10 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter slaapt al weken slecht en nu hebben wij ook gemerkt dat tegen ons aan in slaap vallen op het moment beter werkt. Voorheen wilde ze dit een periode absoluut niet.
We gaan er gewoon in mee en op die manier zijn we nu al een aantal dutjes 'sneller klaar' met in bed leggen dan afgelopen weken het geval was.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Hij wordt over 5 weken 1 jaar. Voorheen ging het prima zelf inslapen maar nu ook alleeen nog maar in slaap aan het wiegen. Zal wel weer over gaan;)
2 jaar geleden
Hier precies het zelfde, wist (weet) ook echt niet waar ik goed aan doe. In het begin ging de overdag slaapjes wel goed en was het voornamelijk ‘s avonds dat we haar dan maar in slaap wiegde. Vervolgens begon het met elk slaapje een gevecht te worden, en wilde ze met het wiegen ook niet echt snel meer slapen. Ze wurmt zich er dan helemaal uit. We zijn deze week gestart met haar gewoon maar even te laten in bed, omdat ze niet huilt (ze staat, springt, lacht, klapt) gister avond duurde het ruim een uur voordat ze in bed viel, en net was het binnen 40 minuten. Maar of dit een goede en blijvende oplossing is, ik weet het niet 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Hier kon hij ook goed zelf in slaap vallen. Maar sinds dat hij 8 maanden was lukte dit ineens niet meer. Hij is nu 10 maanden en we waren alle 2 helemaal op. ‘S nachts kon hij ook niet zelf in slaap komen omdat hij altijd onze hulp nodig heeft. We zijn toen even langs geweest bij de vroedvrouw en ze gaf ons aan ofwel blijf je dit doen en je hulp aanbieden en ga je echt moeten afwisselen met slapen. Maar dit is voor ons niet haalbaar omdat we beide werken en dit ook nog in verschillende posten( vroege/late/nacht). Dus hebben we er voor gekozen om hem even te laten doen in bedje. 5 minuutjes laten doen en dan terug gaan en zeggen het is oké ga maar lekker slapen en terug neerleggen ( niet eruit nemen). Eerste keer heeft dit 15 minuutje geduurd, we zijn nu een week ver en hij slaapt gewoon binnen de 5 minuten nu in. We moeten niet meer terug gaan en de nachten slaapt hij ineens ook door, terwijl dat wij voordien soms uren bezig waren. Ik denk dat hij te veel prikkels had als wij erbij waren, ik zat elke keer langs zijn bedje tot hij in slaap viel maar dit gebeurde maar niet. Nu is hij overdag ook veel blijer en minder mopperig omdat ik denk dat hij veel beter slaapt nu. Maar dat is echt wat jezelf wilt. Wil je dit blijven doen en dat is helemaal oké, maar wij konden dit niet blijven volhouden en wij zijn super blij met deze aanpak. We troosten hem als hij weent in zijn bedje, door te zeggen dat alles oké is en gaan dan weg. De vroedvrouw zei dat dit zelfs tot 1u30 kon duren, maar dat zou ik zelf niet aan kunnen horen, gelukkig is het bij ons snel goed gegaan
2 jaar geleden
Heel herkenbaar… wij worden er momenteel een beetje moedeloos van. Volgende week op vakantie en we zien er gewoon tegenop.. overdag gaan de slaapjes goed (heel goed zelfs, maar dat heeft hij eigenlijk altijd al gehad). Maar die nachten, wat een drama. Hij valt gewoon niet zelfstandig in slaap. En als hij al in slaap valt, is het middenin de nacht urenlang huilen, roepen (mam,mam,mam,mam), rechtop in bed zitten of krioelt z’n hele bed door. Ook in slaap vallen met onze hulp (wiegen, knuffelen etc) of tussen ons in lukt niet. Ons enige redmiddel op dat moment is dan de auto (onlangs 4x in gestapt s nachts). Pfoee, deze sprong is echt heel pittig. Alle tips zijn welkom, haha.
Ik moet wel zeggen, dat hij een flinke stap in zijn ontwikkeling heeft gemaakt!
2 jaar geleden
Hier denk ik ook in sprong 7. Sinds maandag valt ze wel zelf in slaap maar word na 45 min wakker en is het dan drama. Heel onrustig in de nacht. Maar overdag gaat het goed en is ze gezellig
2 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad toen hij sprong 7 in ging. Weer de waiting approach toegepast en nu slaapt ie weer en drinkt ie ook geen fles meer S nachts. Uit bed halen en knuffelen en wiegen werkte averechts, dan werd ie helemaal gek en begon ie echt een uur lang te krijsen en kregen we hem niet stil.