23 Reacties
2 jaar geleden
Vind het wel heftig en ook wel een verantwoordelijkheid van de verzorgers om er op te letten. Zou een gesprek aangaan dat je dit niet tolereert want een derde keer is wel teveel als het hetzelfde kindje betreft.
2 jaar geleden
Mijn dochter zit ook in verticale groepen. Het is echt de verantwoordelijkheid van de begeleiders om hierop toe te zien. Wij hebben ook een peuter daar die zot is van mijn dochters haar en er de hele tijd aan wil trekken. De begeleiders weten dus ook dat ze die geen moment uit het ook mogen verliezen als hij aan mijn dochter kan. Zeker nogmaals bespreken met hen!!
2 jaar geleden
Hmm ja dat knijpen kan ook perongeluk geweest zijn. Een littekentje zal het niet worden denk ik
2 jaar geleden
Reactie op 1991 c
Nou per ongeluk je ziet gewoon zijn nagelafdruk en een klein gaatje in zijn ...
Je kan je afvragen in hoeverre een kind van 1.5 dat opzettelijk doet.
2 jaar geleden
Reactie op 1991 c
Ik vind 2e x al teveel, wij gaan een andere opvang zoeken. We hebben een ge ...
Groot gelijk, als er niks aan word gedaan dan was ik ook weg geweest.
Hier bij de opvang mogen ze samen spelen, kletsen en (onder het gezicht) aaien. Geen kusjes oid en niet in het gezicht of hoofd komen. Duidelijke regels en er is altijd een leidster bij want hij is de jongste op de groep
2 jaar geleden
Als je nu al gaat wisselen van kdv zul je dat de komende jaren nog wel vaker kunnen doen. Misschien dat jouw kind het namelijk ook wel gaat doen. Voor kinderen op jonge leeftijd die nog niet praten is dit namelijk een bekende manier van uiting, zoek het maar eens op.
2 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Als je nu al gaat wisselen van kdv zul je dat de komende jaren nog wel vake ...
Exact dit. Werk zelf op een babygroep. Dit gaat bijna ieder kind doen. Ook de jouwne. Is natuurlijk gedrag en vind dat iedereen hier heeeel heftig op reageert. Het zijn kinderen geen volwassenen en dit hoort erbij. Het nonnstop in de gaten houden is ook niet te doen hoor. Kinderen moeten ook schone luiers etc dus zelfs al zou je maar 3 kinderen hebben op de groep dan nog kan je het niet altijd voorkomen. Als je je niet goed voelt bij de opvang om andere redenen zal ik zeker verder zoeken. Maar als je hierdoor verder gaat zoeken dan kan je idd nog vaak switchen🤣
2 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Als je nu al gaat wisselen van kdv zul je dat de komende jaren nog wel vake ...
Dat was niet nodig met mijn oudste zoon. Maar mijn andere zoon is 6 maanden kan helemaal niks zeggen of doen behalve omrollen. Dus dan moet ik als moeder voor hem gaan praten. En als mijn zoon in de toekomst zulke gedrag vertoont ga ik me best doen zodat het stopt. Dit is gebeurd in 3 maanden tijd. Ik zie geen verbetering dus ik ga weg.
2 jaar geleden
Reactie op 1991 c
Dat was niet nodig met mijn oudste zoon. Maar mijn andere zoon is 6 maanden ...
Dan kan je misschien beter een gastouder vinden die alleen op jou kind past😉
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
Exact dit. Werk zelf op een babygroep. Dit gaat bijna ieder kind doen. Ook ...
Ik begrijp heus wel dat er niet 24/7 ogen op je kind is. Maar als je al weet dat hij dit doet. Dan heb je extra ogen op hem. En als een kdv niet helpt met oplossingen dan ja ik ga vaak moeten switchen. Een kind van ander half ziet als een baby huilt door wat hij heeft gedaan dat hij fout is. Moet je daar volwassenen voor zijn? Goed en fout te kunnen onderscheiden. Klopt hij is klein. Maar 2 keer gaat bij niet in. Dan ben ik maar niet redelijk. Mijn oudste zoon vertoonde dit soort gedrag niet en geloof mij deze ook niet.🤣
2 jaar geleden
Reactie op 1991 c
Ik begrijp heus wel dat er niet 24/7 ogen op je kind is. Maar als je al wee ...
Moet je zeker doen als t niet goed voelt. Maar weet dat het valt onder normaal maar ongewenst gedrag natuurlijk. Leidsters daar zullen het kind er echt wel op aangesproken maar het is een fase waar je niet ve meer dan dat aan kan doen
. Meestal is het op de leeftijd dat het kind bijna van baby naar peutergroep gaan en als ze juist net op de peutergroep zitten.
2 jaar geleden
Heel erg rot, maar helaas niet te voorkomen vrees ik. Ik schrik ervan hoe zwaar het wordt opgepakt hier. Kinderen zijn lompe wezentjes die zich niet altijd laten sturen. Ze zullen ook nog vaak vallen, ruzie hebben, en soms een klap krijgen. Je kunt ze niet overal tegen beschermem. Ik ga ervan uit dat de leidsters hun uiterste best doen maar dat dit niet geheel tegen te houden is.
2 jaar geleden
Reactie op DS1610
Dit valt toch niet aan dreumesen uit te leggen!? Onder het gezicht aaien... ...
Hoezo niet? Ik neem aan dat je je kinderen vanaf dag 1 al aangeeft wat wel en niet mag. Onze kindjes van 5 6 maand snappen dit niet natuurlijk maar ik geef dit wel aan.
Niet omdat ik denk dat hij me snapt maar wel zodat het bekend gaat klinken zodra ze het wel snappen.
Overigens letten ze er bij mijn opvang wel echt goed op. Juist om zulke dingen te voorkomen. Dit is aan de leiding natuurlijk.
2 jaar geleden
Klinkt voor mij herkenbaar. Mijn zoon was destijds 1,5 toen hij beet. Heb meerdere keren met schaamte moeten aan horen dat hij had gebeten. Hij praatte toen ook nog niet. Heb heel veel geprobeerd er samen met de leidsters iets aan te doen. En wat hier al gezegd wordt, helaas je kan t echt soms niet voorkomen. Ze zaten er als leidsters echt bovenop. Inmiddels is hij bijna 2,5 en kreeg ik laatst de verontschuldigingen, hij was gebeten door een jongen van 1,5. Leidsters en ouders doen echt hun best.
Had je mij 2 jaar terug gevraagd hoe ik er in stond… had ik me niet kunnen voorstellen dat ik dit nu zou zeggen… het gaat vaak echt per ongeluk