Hoi mama’s (en misschien papa’s)
Onze dochter van morgen 12 weken heeft sinds vandaag de hele dag haar tong uit haar mond. Het is geen honger want ze heeft net bijvoorbeeld de fles gehad maar toch blijft ze haar tong uitsteken.
We zijn wel sinds een aantal dagen op nutrilon opti overgestapt vanwege mogelijke koemelkallergie.. meerdere mama’s met dit probleem?
Hier ook! Dacht eerst dat het kwam doordat ze mij aan het nadoen was (heb tijdlang m'n tong naar haar uitgestoken 😛). In de draagzak steekt ze vaak ook heeeel langzaam haar tong in en uit haar mond en likt dan aan een gesp haha
Hier doet ze t ook de hele dag door. Ik had gelezen dat t te maken heeft met het ontdekken. Ze ontdekken alles met de tong, mijn dochter is nu 14 weken en ze likt overal aan😅 dus ik ga er maar gewoon vanuit dat t erbij hoort!
Mijn zoontje doet dat ook 11 weken oud. Ik steek gewoon tong terug uit en hij vind geweldig en lacht en doet okk weer zijn tong naar buiten 🤣 maak er gewoon een spel van het is puur ontdekken wat ze doen en het kwijlen.
Hier ook! Osteopaat zegt dat dit een goed teken is en hierdoor zich voorbereiden op het brabbelen en straks praten. Ze “ontdekken” hun mond met de tong en straks ook met de handjes! Niets ergs dus!!