28 Reacties

één jaar geleden

Nog vergeten te vermelden: een slaaptrainer hebben we ook. Dit werkt redelijk, hij roept soms wel iets later. Maar dan ook gelijk weer huilen ipv normaal roepen.

één jaar geleden

Misschien niet de oplossing- maar mogelijk wel op lange termijn, omdat hij het vergeet- maar als je weet hoe laat hij in de ochtend wakker wordt, al aangekleed zijn.. zodat jij je rust hebt gehad en even tijd voor je zelf. En dan kan je hem uit bed halen zodra je merkt dat hij wakker wordt. Kan het zijn dat hij juist onrustiger wordt zodra hij jou hoort? Iets in z'n bedje leggen (en soms weer wisselen met wat anders) wat hij interessant vindt? Of geluid maakt. Hier wordt mijn zoontje ook onrustig na bepaalde tijd. Maar die klimt dan uiteindelijk uit z'n bed...😒

één jaar geleden

Slaapt hij nog in een dicht ledikantje? Misschien is het het gevoel van 'opgesloten zijn'. Dit was bij ons het geval. Wij hebben het ledikantje omgebouwd naar peuterbed.

één jaar geleden

Hoelaat is hij wakker in de ochtend? Hier namelijk hetzelfde, maar ook nog eens wakker elke dag tussen 04.30 en 05.30.

één jaar geleden

Geen tips, wel herkenning. Mijn zoon van 3,5 doet dit ook, dat hoort bij hem. Waar zijn broertje van 2 rustig gaat kletsen in bed gaat hij gelijk roepen en doen en moeten we er gelijk heen. Wij hebben ons er bij neer gelegd, dit is hoe hij is.

één jaar geleden

Niet rot bedoeld hoor, echt nieuwsgierig, maar waarom ga je je eerst aankleden voordat je hem eruit haalt? Kan je hem niet gewoon direct eruit halen als hij wakker is en jij nog in pyjama ben en dat hij gewoon zichzelf vermaakt buiten zn bed terwijl jij aankleedt enz?

één jaar geleden

Hier soms ook zo. Word er gek van heel dramatisch huilen zelfs tijdens het aankleden ik zeg altijd wil je weer na bed? Ik weet uiteindelijk dat ze honger heeft. Dus ik zorg ook altijd dat ik zelf eerst klaar ben snel broek en trui aan. Dan hoef ik alleen haar nog om te kleden en dan naar beneden even een fles melk en boterham dan is het goed. Ze is dan een half uur wakker voor dat ik zelf kom we hebben ook een slaaptrainer. Denk dat ze dan gewoon net te lang wakker is en dus hangry is🤣

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Hier soms ook zo. Word er gek van heel dramatisch huilen zelfs tijdens het ...
Misschien vult water op dat moment toch niet genoeg en is hij ook hangry. Soort groei spurt op deze leeftijd. En kan je misschien hem met uitbed halen iets van een cracker geven dat het huilen stopt?

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Hier soms ook zo. Word er gek van heel dramatisch huilen zelfs tijdens het ...
Welke slaaptrainer heb jij?

één jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Niet rot bedoeld hoor, echt nieuwsgierig, maar waarom ga je je eerst aankle ...
Dit dacht ik ook! Helpt hier iig altijd :) hij hobbelt dan lekker mee als ik me aankleed etc en soms krijgt hij vast een banaantje of cracker ofzo

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Slaapt hij nog in een dicht ledikantje? Misschien is het het gevoel van 'op ...
Ja hij slaapt nog in een dicht ledikant. Zolang hij er niet uit klimt wilde ik dat zo houden maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Vind het zo'n grote stap! Bang dat hij gekke dingen gaat doen en gewond raakt 🙈

één jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Hoelaat is hij wakker in de ochtend? Hier namelijk hetzelfde, maar ook nog ...
Meestal tussen 6 en 7. Die van jou is wel extreem vroeg! 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Niet rot bedoeld hoor, echt nieuwsgierig, maar waarom ga je je eerst aankle ...
Hij was nogal aanhankelijk als baby, nu iets minder. Als hij er eenmaal uit was kon ik helemaal niks meer normaal doen zoals aankleden. Vandaar dat ik me eerst ben gaan aankleden en dat heb ik eigenlijk nooit heroverwogen. Ons vaste ritueel: hij wordt wakker, ik kleed me snel aan, maak een fles melk, ga plassen (en handen wassen uiteraard) en haal hem uit bed. Ben er binnen 5 minuten. Hij drinkt zn fles lekker terwijl ik hem verschoon en aankleed. Dan gaan we naar beneden en eten we een boterham.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien vult water op dat moment toch niet genoeg en is hij ook hangry. S ...
Ja ik heb standaard een fles melk als ik m uit bed haal en dan is het gelijk goed.

één jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Welke slaaptrainer heb jij?
Een schaapje dat groen wordt als hij mag roepen. Dan roept hij ook 'mama schaapje groen' eeeeen weer huilen 🥴

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Dit dacht ik ook! Helpt hier iig altijd :) hij hobbelt dan lekker mee als i ...
Helemaal geen slecht idee. Maar die ene minuut van wel of niet aankleden zit het probleem niet in. Bovendien heb ik meestal helemaal niks aan in bed dus vind het ook zo wat om hem uit zo bed te halen 🙈

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Geen tips, wel herkenning. Mijn zoon van 3,5 doet dit ook, dat hoort bij he ...
Jeetje nog steeds? Mijn zoontje was een huilbaby, ik denk dat ik daarom ook zo getriggerd wordt door dit gedrag. Ik heb mijn portie wel gehad voor de rest van m'n leven. Dan val ik terug in het wanhopige 'gaat dit ooit ophouden?' gevoel 😵‍💫

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft er ook een handje van. Ik haal hem uit bed (ik ben dan nog in mijn blootje) en dan is het al goed, hij gaat dan gewoon een beetje rondscharrelen. Dan kan ik op mijn gemakje even naar de wc en de dag starten. Lijkt me stressvol om al iets te moeten voordat ik hem uit bed haal.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Helemaal geen slecht idee. Maar die ene minuut van wel of niet aankleden zi ...
Hahaha snap ik. Badjas naast bed? 🤪

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Hij was nogal aanhankelijk als baby, nu iets minder. Als hij er eenmaal uit ...
Snap dat je dat zo bent gaan doen! En wat je ergens anders zegt ook heel herkenbaar, dat het triggert als je een huilbaby hebt gehad. Hier ook een heel aanhankelijk ontevreden jongetje gehad en ben heel blij dat het nu een vrolijke peuter is, maar inderdaad vooral als ik moe ben en hij huilt triggert dat gelijk iets. Bij ons wordt hij vaak nog rond een uur of 5 wakker en krijgt dan een fles, dus als hij 's ochtends wakker wordt heeft hij geen mega honger en redt hij het daardoor denk ik om vrolijk te blijven even. Tja hoe je dit kan ondervangen weet ik ook niet.. een banaan is zn bed? 😂😂 En anders helaas denk ik de fase weer uitzitten en hopen dat het veranderd.