24 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op LavS
Mijn dochter is ook een zeer alerte baby. Ze is nu vijf maanden. Ze wil all ...
Ja m'n oudste was best wel zo, en die is ook hoogbegaafd. Viel alleen in slaap aan de borst. S avonds te druk en teveel prikkels om te gaan slapen, m'n partner heeft hele routes gewandeld met hem in de draagzak om hem maar in slaap te krijgen.
Slapen overdag is wel belangrijk. Mijn tweede kindje is weer extreem chill en rustig, dus die slaapt vroeger en eigenlijk gaat het veel makkelijker. Maar hyperactiviteit en overalertheid door oververmoeidheid is best iets om even te checken en te zien hoe je daar wat aan kan doen. En op zich is voeden of wiegen in slaap of in de draagzak niets mis mee nu, zolang hij maar slaapt denk ik dan. Om ook in de lengte te groeien en mentaal te ontstressen.
Sommige kindjes hebben wel minder behoefte aan slaap maar wel belangrijk dat je kindje de minimale aanbevolen hoeveelheden slaap haalt.n
2 jaar geleden
Reactie op Skye
Ja misschien is hij erg oververmoeid en overprikkeld ook, het is ook erg mo ...
Bij mijn zoontje gaat het wel goed met slapen, alleen zit hij nu in de slaapregressie en dan lukt zn namiddagdutje soms maar 15 minuten en dan raakt hij oververmoeid en wordt hyperactief in de box, we nemen hem dan bij ons want dan kalmeert hij wel. Hij wordt ook standaard elke 45 min wakker overdag en moet hem dan weer in slaap wiegen (heb ik in geen maanden hoeven doen). Hij slaapt overdag nog gewoon op mij zodat ik direct kan reageren.