28 Reacties

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Jeetje nog steeds? Mijn zoontje was een huilbaby, ik denk dat ik daarom ook ...
Nog steeds ja. Op zich een goede slaper, maar altijd gelijk roepen en jengelen bij het wakker worden. Slaaptrainer werkt ook niet, heeft hij geen boodschap aan. We zijn het gewend en hebben ons er bij neer gelegd. Overigens ga ik me niet eerst aankleden. Ik ga naar hem toe en geef aan dat hij naar beneden of naar onze kamer mag en dan ga ik zelf rustig aankleden. Wel vervelend dat het je zo triggerd en terug brengt naar die moeilijke tijd. Heb je een partner die er een keer uit kan gaan voor hem?

één jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Snap dat je dat zo bent gaan doen! En wat je ergens anders zegt ook heel he ...
Hahah een banaan in zn bed 😂 Het is gelukkig ook een vrolijke peuter(puber) maar nog altijd snel met huilen 🥴

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Nog steeds ja. Op zich een goede slaper, maar altijd gelijk roepen en jenge ...
Nee, mijn partner is al op zijn werk als ons zoontje wakker wordt. Je zegt dat hij naar beneden mag, kan hij daar al alleen zijn? Misschien iets voor ons voor de toekomst.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Nee, mijn partner is al op zijn werk als ons zoontje wakker wordt. Je zeg ...
Mijn oudste is 3,5 en die installeer ik gerust op de bank met een beker drinken, een banaan en de tv aan. 9 vd 10 keer kijkt hij amper tv maar gaat hij lekker spelen. Samen met zijn broertje van 2 gaat ook wel, maar dan ga ik wel sneller zelf ook naar beneden.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Nee, mijn partner is al op zijn werk als ons zoontje wakker wordt. Je zeg ...
Onze zoon is al heel lang alleen beneden, geen probleem bij ons. En ook boven weet hij waar z'n speelgoed ligt. We laten hem er heel vrij in. Zolang de traphekjes maar dicht zijn. Misschien kun je het op gaan bouwen om hem wat meer alleen te laten en te kijken wat hij dan doet. Op den duur kun je over gaan naar een peuterbed, dan kan hij zelf z'n ding doen in de ochtend. Online kun je ook veel vinden over wat je allemaal kunt doen om de omgeving veilig voor hem te maken. Maar het kan altijd mis gaan. Zo had m'n zoontje laatst een stapel bakken omver getrokken, waar we de was in sorteren. Ik heb tegen hem gezegd dat hij dat niet mag doen en nu snapt hij dat ook. Een kindje weet pas wat je bedoelt met "heet" als hij een keer z'n vinger brand.

één jaar geleden

Bij ons ook heel lang een probleem geweest. Wij zijn op een moment begonnen met bij het naar bed toe gaan al zeggen. Als je morgen vroeg wakker wordt mag je eerst nog even met je knuffels spelen en liedjes zingen. Daarna mag je papa en mama roepen dat je uit bed wil. Het heeft een poosje geduurd maar tegenwoordig doet ze dat heel goed. En ligt ze vaak een hele poos te zingen en spelen voordat ze ons roept. ( het middagslaapje daarentegen is drama als ze wakker wordt, compleet in paniek en niet te bereiken. Schijnt normaal te zijn bij de wat activere kindjes zoals onze dochter)

één jaar geleden

Misschien helpt het om een knuffel met muziekje in z'n bedje te doen? Dat hij die zelf aan kan doen en daardoor iets te doen heeft, afgeleid is en mogelijk kalmeert?

10 maanden geleden

Wij hebben ook af en toe zo'n ochtend en dan die ik vaak zijn slaapkamer deur open en de grote lamp aan en dan kan ik mij rustig klaar maken en hij gaat dan met mij kletsen en wacht tot ik klaar ben.