22 Reacties
2 jaar geleden
Sinds deze week slaapt mn zoontje ineens 10-12 uren achtereen, maar hij komt soms nog wel 1x per nacht en heel soms 2x. Hij wordt dan opgehaald, bied hem de borst aan en breng hem dan weer terug naar z’n eigen bed. Wij houden het zo sober mogelijk ‘s nachts en als hij wil keten of spelen kappen we dat af en brengen we hem terug. Het heeft even geduurd, maar hij weet nu doordat hij meer verbindingen legt dat hij echt moet slapen als hij in z’n bed ligt. Ik vraag mijn man ook wel als hij hem er af wil halen en brengen wil, luier verschonen ‘s nachts, enz. Als hij dat niet zou doen, dan zou onze zoon regelmatig even blijven liggen voordat ik echt wakker ben, naar het toilet ben geweest, enz. Ga een gesprek aan met je partner of blijf zelf een keer lekker liggen… Op nachten dat het echt niet wil met slapen bij mn zoontje, slaapt hij tegen mij aan bij ons in bed. Anders komen we alle drie niet aan slapen toe! Mijn man gaat er ook regelmatig op vrije dagen ‘s ochtend met hem af, zodat ik de tijd van de nachtvoeding nog even kan bijslapen. Dat is wellicht ook een oplossing. Sinds kort ga ik ook lekker om 23 uur uiterlijk slapen ipv om 24 uur.
2 jaar geleden
ik zou in jouw geval een nacht bij een vriendin /ouders of in een hotel slapen
en dan snapt je vriend misschien ook eens wat het is
verder is het hier inmiddels ook zo dat goed eten overdag is goed slapen snachts