23 Reacties
4 jaar geleden
Het is bij ons echt een wondermiddel.
Geen bijwerkingen qua krampjes of iets dergelijks
4 jaar geleden
Ik heb niet het idee dat er bij mijn meisje echt bijwerkingen zijn. Wel was het echt zoeken naar de juiste verhouding en speen. En moet zeggen dat de reflux zeker niet weg is.. het verschilt een beetje per keer. De ene keer spuugt ze nog, de andere keer niet.
Ik denk dat het gewoon even uit proberen is. Hopenlijk werkt het bij jullie dochter!
4 jaar geleden
Bij hebben Hero nutrasense comfort voeding en daar zit Johannes broodpitmeel in. Onze kleine man kan daardoor gewoon goed poepen en heeft ook verborgen reflux.
4 jaar geleden
Wij hebben de Kruidvat anti reflux voeding gehaald. Hier zit al jbpm in, dan hoef je iig niet zelf te mengen. Hier zouden ze ook minder kramp etc bij hebben dan los jbpm. Wij gebruiken er wel sab simplex bij omdat hij nog last had van krampjes. T is wel even zoeken naar de juiste speen op de fles aangezien het dus dikker is dan gewone voeding.
4 jaar geleden
Wij hebben ook broodpitmeel gebruik icm borstvoeding.
Hier kreeg ze er mega buikpijn van. Schreeuwde het uit. Poepte normaal meerdere keren per dag en nu paar dagen niet. Haar poep is ook echt veranderd. Ben er nu mee gestopt en is nog niet zoals het was.
De arts zei dat het ene kind er wel op reageerd en de andere niet. Uitproberen hoe het bij jullie is zou ik zeggen.
4 jaar geleden
Hier helpt het helaas niet. Eerst geprobeerd om wat hapjes voor- en na de borstvoeding te geven, daarna op advies van cb af te kolven en het te mengen door de voeding; beide geen effect op reflux helaas.
4 jaar geleden
Reactie op Yerii66
Gebruik jullie ook medicatie tegen verborgen reflux?
Nee voor als nog niet nodig. Stond er wel op. Maar CB gaf advies om toch nog te proberen met Johannes broodpitmeel. En hem ook heel veel recht op te houden. Het lijkt nu beter te gaan nu we aan het spelen zijn met de Johannes broodpitmeel en de spenen
4 jaar geleden
Reactie op Yerii66
Ik ben bij de kinderarts geweest, zij schrijft het pas voor wanneer de baby niet of onvoldoende aankomt in gewicht. Omdat door maagzuurremmers de omgeving minder zuur wordt is je kindje bevattelijker voor diverse infecties/ontstekingen, waaronder longontsteking, is uit studies gebleken. Hier zijn ze dus erg terughoudend met medicatie.
4 jaar geleden
Mijn kindje poept juist meer door de johannes broodpitmeel, dit hielp alleen niet genoeg nu krijgt hij nexium erbij
4 jaar geleden
Reactie op Yerii66
Nexium
4 jaar geleden
Reactie op Mennos9
Hebben jullie misschien nog tips qua flessenspeen? Wij hebben Difrax S fles ...
Dr. Brown speen nummer 2 proberen.
4 jaar geleden
Ik heb die van de Kruidvat en mijn dochter heeft best veel last van krampen. Ik ga nu die van nutrilon proberen!
4 jaar geleden
Reactie op Mennos9
Speen 2 van dr Brown werkt hier perfect
4 jaar geleden
Reactie op Mennos9
Is die niet juist wat groter dan de Difrax M? Dacht zoiets te hebben geleze ...
Volgens mij niet! Hier werkt het perfect.
4 jaar geleden
Reactie op Mennos9
Je zou gaatjes kunnen prikken in de S speen van difrax met een steriele naald, dat hadden wij ook gedaan en werkte perfect!
4 jaar geleden
Hoe lang duurde het trouwens bij jullie tot er echt zichtbaar verschil was? Wij zijn dinsdagmiddag gestart met het toevoegen van jbpm, af en toe lijkt het even beter te gaan maar het komt er ook nog wel regelmatig met golven weer uit.. net zelfs bijna 3 uur na de voeding een mega golf 馃槬
We gebruiken trouwens Nutriton, icm Jumbo standaard flesvoeding.