11 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben ineens precies hetzelfde. Overgaan naar 1 dut lukt niet. Ik probeer nu 1 uur slapen in de ochtend en 1 uur in de middag uit. 5u voelt zoooo middenin de nacht. 🥱

één jaar geleden

Ik zou, als je nog 2 dutjes er in wilt houden, de ochtenddut naar 30 minuten doen. Toch die gaan afbouwen. En max 2 uur overdag laten slapen. Dat werkt bij ons tenminste.. hier ook weer een vroege vogel helaas.

één jaar geleden

Eerst later naar bed proberen. Die van ons gaat om 19:30. Ochtend dut inkorten en alleen gebruiken ter overburgging (15 min) en smiddags lang slaapje rond 12:30. Ochtend dut er inhouden houdt ook vroeg wakker worden in stand…

één jaar geleden

En als je bv hem om half 11 naar bed doet? Hier was onze kleine laatst half 6 wakker, half 11 was hij op en slaapt dan een lange ruk door tot 2 uur ongeveer. Dan red hij het tot 19 uz

één jaar geleden

Hier waren we naar 1 slaapje maar ging toch niet terug naar 2 en dan ligt t even aan de nacht maar dan maak ik haar na een half uur wakker uit haar ochtend slaapje en dan om 13 uur naar bed en Max tot 3 uur en dan rond 1930-20 uur naar bed. Als ze een goede nacht heeft en rond 7 uur wakker is dan doe ik 1 slaapje en dan gaat ze meestal rond 12 maar soms ook eerder naar bed en dan tegen 19 slapen. Dus mijn advies is om je ochtenslaapje te inkorten en iets later naar bed brengen, zie ook dat dit advies meer word gegeven maar hier werkte dat dus!

één jaar geleden

We hebben nu een paar dagen geprobeerd om hem er om 11.30 uur in te leggen voor het slapen. Dit gaat opzich prima en dan rond 18.30/19.00 uur naar bed. Alleen blijft hij 5 uur wakker worden. Duurt dit een poos voordat ze eraan gewend zijn en misschien later wakker worden?

één jaar geleden

Reactie op JDSL

We hebben nu een paar dagen geprobeerd om hem er om 11.30 uur in te leggen ...
5 uur is hormonaal een hele logische tijd om wakker te worden. Veel mensen worden rond 5u wakker alleen volwassenen kunnen dan doorslapen. Voor kinderen is dit een piekmoment qua groei, ook fysieke groei, waardoor ze ongemak kunnen ervaren of honger krijgen. Beide is natuurlijk een reden om niet meer makkelijk in slaap te komen. Vooral de honger wordt door veel ouders rond 18maanden weer ineens opgemerkt en is een nachtvoeding ineens weer een ding. Je kan ze slaapjes veranderen maar de hormoonpiek blijft rond 5u bestaan en kan dus op dat moment zorgen voor onrust. Als ze qua groei in een rustiger vaarwater komen dan kunnen ze rond die tijd weer makkelijker zelf in slaap komen

één jaar geleden

Reactie op ROF

5 uur is hormonaal een hele logische tijd om wakker te worden. Veel mensen ...
Dankje, ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren. Het is nu al 5 weken zo en zelf met een fles valt hij niet terug in slaap. Ook niet als we hem bij ons leggen, eigenlijk niks helpt.. zo lastig

één jaar geleden

Reactie op JDSL

Dankje, ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren. Het is nu al 5 weken zo en ...
Dat is wel vervelend inderdaad. Omdat je dus ook echt geen idee hebt waarom het is. Heel frustrerend. En herkenbaar. Bij ons begint de dag vaak 5.30.. heel soms slaapt hij weer in en door tot 7 maar vaker niet of we moeten er 6.15.toch uit 🤷🙄

één jaar geleden

Ja heel vervelend en vooral omdat je niet goed weet wat je nog kan doen. Proberen 1 slaapje, soms 2 want dan is de dag toch veel te lang, maar wat we ook doen hij blijft 5 uur huilend wakker worden. Vanmorgen zelfs 4.30😭 Zelf is het al pittig genoeg, maar voor hem Helemaal. Hij is zo huilerig en moe steeds..

één jaar geleden

Reactie op Ekeid

Wij hebben ineens precies hetzelfde. Overgaan naar 1 dut lukt niet. Ik prob ...
Hoe gaat het nu bij jullie?