23 Reacties

2 jaar geleden

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf. Wij hebben ook een kindje gehad dat beet. Op de dagen dat hij er was waren wij extra alert; Baby’s veilig in de box en als zij eruit waren om op het kleed te spelen dan mocht hij spelen aan tafel; puzzelen, spelletjes, knutselen oid. Als zoiets 1x gebeurd dan gaan de alarmbellen bij leidsters echt wel 10x harder af😅

2 jaar geleden

Helaas moet ik melden dat het ons dochtertje gisteren ook is gebeurd. Bij ophalen werd papa gemeld dat er een probleempje was. Gebeten door een “baby”. Jammer genoeg staat er wel een heel gebitje in haar wang en heeft ze een wondje met al een korstje. Dit is ons eerder op de dag niet gemeld. Gisteravond even voor de zekerheid de huisartsenpost gebeld. We moesten het even laten beoordelen door een arts omdat zij met 8 maanden nog midden in de vaccinaties voor kinderziektes zit. En ja hoor, naar huis met antibiotica voor 5 dagen uit voorzorg. Vanmiddag heb ik een gesprek met haar mentor op het kdv. Ze meldden gisteren al dat ze het in vervolg in de gaten zouden houden maar ik ga ze wel even verwittigen dat ze ouders beter gelijk kunnen inlichten na het incident, ze moeten desinfecteren en niet zomaar vallen&stotengel op een wondje moeten smeren en denken dat het dan klaar is😌 De huisarts zei dat bij beten in het gezicht altijd uit voorzorg antibiotica gegeven moet worden. Dan weten jullie dat😉

2 jaar geleden

Reactie op Mariamaria93

Exact dit. Werk zelf op een babygroep. Dit gaat bijna ieder kind doen. Ook ...
Precies dit 💪🏻👍🏻