15 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap er bewust voor gekozen het niet in de gaten te houden en laten houden en dit was gelukkig okee voor mijn vk toen. Hoop dat het deze keer ook weer goed is, heb deze keer een andere vk nml.

5 jaar geleden

Ik zou niet te vaak gaan wegen, dan maak je jezelf helemaal gek. Maar af en toe wegen kan geen kwaad denk ik zo

5 jaar geleden

Ik ben ook veel afgevallen een aantal jaar geleden en sindsdien stabiel gebleven. Ik ben getraumatiseerd door overgewicht en eetstoornissen. Ik weeg mij bewust niet uit zelfbescherming en bescherming van de baby. Ik eet hetzelfde, wel gezonder en soms wat minder ivm misselijkheid. Ik weet dat als ik aankom ik in paniek zou raken, zelfs als het puur de buik is. Ik ga mezelf dat niet aandoen, ik ga mij niet wegen.

5 jaar geleden

Ik heb in 2017 Sept een maagverkleining gehad was 140 kilo nu 85 weeg me af en toe ma puur vanwege dat

5 jaar geleden

Ik weeg me wel maar da is omdat ik t leuk vind die lijn te zien ... Was juist bezig met afvallen en blij als ie elke week 0,5 eraf aan gaf hahaha nu zit er sinds mn ovulatieperiode al weer 2 kilo bij haha..... Vandaag weer 200 gram. Zie het positief!! Betekend dat er iets gebeurd in mn lijf. En verder laat ik t los. 1e x ben ik 30 kilo aangekomen ( potje chocopasta per avond was niet heel slim 🤣🤣) 2e x maar 12 en 3e keer iets van 19 geloof ik... Mjah heb wel altijd een slappe buik eraan over gehouden dankzij heel veel straille maar die tijgerstrepen draag ik al 14 jaar met trots! Zolang je gewoon fatsoenlijk eet, je baby groeit en je je lekker voelt moet je je eigenlijk helemaal geen zorgen maken. Extra kilo's gaan er echt wel weer af van al dat knuffelen met je beebs strax 😘

5 jaar geleden

Reactie op Kentry

Ik weeg me wel maar da is omdat ik t leuk vind die lijn te zien ... Was jui ...
Straille? Bedoel je striae?

5 jaar geleden

De afgelopen jaren ben ik 20 kg afgevallen. Hou het wel in de gaten, maar moet geen obsessie worden.

5 jaar geleden

Ik weeg me bewust wel. Eens in 2 weken ofzo. Puur omdat ik al overgewicht heb en t voor mezelf en de baby niet goed is dat BMI nog hoger wordt. Vorige zwangerschap 9 kg aangekomen en die waren na de kraamweek ook zo weer verdwenen

5 jaar geleden

1ste zwangerschap werd bijgehouden bij de verloskundige.. 2de zwangerschap deed de verloskundige dat niet en nu zou ik t ook niet willen. Wat voor effect zou t hebben. Aankomen doe je sowieso, dat houd je niet tegen. De ene komt slechts 5kg aan en de ander 30. De ene houdt vocht vast, de andere niet. De ene is haar hele zwangerschap aan het spugen en de ander is lekker aan het genieten. Ik zou zeggen, geniet lekker, je weet zelf waar de grens ligt. En mocht er toch meer aanzitten dan je had gewild, dan kan je daar na de bevalling mee aan de slag. Vergeet niet, je lijf is een minimens aan het ontwikkelen. Zwanger zijn is een gegeven, afvallen kan iedereen. 💪🏼

5 jaar geleden

Reactie op Elphie1984

Straille? Bedoel je striae?
Zwangere muts zijn en typen 🤣🤣🤣🤣🤣 ja bedoelde idd striae hahhaha... Tnx voor de correctie 😘

5 jaar geleden

Ik moest bij de verloskundige en daarna bij de gynaecoloog wegen.

5 jaar geleden

Ik ga een keer per week op de weegschaal, gewoon omdat ik het leuk vind om bij te houden. Ik heb de laatste jaren stabiel gewicht,soms 1kg meer, soms 1kg minder. Denk als je weet dat het stress oplevert dat je het niet moet doen. Vooral met motto gezond en gevarieerd eten en bewegen lijkt me dat je niet iets anders zou doen als je gewicht z weten...

5 jaar geleden

Ik zou ook wel 1x in de week willen wegen, maar wij hebben geen weegschaal hahaha!

5 jaar geleden

Reactie op Kaaj1256

Ik weeg me bewust wel. Eens in 2 weken ofzo. Puur omdat ik al overgewicht h ...
Voor mij is het de eerste keer dat ik zwanger ben. Heb ook overgewicht en ben bang om veel aan te komen. Heb jij een speciale manier om hierop te letten?

5 jaar geleden

Reactie op Liesje93

Voor mij is het de eerste keer dat ik zwanger ben. Heb ook overgewicht en b ...
Als je googled vind je artikelen over hoeveel "mag" je aankomen met je gestelde bmi. Dit moet je uiteraard niet zo nauw nemen!! https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/gewichtstoename-tijdens-zwangerschap/#:~:text=Met%20een%20gezond%20BMI%20tussen,je%20tot%2018%20kilo%20aankomen. Ik weeg om de paar weken even en probeer wel echt op mijn voeding te letten. Ik hield t ook altijd bij in mn telefoon. Soms viel k wat af, of kwam dr paar gram bij, in tweede trimester gaat t wat harder maar dan groeit de baby ook heel hard natuurlijk. Vorige zwangerschap was ik verslaafd aan fish filet van de mac en dat liet ik ook toe, wel fietste ik elke dag tot einde zwangerschap dus zo compenseer ik t wel.