8 Reacties

één jaar geleden

Ik zou eens een lang avond ritueel proberen bijv. 18.15 naar boven in bad aankleden slaapzak. Grote fles(180) met beetje pap dit alles in zijn slaapkamer. En als je zelf gaat slapen bijv rond 22.00 en 23.00 kijken of hij een beetje wakker word geef je dan 120 in het donker. Als hij snachts wakker word voor een fles kan je gewoon steeds minder doen ik zou zeker niet geven wat je om 19.00 geeft want dat moet dan uiteindelijk de laatste fles zijn. En als je dan uitkomt op bijv. 90ml kan je ook eens water geven. Even laten jammer ga je er bij zitten in de stoel. Alleen troosten en dan weer terug leggen. Knuffeltje of iets erbij.

één jaar geleden

Wij zaten in exact dezelfde situatie. Alles geprobeerd qua afbouwen, aanleggen met water. Niks hielp. Uiteindelijk cold turkey gestopt. Het was een paar nachten heel hevig, ontroostbaar huilen, brullen, overstrekken en we hebben vaak gedacht om toch een fles te geven. Maar we hebben toch doorgezet met heel veel troosten en liefde. Na 3 dagen was hij de nachtfles vergeten. Hij heeft sindsdien nog nooit zo goed geslapen. Minstens 12 uur aan een stuk. Het was dus een heel heftige slaapassociatie geworden. Achteraf gezien hadden we dit al veel eerder kunnen doen. Het was niet gemakkelijk als ouder om dit te doen maar het is zoveel beter voor iedereen nu. Zijn slaapkwaliteit is enorm verbeterd. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Misschien werkt het bij jullie ook wel..

één jaar geleden

Reactie op Tine_K

Wij zaten in exact dezelfde situatie. Alles geprobeerd qua afbouwen, aanleg ...
oh heel interessant misschien wel de moeite waard deze ben die nachtfles ook echt zo zat vanacht rond 12 toevallig een slokje gegeven en toen afgepakt dat werd niet gewaardeerd (brullen) maar na een half uur, uur sliep hij wel weer ik geef die fles gewoon op autopilot aan snachts geef een mix van 90water 30 melk dat staat dan klaar..

één jaar geleden

Het eerste wat in me opkomt is inderdaad ook cold turkey stoppen. Op deze leeftijd is het geen behoefte meer maar een slaapassociatie. Positieve daaraan is dat ze het dus niet nodig hebben in de nacht, en een associatie ook weer ombl te buigen is. Even door een zure appel heen ben ik bang...

één jaar geleden

Hier zijn we met 15 maanden ook cold turkey gestopt met de nachtfles. We hebben eerder geprobeerd langzaam af te bouwen door steeds minder te geven maar dat werkte niet. Bij ons was het ook 4 nachten drama, vooral de eerste nacht echt heel zwaar met een kind dat 3 uur lang wakker was en van streek. We hebben haar wel steeds getroost en zelfs bij ons in bed genomen. Maar na die paar nachten heeft ze nooit meer om een fles gevraagd en slaapt ze hier ook beter dan ooit. Voor het eerst is ze gaan doorslapen. Er zijn nog genoeg nachten dat ze even wakker wordt maar vaak valt ze weer zelf in slaap of geven we de speen en slaapt ze door. We hadden dit ook echt eerder kunnen doen maar ik denk dat wij er zelf nog niet klaar voor waren, en dan misschien bij nacht 2 alweer hadden toegegeven en een fles gegeven.

één jaar geleden

Hier waren we gestopt met de fles voor t slapen gaan geven en toen gingen de nachten beter. Nu word ze wakker voor aandacht 😝

één jaar geleden

Hier ook nog geen moment doorgeslapen tot ik de ochtenddut schrapte..slaapt nu 2dagen door🤞

één jaar geleden

En ik heb getroost ipv de fles