24 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Sosra
Haha oké dat is enigszins een geruststelling 😅 bij ons dus ook hè! Vanaf d ...
Jaa ik herken het zo erg. Het is ook echt vermoeiend. Ben echt op. Maar als die zo actief is en lachen maak het ook me dag weer. Alleen het is continu entertainment. En slapen is echt verschrikkelijk schreeuwt gewoon zo hard alsof ik weet ik wat doe. En gewoon blijven hyperactief doen ook al is die doodmoe. Denk ofja ik hoop met de tijd rustiger word
2 jaar geleden
Het zou ook zo een beschrijving van mijn dochter kunnen zijn 😅 Op het oogcontact na, dat doet ze wel veel. Heel de dag door bewegen en "babbelen". In mijn buik was ze al heel actief. En met het slapen overdag moet ik haar zo'n beetje in de houdgreep nemen om haar tot rust te laten komen🙈
2 jaar geleden
ik herken alleen de ademnood niet maar verder wel. wij zeggen voor de grap dat onze dochter denkt dat ze al 6 maanden is, terwijl ze vandaag 4 maanden is. ze wilt heel veel maar veel lukt nog niet. ze kan dan echt heel gefrustreerd raken. speeltjes zijn echt super leuk en oogcontact ook minder. alles is interessanter dan mama haha. maar bij onze dochter werkt liedjes zingen wel heel goed. dan kijkt ze mij wel aan en ze vind het heel leuk.
mijn schoonmoeder herkend het ook van mijn schoonzus dus ik maak mij niet echt zorgen.
wij zitten nu wel in de 4 maanden sprong wat het allemaal wel nog wat heftiger maakt. maar dat is tijdelijk 🙂
2 jaar geleden
Klinkt me allemaal heel normaal eerlijk gezegt. Klinkt als een normale baby die aan het ondekekken etc is.
2 jaar geleden
Yes hier ook zo een baby. Ik denk eerlijk gezegd dat alle zintuigen wat scherper ontwikkeld zijn en misschien wel vlotter is dan leeftijdsgenoten. Mijne zeurt en jengelt ook overdag hij wilt dan rechtop ‘zijn’ ‘zitten’ om alles te kunnen zien. Alsof hij zich idd al mentaal ‘ouder’ groter voelt.
2 jaar geleden
Ja hoor hier ook zo een. Supervermoeiend omdat ie ook veel aandacht wilt. Is ook 8 kilo inmiddels (20 weken) dus aan t eind vd dag, ah en natuurlijk nacht ben ik kapot. Nu vooral ook met tandjes veel krijsen en alleen maar in mijn armen wil zijn. Ik zou soms willen dat hij een pauze knop had...
2 jaar geleden
Reactie op Irrie
ik herken alleen de ademnood niet maar verder wel. wij zeggen voor de grap ...
Oké dat is wel terugstellend.. Ja klopt, bij mij maakt hij ook echt oogcontact als ik hem een verhaaltje voorlees met veel intonatie, best grappig om te zien, hij kijkt dan heel kritisch met af en toe een lachje 😂
2 jaar geleden
Reactie op GwendoRic
Is hij niet heel erg oververmoeid? Mijn zoontje kan ook over de top hyperac ...
Goh dat weet ik eigenlijk niet.. Hij doet heel de dag door zo.. Ik moet wel zeggen dat we door de slaapregressie en 4de sprong heel weinig slaap hebben gekend tijden de nachten dus kan misschien wel, gelukkig gaat het nu al beter
2 jaar geleden
Mijn dochter is ook een zeer alerte baby. Ze is nu vijf maanden. Ze wil alles meemaken. In slaap krijgen overdag lukt alleen door te voeden aan de borst. Heeft ook amper vermoeidheidssignalen. Ze is 's ochtends ook altijd om zes uur al wakker. Verder oefent ze druk met rollen, wordt soms zelfs driftig. Wil altijd entertainment. Heel vermoeiend, maar ik geniet zo van haar. Als ik kijk naar leeftijdsgenootjes dan is zij echt een stuk verder. Het kunnen overigens ook tekenen zijn van hoogbegaafdheid: https://www.ieku.nl/hoogbegaafde-baby/
2 jaar geleden
Reactie op GwendoRic
Is hij niet heel erg oververmoeid? Mijn zoontje kan ook over de top hyperac ...
Ja misschien is hij erg oververmoeid en overprikkeld ook, het is ook erg moeilijk om alerte kindjes naar bed te helpen. Want die worden dus niet rustig en duf, glazig kijken als ze moe zijn maar er gebeurt wat anders. Is het een idee om te overleggen in met een slaapcoach? Over temperament en hoe je beter die signalen van slapen kan herkennen? Ritme wordt vanaf vijf a zes maanden hopelijk nog wat meer een ding maar nu is het dus nog erg met signalen.. En wakker tijd. Houd je dat in de gaten? Welke manieren vindt hij het fijn om in slaap te vallen?