19 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou me daar helemaal niet druk om maken. Lekker laten ontdekken. Binnen of buiten. Als je het goed in de gaten houd en hem daarna goed schoonmaakt is er toch niks aan de hand? Je hebt gedaan waar jij dacht dat hij behoefte aan had dus dat kan nooit fout zijn!

2 jaar geleden

Trek het je echt niet aan, mijn kind heeft al een heel restaurant rondgekropen en ze was zo gelukkig. Niemand vond dat raar, zelfs lief en schattig, en achteraf handjes gewassen. Ze had ook net gegeten dus heeft niets in haar mond gestoken. Af en toe goed vuil worden is zelfs gezond denk ik

2 jaar geleden

Reactie op JV31

Ik zou me daar helemaal niet druk om maken. Lekker laten ontdekken. Binnen ...
Het ding is gewoon dat je nu eenmaal nooit babys ziet in een shoppingscentrum vrij kruipen ofso. Begrijpen jullie ?

2 jaar geleden

Je hebt goed naar de signalen van je kind gekeken en geluisterd. Die heeft daardoor ook een leuke tijd gehad in het shoppingcentrum. Ik zou denken dat het niet uitmaakt wat de rest van de wereld daar dan van denkt.

2 jaar geleden

Reactie op Nathalie194

Trek het je echt niet aan, mijn kind heeft al een heel restaurant rondgekro ...
Maar sommige mensen kijken toch raar ? Van huh ? En precies dat ze over hem gingen struikelen toen hij de onzichtbare zone uitkroop. Ik wil het mij echt niet aantrekken maar het was de hele dag commentaar over alles en nog wat. Ik heb mijn nicht dan ook op het einde van de dag ook ergens anders gedropt omdat ze op alles commentaar gaf. Pfffff ik weet het niet meer. Ik ga haar vandaag trg zien en ik heb schrik ook dat ik ruzie ga maken dat ik bemoeienis van haar kant echt niet accepteer. Van schoonmoeder,... allemaal goed maar van haar word ik echt nerveus terwijl ik juist even wou chillen en ze zei ook paar keer dat ik verander was en teveel op mijn tippen liep.

2 jaar geleden

Je hebt echt niets verkeerds gedaan. Ik heb ons zoontje gisteren in de Efteling gewoon af en toe laten kruipen. Die kan echt niet heel de dag in een kinderwagen zitten. Hij moet ook gewoon een beetje bewegen. Ik blijf uiteraard bij hem en kies plekjes uit waar mensen niet over hem heen lopen of waar hij kan vallen. Maar ik zie het kwaad er niet van in. Het is juist beter, want anders wordt hij zo chagrijnig.

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Je hebt echt niets verkeerds gedaan. Ik heb ons zoontje gisteren in de Efte ...
Idd hij heeft dan ook de hele dag niet gehuild gewoon chagrijnig als hij trg in de buggy moet. Maar hij huilt dan niet echt en stopt als ik hem toespreek dat het ok is.Misschien is het in Nederland meer genormaliseerd dat babys vrij kruipen af en toe met goede toezicht, hier in Belgie gewoon echt niet. Thanks mommys voor de reacties.

2 jaar geleden

Zoals ik het lees heb je meer moeite met het commenaar van je nicht, dan de mening van mensen in het algemeen. Misschien eens een goed gesprek voeren met haar? Zij zegt dat jij veranderd bent, dan lijkt het me dat jij ook wel tegen haar kan zeggen dat je haar opmerkingen niet zo fijn vindt? Iedere moeder doet het op haar eigen manier en mensen mogen commentaar hebben, maar ze mogen in sommige opzichten dan ook een weerwoord verwachten. Je doet het goed hoor! Niks mis met je baby laten kruipen daar. Je nicht zou het waarschijnlijk anders doen, ook prima, maar jij doet het op jouw manier. En als je je kindje wel in de wagen had laten zitten was het zeer waarschijnlijk een brul partij geworden. En zeker weten dat je nicht ook daar commentaar op had gehad 😅

2 jaar geleden

Ik vind de mening van je nicht raar. Mocht je niet opletten en je baby gewoon ergens neerzetten, zou het idd wat gevaarlijk zijn. Maar als je toekijkt, helemaal normaal hoor. Wat stelt zij dan voor? De baby de heledag vast in de buggy. En goh.. Amerika.. woont ze daar dat ze deze uitspraak doet?

2 jaar geleden

Wat een onzin. Gewoon lekker laten kruipen. Is alleen maar goed voor de ontwikkeling

2 jaar geleden

Reactie op Suzvogel

Zoals ik het lees heb je meer moeite met het commenaar van je nicht, dan de ...
Idd je hebt echt goed verwoord. Ik denk ook vandaag dat ze zelf heeft begrepen dat ik het niet meer tolereer.

2 jaar geleden

Ik laat mijn 10.5 maanden oude zoontje boodschappen doen op blote voetjes. Is alleen maar goed voor de ontwikkeling en het immuunsysteem hoor. Kindjes van die leeftijd en ouder hebben beweegruimte en vrijheid nodig, ze gewoon in de gaten houden en lekker laten gaan. Ik zeg altijd maar zo als mijn kind schoon thuis komt na een dagje weg, heb ik als moeder gefaald. Kinderen moeten vies mogen worden om te leren.

2 jaar geleden

Reactie op Djodjo

Het ding is gewoon dat je nu eenmaal nooit babys ziet in een shoppingscentr ...
Verkeerde shoppingcenter dan 😂 hier regelmatig spelende en kruipende kleintjes in een overzichtelijk hoekje 🤷 ze hebben hun beweging nodig en dat heb je goed aangepakt ❤️ Ik zou inderdaad even bespreken met je nichtje op een relaxt moment en zonder afleiding. Ja je bent veranderd, je bent moeder geworden 🤷 en haar opmerkingen doen wat met je. Vertel haar wat het met je doet en probeer haar hierbij niet te beschuldigen. Wij zeggen altijd, jij bent fantastisch en ik hou van je, maar dit gedrag kan ik me enorm aan ergeren/verdrietig van worden

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Ik laat mijn 10.5 maanden oude zoontje boodschappen doen op blote voetjes. ...
Coooool heerlijk dit gewoon. Ook het feit dat als je kindje schoon thuis komt, je dat niet graag hebt voor jouw kindje. Er is ook zo een obsessie met kindjes die zich niet mogen vuil maken.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Ik laat mijn 10.5 maanden oude zoontje boodschappen doen op blote voetjes. ...
Haha zo herkenbaar. Gisteren was mijn dochter bij mijn ouders, daar kwam ze bijna schoon vandaan. Zei s avonds tegen mijn man, ik mis de vieze knietjes en voeten, kinderen horen einde van de dag vies te zijn 😅🤣. Vandaag was ze weer mijn monstertje 🤭😁

2 jaar geleden

Mijn baby moet elke avond in bad en zijn kleertjes kan hij nooit 2 keer aan. 🤣 Hij mag van mij overal spelen. Ik kijk gewoon toe dat er niets gevaarlijks gebeurt. Het is goed voor hun ontwikkeling en immuunsysteem!

2 jaar geleden

Ik denk dat ik het zelf niet snel zal doen omdat ik gewoon gek wordt van gedachte dat ze een e. Coli kunnen oplopen en dan ben je echt verder dan huis. Maar vies worden mogen ze best niets mis mee op kdv komt mijn kindje ook best vies terug. Maar zal het zelf niet snel opzoeken. Op blote voeten met dit weer kan geen kwaad maar ik ben kindjes in december maand zonder sokken gezien en dan breekt mijn hart wel. Alles heeft met omgeving factor te maken. Naar strand gaan we toch ook gewoon

2 jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Ik denk dat ik het zelf niet snel zal doen omdat ik gewoon gek wordt van ge ...
Onze baby is van oktober en meneer trok in december januari zijn sokken gewoon met grof geweld soms uit, ook buiten. Zolang hij warme voetjes had prima, werden ze koud terug sokjes aan, die hij dan zodra ze weer warm waren weer uittrok 🤣🤪. Draagt nu standaard geen sokken tenzij koude voetjes of monkeytown 🤪

2 jaar geleden

Hoi hoi, ik laat die van ons ook rondkruipen in winkels hoor. Hij kan toch niet heel de dag in de buggy zitten! Ik woon trouwens ook in België. Je hebt wel bekijks. Er zijn precies ook wel mensen die kijken van "chapeau dat je dit doet met je baby". Hij gaat naar de crèche, speelt inderdaad in de zandbak. Dus krijgen ze van elders zeker ook wel vuiligheid binnen. Te hygiënisch is ook niet goed, ze zijn tenslotte al een jaar. Probeer het echt eens te bespreken met je nicht. Er zijn veel manieren om feedback te geven als je niet weet hoe eraan te beginnen, je vind zeker hulp online. Of oefen eens met een goeie vriendin ofzo. Beter dat dan ruzie 😉 het zal jullie relatie ten goede komen.