29 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Je kan toch niet verwachten, dat als hij 5 dagen weg is geweest, Ben zich g ...
Precies!
Toen mijn vriend weg was had ik (kon helaas niet anders) enkele avondafspraken staan. Buurmeisje (20) kwam oppassen. Meneer deed er alles aan om wakker te blijven tot ik terug kwam 😒. Gelukkig heeft ze de sleutel dus als het echt te bont zou worden kan ze met hem gaan wandelen. Maar toch wel lastig. Bij de gastouder en mijn zus laat hij zich overdag wel te slapen leggen.
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Lekker. Dat hoeft mijn man niet meer te proberen want dan pak ik mijn zoont ...
Dat is hier ook zo, en hij had ook wel op zijn manier zijn excuus gemaakt, maar daarna begint het bij mij alsnog te malen. Na de 1e of 2e nachtknuffel van Ben heeft hij het beter goed gemaakt. En hebben we daara nog aantal uurtjes heerlijk geslapen. Toen ben om 05.45 kwam heb ik hem in bed gevoed en in het midden gelegd. Die 2 lagen binnen 10 sec in elkaar gevlochten. Zo lief om te zien.
Vanavond moest mijn vriend toch wel bekennen dat Ben alleen maar huilt bij honger/trek, maar dat hij beïnvloed was door collega's, die zeiden dat hij het zo moest doen want een baby van 6 maanden moest dat gewoon al kunnen 😱. Wel even vergeten te melden dat ze er van uit gingen dat Ben op vaste tijden een kunstvoeding krijgt 😒😮💨. Terwijl hij nog steeds op verzoek borstvoeding krijgt.
2 jaar geleden
Reactie op Cooltjuh
Dat is hier ook zo, en hij had ook wel op zijn manier zijn excuus gemaakt, ...
Kv is wel een verschil, maar ook weer niet zo groot. Het verschilt gewoon echt per kindje en slaap is niet iets wat linear beter wordt, maar meer een achtbaan 🙈😂
Fijn dat jullie het uitgesproken hebben 💕
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Kv is wel een verschil, maar ook weer niet zo groot. Het verschilt gewoon e ...
Klopt, maar was meer even ter vergelijking van vaste tijden een fles of op verzoek bv. Als je weet dat je kindje om bijvoorbeeld 23.00 een stevige kv fles op heeft dan kun je er op rekenen dat het een aantal uur op zijn minst verzadigd moet zijn (kan nog steeds wakker worden). Bij bv heb je tenzij je een flesje geeft geen idee hoeveel (vocht) ze binnenkrijgen, nog niet over de hoeveelheid voeding gesproken.
In ons geval huilt Ben alleen bij honger en bij pijn. Honger Is makkelijk uit te sluiten, gewoon terug aanleggen 😅.
2 jaar geleden
Waarschijnlijk spelen er voor je man meerdere dingen mee.
1. Ontgoocheld dat hij jullie baby zelf niet in slaap krijgt.
2. Het is altijd moeilijk om iets anders te doen dan wat je ouders deden. Dan lijkt het of je hun methode afkeurt.
Hij zal gefrustreerd zijn en dat op jou afreageren.
Als mama voel je meestal nog iets beter aan wat je baby nodig heeft. Ik zou je vriend ruimte geven om zelf een manier te zoeken om de avond aan te pakken. En ik zou je standpunt nog eens rustig uitleggen waarom uithuilen echt niet oke is. Hier wiegt mijn vriend hem bvb in slaap.
Het is soms echt zoeken in je relatie met een baby erbij! Veel praten en dan komt het zeker goed! Maar je moet je baby zeker niet laten huilen om je relatie te redden 😘😘
2 jaar geleden
Je hebt hartstikke goed gehandeld lieve moeder, t is niet oke om je kindje te laten huilen.. hij bouwt daar enorm veel stress van op. Hij huilt inderdaad om jou (je partner) maar dit is puur omdat ze dit echt nodig hebben! Ze hebben niet alleen eten en schone kleding nodig, liefde en warmte is ook een basisbehoefte en die mag je zeker vervullen❤️