8 Reacties

één jaar geleden

Als ze overdag goed eet en in de avond wat minder maak ik er geen strijd van ze krijgt van mij vaak wel een bakje kwark in de avond na het eten. Het consultatiebureau gaf mij dat ook als advies dat je er geen strijd van moet maken en als ze overdag goed eten je er geen zorgen over hoeft te maken.

één jaar geleden

Wij bepalen wat hij eet. Hij bepaald hoe veel. Als hij niks eet dan gaat hij zonder eten naar bed.

één jaar geleden

Ik ben daar echt zo makkelijk in. Onze zoon mag eten wat hij wil en hoe hij het wil. We hadden bijvoorbeeld vandaag restjesdag en hij wilde het koud hebben en zelf in z'n bordje scheppen. Ik was allang al blij dat het überhaupt at. Er zijn ook dagen dat hij alleen toetjes wil eten of een boterham ofzo. Zolang hij genoeg fruit, groente, zuivel en vezels binnen krijgt, maak ik me niet zo een zorgen. Maar als hij echt niet wil eten, laat ik het. Ik kan hem moeilijk dwingen. Ik heb zelf ook wel eens een dag dat ik minder trek heb. Op het consultatiebureau werd ook aangeven dat dat niet zo erg is.

één jaar geleden

Als ze niet willen eten willen ze niet eten. Ze krijgt wel altijd een toetje als ze wil en ze mag van tafel om te spelen. Soms komt ze terug om wat te eten en soms ook niet. Dan heeft ze vaak overdag al genoeg gegeten. Wat wel helpt is na haar middagdutje niet meer te veel geven, zorgen dat ze hongerig aan tafel komen. Eventueel wat groente of fruit als snack. Ik probeer haar gedurende de dag wat groente als snack aan te bieden en zorg thuis voor gezonde producten. Dan is de basis goed en is er ruimte voor een keer eten overslaan of wat lekkers bij opa/oma of een dagje uit.

één jaar geleden

Die van mij eet al sinds juni geen groenten bij het avondeten. Als het aan haar ligt eet ze alleen kale rijst, pasta, of gekookte aardappelen. En als ze de verkeerde kleur (sausje) hebben dan ook niet. We blijven het aanbieden en hopen op een wonder 😑. Maar we geven niks anders en sluiten zoveel mogelijk aan bij wat we zelf eten. Op sommige dagen wil ze geeneens mee aan tafel. Ze at ook een tijdje alleen als ze op mijn schoot zat, maar daar ben ik mee gestopt want dan kan ik zelf niet eten. Ze krijgt wel vaak komkommer of tomaatjes bij het eten of om 4 of 5 uur als extra groenten. Eet gelukkig wel veel fruit.

één jaar geleden

Niets forceren, gewoon aanbieden. Ze nemen echt wel wat ze nodig hebben. 🥰

één jaar geleden

Herkenbaar hoor! Onze dochter heeft opeens de smaak weer te pakken en eet alles weer. Maar ook een poos gehad dat ze bijna niets at enkel pasta. Nooit een strijd van gemaakt, dan een avondje wat minder eten. Ze kreeg altijd wel wat yoghurt of appelmoes als toetje zo zat er toch iets in. Nu zitten we in de fase mmm jammie lekker eten 😂😂

één jaar geleden

Ja ik laat het een beetje gaan nog geen echt moeilijke fase gehad. Vanaf 1 jaar at ze wel iets minder. Maar ze proef inidergeval alles nog wel. Als we en zij denkt dat ze klaar is check ik altijd wel even wat ze echt heeft gegeten soms is er echt veel nog over. Dan haal ik even wat van het bord dat bord schuif ik weg en dan zeg ik dat moet je even op eten dan zijn we klaar! Nou werkt prima. Dus het is niet megs veel.maar over het algemeen gaat van alles er nog in. Ik probeer overdag ook wel redelijk wat aan te bieden zoals paprika komkommer tomaatjes etc.