Hoi mama’s,
Al een tijd merk ik dat ik het veel moeilijker met mijn kind heb dan andere moeders.
Sinds de begin al een post partum depressie gehad en gelukkig weer genezen. Maar als ik mijn ervaring als moeder ga vertellen merk ik dat ik het veel lastiger heb dan andere moeders. Het lijkt alsof mijn baby heel moeilijk is en de andere babies en kindjes veel makkelijker of zo.. met alles. Slapen, eten, temperament..
ik herken wel dat mijn zoon temperamentvol is, maar en de andere kindjes dan? Vraag ik mij af.
Het is wel heel jammer want ik heb steeds het gevoel dat ik een andere soort karakter baby/kind had verwacht en nu moet ik leren leven met de personaliteit van mijn zoon. Hij kan ook heel erg lief zijn, vrolijk, knuffelig, maar aan de andere kant ook pittig. Ik hou ontzettend veel van hem, als wij samen zijn is het meestal leuk en gezellig maar zodra ik samen met de kinderen van mijn vriendinnen ben begint de vergelijkingen en dan word ik meteen een beetje verdrietig.
Het is eindelijk heel raar om dit te voelen, om een kant heel erg schuldig en aan de andere kant denk ik soms: ben ik de enige die de moederschap zo meemaak? Of is dat omdat mijn zoon nu al bijna 2 jaar is en de andere kinds zijn wat jonger of nog babies?
Ik weet echt niet meer wat ik moet denken, achteraf vind ik jammer dat het zo zwaar op mij af valt, ligt het aan mij als persoon of aan mijn kind? Lastig..
doet vergelijking jullie ook pijn, is deze situatie een beetje herkenbaar?
Ik ben benieuwd naar jullie verhaal.
Liefs,