6 Reacties
2 jaar geleden
Wat is het schema van overdag aan melk en eten? Ik denk dat je naar het groter geheel moet kijken, wellicht krijgt hij overdag te weinig of moet er iets geschoven worden.
2 jaar geleden
Wellicht heeft hij nog trek, probeer te kijken naar het dag schema en wat meer of vaker te eten of te drinken aan te bieden. Hier ook een tijdje snachts wakker rond 4 uur. We geven daarom rond 24 uur nog een fles. Dan slaapt ze meestal wel "door".
Wanneer iedereen zoveel mogelijk hetzelfde schema hanteren lijkt me ook fijner voor een baby. Ipv bij de een ' s nachts wel eten en bij de ander niet...Succes hopelijk slapen jij en je kindje binnenkort beter.
2 jaar geleden
Mijne komt snachts ook nog steeds. Ze is 5 sept 1 geworden. Er komen nu tandjes door dus ik laat t voor wat het is.
2 jaar geleden
Alsof ik het zelf geschreven heb, het ritme van onze dochter lijkt erg op die van jouw zoontje. Vaak tussen 00.00 en 01.00 wordt ze wakker en is ze niet rustig te krijgen zonder haar een fles te geven. Ze drinkt dan nieteens veel, misschien max 100 ml. En ergens tussen 4.00 en 6.00 is het meestal nog een keer raak. Wij hebben dit al heel lang en het is erg vermoeiend. Onze dochter heeft nog nooit doorgeslapen. We hebben wel geprobeerd de fles af te bouwen door steeds minder schepjes erin te doen maar daar werd ze woest van. Stiekem hopen we nu dat ze toch vanzelf gaat doorslapen. Maar ik verwacht dat het zo'n gewoonte is nu dat we uiteindelijk zelf moeten stoppen met de nachtflessen. Ze eet overdag ook voldoende dus daar ligt het niet aan.
Daarnaast hebben wij precies hetzelfde bij het naar bed brengen. Ze is de laatste paar weken zo onrustig, heel wild en veel jammeren. Het duurt dan erg lang voor ze slaapt, soms moeten we haar meerdere keren uit bed halen om te kalmeren. En ze wordt ook vaak opeens krijsend wakker. Eén minuut lijkt ze diep in slaap en de volgende huilt ze. Dit gebeurd vooral aan het begin van de avond tijdens de eerste paar uren slaap. Is dat bij jouw ook zo? Wij hebben het vermoeden dat het een combinatie is tussen verlatingsangst en allerlei ontwikkelingen waar ze doorheen gaat. Ze lijkt namelijk iedere dag weer iets nieuws te kunnen. Wat natuurlijk ook weer heel leuk is.
Wij worden van het gedoe met het slapen ook hopeloos op het moment. Het niet doorslapen was tot daar aan toe, maar nu ze ook moeilijk inslaapt (dit was voorheen niet zo) is het ons aan het opbreken. Ik heb dus geen tips maar lees graag mee. Het lijkt me voor jou echt heel zwaar omdat je ook nog eens alleen bent. Heel veel sterkte ermee!
2 jaar geleden
Reactie op Lindabodhi
Wat is het schema van overdag aan melk en eten? Ik denk dat je naar het gro ...
Hij gaat overdag naar de opvang en hij eet elke dag meer dan voldoende. Wat betreft zijn warme hapje hebben wij al verdubbeld omdat de hoeveelheid te weinig was.
2 jaar geleden
Je zou meer vast voedsel kunnen aanbieden. Dat goed vult. Die van ons komt ook 2 tot 3 keer in de avond/nacht.
Dat gezegd hebbende is het heel gezond en normaal dat een baby in de nacht komt. Zeker tot een jaar of 3 biologisch gezien… al snap ik ook dat het echt vermoeiend is.