12 Reacties

één jaar geleden

Misschien even handig als we weten of dit over Nederland of België gaat.. ik ben jurist van beroep maar wel alleen Nederlands recht 😅

één jaar geleden

Ik kom uit Nederland

één jaar geleden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best een bizar verhaal vind. Je was dus ziekgemeld en toen kwam de eerste meeting. Was dat in het kader van je ziek zijn of was je toen alweer aan het werk? Ik denk niet dat je er zomaar vanaf komt. Ik snap je wens wel maar dossier opbouw is iets wat ze mogen doen. Wat maakt als ik vragen mag dat je er nog blijft/wilt blijven? Wil je misschien ook verder kijken naar een andere baan/dezelfde baan, andere organisatie? Wat voor een contract heb je? Vast/tijdelijk? Want je zegt iets over flexer maar meestal zijn dat mensen die worden ingehuurd maar dat lees ik niet echt in de rest van je verhaal. Zorg in ieder geval dat je gaat kijken om iemand mee te nemen naar zo’n gesprekken, of als het echt niet kan (Voice) opname te maken. Maar liever iemand meenemen. Wil je misschien zeggen in welke regio je woont (mag ook privé natuurlijk als je het wilt zeggen).

één jaar geleden

Ik help je zoveel als mogelijk natuurlijk maar sommige dingen zijn van juridisch belang, vandaar m’n vragen.

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best een bizar verhaal vind. Je was dus z ...
Ik heb dat gesprek gehad 2 dagen na mijn ziekmelding en stond dus op dat moment op ziekgemeld. Het was meer een gesprek van hoe nu verder want ik zag op dat moment het niet zitten om terug te keren naar de groep. De maandag daarop ben ik gewoon weer aan het werk gegaan, dan wel op een andere groep. Ik wil er graag blijven werken omdat ik een vast contract heb en die graag behoud, daarnaast vind ik de baan opzich zelf best leuk + ik kan goed met de collega's op de groepen en al die schoolvakanties vrij komen mij ook niet verkeerd uit Daarnaast zijn mijn kansen als mbo'er niet heel hoog als ik extern verder zoek dus moet ik dat papiertje zien te halen. Het is op deze dagbehandeling de standaard dat er 2 flexers werkzaam zijn in het gebouw, 1 daarvan ben ik nu. Ik woon in regio Utrecht.

één jaar geleden

En wie zou ik dan moeten meenemen naar zo een gesprek?

één jaar geleden

Ik heb bijvoorbeeld wel een rechtsbijstandverzekering maar vind het ergens nog wel een stap te ver ofzo... Ik wil liever ook geen conflict opzoeken of er van maken maar ben bang dat dit er wel op uit kan draaien.

één jaar geleden

Reactie op Bloempje89

Ik heb dat gesprek gehad 2 dagen na mijn ziekmelding en stond dus op dat mo ...
Oké probeer even goed te reageren.. ik weet even niet wie heeft gevraagd om dat gesprek. Maar het is vrij bijzonder om een melding te doen van niet goed functioneren als een medewerker ziek is gemeld. Sterker nog, recent is er uitspraak gedaan dat dat echt dan niet mag. Wat maakte dat je toch ging werken? Voelde je wel gehoord? Ik ben blij te horen dat je toch best blij bent met je werk maar staar je niet blind. Zeker in jouw regio. Er is een gigantisch tekort aan mensen. Steeds meer begint het godzijdank te draaien naar mensen waarderen om wie ze zijn en wat ze kunnen dan om het papiertje. Maar als jouw wens is om daar te blijven dan moeten we daar naar werken. Escaleren hoeft echt niet. Is een flexer dan iemand die flexibel wordt ingedeeld of wat is dat? Sorry ik ken het niet. Bij een gesprek neem je iemand mee die prettig voelt voor jou. Ik woon niet echt in de buurt anders kwam ik gerust een keer luisteren met je ☺️. Eens kijken wat ze willen.. Weet je bij wie de rechtsbijstand loopt? ARAG of Achmea of das bijvoorbeeld? Persoonlijk heb ik de rechtsbijstand ook ingeschakeld voor een arbeidsconflict. Zij adviseren mij alleen op de achtergrond. Dat is natuurlijk gek maar als het om jou persoonlijk gaat dan is het veel moeilijker om er nuchter naar te kijken. Dus vraag ik anderen om hulp en krijg ik dus advies. Het geeft mij wel rust.. dus mogelijk is het fijn om zo iemand te hebben. Mocht het uiteindelijk echt uit de hand lopen dan zijn ze ook maar een druk op de knop weg zo te zeggen. Want dan is het dossier al in behandeling..

één jaar geleden

Het was hun voorstel om in gesprek te gaan met mij op korte termijn, al stond ik idd op dat moment ziek gemeld. Dat leek mij een goed idee want ik kon niet verder zo op deze manier.. ik zat er redelijk doorheen. Dat ik die maandag weer aan het werk ben gegaan was omdat ik mij niet lichamelijk ziek voelde maar meer klaar was met de gang van zaken op die bepaalde groep maar wel graag wilde werken. Ik lees nu terug in het app gesprek dat zij hebben besloten mij tot flexer in te zetten en na de zomer vakantie verder te kijken, daar ben ik akkoord mee gegaan. Tot op heden weet ik niet wat hun plannen met mij zijn na de zomer 😅 (14 juli is onze laatste werkdag) Ik werk 3 standaard dagen in de week, en dan nu op verschillende groepen.... dus flexibel in dagen hoef ik gelukkig niet te zijn. Je hebt officieel als flexer geen verantwoordelijkheid over het proces op de groep, maar ik moet nu dus wel een mentorschap draaien omdat ik mijzelf moet 'bewijzen'. Ik heb zeker nagedacht over een andere baan of inderdaad terug te keren naar mijn vorige werkplek (daar ben ik alsnog welkom), ik mis dat oprecht maar onregelmatige diensten is helaas niet haalbaar... En misschien heb je gelijk... En moet ik toch eens verder kijken dan alleen bij deze organisatie en gewoon gaan solliciteren. Ik heb ervaring genoeg wat dat betreft, alleen idd dat papiertje wat ik niet heb maakt dat ik mij onzeker voel. Maar ik krijg nu op deze manier van zaken een beetje een "Jaaa, dacht het ff niet" gevoel van 🙈 Ik ben verzekerd bij Nationale Nederlanden, zou jij adviseren om hen toch eens te contacteren?

één jaar geleden

Reactie op Bloempje89

Het was hun voorstel om in gesprek te gaan met mij op korte termijn, al sto ...
Oh zie nu dat het onder DAS valt ;-)

één jaar geleden

Pfoe ik snap opzich dat ze je dan willen zien. Het kan ook juist een teken zijn van betrokkenheid en zorg om jou, zodat je je niet slechter gaat voelen maar het is een beetje vreemd om dan te vertellen dat je eigenlijk vindt dat ‘iemand maar een andere functie moet gaan uitvoeren’. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of de bedrijfsarts daar ook iets mee zou moeten, want er ontstaat door het handelen van je werkgever dus eigenlijk een onveilige situatie. Je kunt kijken of je er een afspraak kunt maken. Meestal mag dat ook preventief en daar om raad vragen. Begrijp ik je goed als je dus geen rooster hebt na 14 juli? Is dat gebruikelijk dat je nog niets weet? Hoe verloopt je mentorschap? Heb je wel het idee dat het je lukt of is het nu lastig door de druk van je werkgever? Ik kan het me voorstellen hoor! Onregelmatige diensten zijn ook echt lastig. Zeker als er weinig mogelijkheden tot flexibiliteit zijn vanuit je werkgever.. Ik ben zelf geen groot voorstander van DAS. Maar dat komt door eigen ervaringen (of van derden). Maar je kunt ze rustig om alleen advies vragen. En voor standby voor als het uit de hand loopt. Waarschijnlijk heb je ook recht op vrije advocaat keuze als het echt nodig zou zijn maar dat mag meestal pas als het echt een juridische procedure is geworden. En dat is nu nog niet. Let wel op dat ze met alles mee gaan lezen. Ook de verslagen van jullie gesprekken, die willen ze denk ik allemaal hebben. Dat bevat ook veel informatie. Ik weet niet precies wat ze erin hebben staan maar dat laat denk ik wel zien of ze aan dossier opbouw bezig zijn. Ik zou eerlijk gezegd even kijken voor een afspraak bij de bedrijfsarts of vertrouwenspersoon. Het bedrijf maakt wat fouten nu door hun eigen handelen. Ze zorgen zo echt voor ziekte op de werkvloer. Ze moeten wel zorgen dat het veilig is voor de medewerkers en ik krijg niet echt de indruk dat ze dat goed hebben geregeld. Aanmelding bij DAS kost je niets dus dat scheelt en je mag het altijd terugtrekken als je het niet wilt en je kunt mij natuurlijk ook even raadplegen maar zonder alle persoonlijke informatie kan ik alleen globaal advies geven 🧡.

één jaar geleden

Lief dat je sowieso even mee leest :) Op de verslagen die zij (casemanager) schrijft reageer ik bewust niet op. Dit omdat, als ik zou reageren, ik indirect akkoord geef met dat die gespreken er zijn. Het gekke vind ik ook dat zij oordeelt over mijn functioneren terwijl zij mij niet ziet werken op de werkvloer (zij vindt mijn verslagen inhoudelijk niet voldoende genoeg en dat is voor haar reden om aan mijn functioneren te twijfelen. Ik ben van mening dat mijn functie meer inhoudt dan een verslag). Ik heb voorgesteld om het team breed te trekken. Dus samen in gesprek met haar en mijn collega's van de groep, zo dat je een beter en helder beeld krijg van mijn functioneren. Nu zijn die gesprekken alleen tussen haar en mij, het gaat niet eens naar mijn leidinggevende toe. Dus vraag me af in hoeverre zij mij echt weg kan werken obv niet functioneren. Ik heb ook nooit een handtekening hoeven zetten oid. Dus in mijn ogen zijn die gespreksverslagen een richtingsverkeer. Ik weet dat laatst 2 collega's om deze gang van zaken zijn vertrokken (hadden ook meningsverschil) en een andere baan hebben gezocht omdat zij beide niet door 1 deur konden met leidinggevende en casemanager (2 handen op een buik). Ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt. Ik ben eerder conflict vermijdend en een pleaser dan dat ik een discussie zou starten en ergens keihard tegen in ga. Maar nu voelt het alsof ik niet anders kan dan dit "gevecht" aan te gaan of misschien ook op zoek moet naar een andere baan. Ik heb vorige week toevallig vertrouwenspersoon gesproken van t werk en kreeg het advies dat ik mij er niet al te veel van moest aantrekken en het niet al te zwaar moet wegen. (Vind ik een hele moeilijke want ook thuis denk je er aan en heb je het er over) En dat ik ook in het gesprek met de casemanager eens stil moet zijn ipv er tegen in te gaan in wat zij vinden van mij. Het is voor de dagbehandeling wel gebruikelijk dat je niet weet op lange termijn op welke groep je staat. Je werkt sowieso je vaste dagen en de uren maak je ook. Misschien moet ik toch eens contact opnemen met DAS, ik weet inderdaad ook niet of een bedrijfsarts daar de juiste persoon voor is... Fijn dat je even mee leest en ben stiekem blij te horen dat ook jij het een rare gang van zaken vindt hoe het nu gaat en dat het inderdaad onveilig voelt.