook zwanger bent is alles v ...
Thnx voor je tips. Hoelaat gaat jullie kindje dan naar bed? Ik merk nu dat het vaak al moeizaam vol te houden is tot half 12/12 uur.. en dan dus echt na 1,5 uur wakker maken?

8 maanden geleden

Reactie op Lindabodhi

Kortere middagslaap, max 1,5. En inderdaad 19.00 slapen. Heeft hier heel er ...
Hoelaat dan naar bed voor de middagslaap? Want het is al rekken tot half 12/12 uur met zo’n vroege vogel🙈

8 maanden geleden

Reactie op JDSL

Hoelaat dan naar bed voor de middagslaap? Want het is al rekken tot half 12 ...
De eerste paar dagen bijv 12.00 naar bed. 1,5 laten slapen. 19.00 weer naar bed. Als dit goed uitpakt, dus als hij wat later wakker gaat worden kan je hem wat later zijn middagslaap laten doen bijv. Ik merkte bij mijn zoontje dat toen hij weer in een normaler ritme kwam de moeheid er echt uitkwam. Ineens sliep hij van 19.00-07.00 en smiddags 12.30-14.30.

8 maanden geleden

Misschien heb je er iets aan. Het kan natuurlijk ook met een slaapregressie te maken hebben.

8 maanden geleden

Oh ik hoop echt dat dit gaat werken! We stoeien eig al 2 jaar met een fijn ritme.. na de kerstdagen maar beginnen

8 maanden geleden

Reactie op JDSL

Thnx voor je tips. Hoelaat gaat jullie kindje dan naar bed? Ik merk nu dat ...
Ja in t begin moest ik echt rekken tot 12u, tegenwoordig halen we 12.45 , dan rommelt hij nog tot 13u en om 14.30 maak ik m wakker. Hij is dan wel chagrijnig maar goed, dat neem ik voor lief, anders ben ik chagrijnig om 5u.