24 Reacties

één jaar geleden

Ocharme. Eens andere luiers proberen? Hier werkt de combinatie van inotyol zalf en daktozin goed, maar hebben het nog nooit zo erg gehad..

één jaar geleden

Reactie op Lorieee

Ocharme. Eens andere luiers proberen? Hier werkt de combinatie van inotyol ...
Ik heb in de zomer toen we op vakantie waren wel eens een andere luier moeten proberen (pampers) omdat zijn eigen luiers van kruidvat op waren en daar kreeg hij toen uitslag van. Van de kruidvat luiers nog eigenlijk helemaal nooit sinds zijn geboorte, tot nu.. ze krijgt ook 2 tandjes dus ik weet niet of het daaraan kan liggen.

één jaar geleden

Ik heb in de zomer toen we op vakantie waren wel eens een andere luier moet ...
daar kan het aan liggen! zure poep, bijt, asap luier verschonen plas is natuurlijk ook bijtend aan de wonden je kunt onder de kraan/douche even spoelen luiers onttrekken vocht, dus zo luierloos mogelijk.. rond laten hobbelen met alleen een hydrofiel losjes omgebonden of ecologische luiers van de ekoplaza virgin cocos olie is echt totaal natuurspl en ik zou katoenen billenboenertjes bij billen boetiek of luierhuis of kaatke katoen ofzo bestellen ..die waterwipes is dat toch niet synthetisch ergens.. tip is nog de oil doekjes van kruitvat, niet nu, maar die houden alles lekker soepeltjes zielig hoor, zo pijnlijk.. doe je sudocreme qua zinkzalf?

één jaar geleden

Hier de afgelopen weken precies hetzelfde verhaal. Doorkomende tandjes en billen helemaal stuk.. leken wel brandblaren.. en huilen als ze moest plassen of poepen.. zo erg zelfs dat ze niet meer wilde eten en drinken.. Gelijk naar de drogist gegaan en anti schimmel creme gekocht aangezien het niet minder werd door smeren met sudocreme/zinkzalf. En bingo! Binnen een dag al een wereld van verschil.. door die ontlasting krijg je gauw al een schimmeltje en dat is echt drama. Ben blij dat het hier weer over is.. hoop dat je er wat aan hebt. Leef met je mee. Sterkte!🤗

één jaar geleden

Reactie op Stéphanie91

Hier de afgelopen weken precies hetzelfde verhaal. Doorkomende tandjes en b ...
Miconazol is het bestands deel wat er in zit.. valt onder verschillende merknamen zoals daktarin etc..

één jaar geleden

Herkenbaar helaas. Bij ons hielp ook niets van de standaard dingen, sudo of een andere zink zalf al helemaal niet. Lijkt ze zelfs op te reageren. Op advies van de dokter witte vaseline lanettecreme gehaald. Echt een wondermiddel, zorgt voor een beschermlaagje en hydratatie. Na elke verschoning dun laagje smeren. En inderdaad, als je vermoeden heb dat er ook een schimmeltje is, afwisselen met een zalfje daarvoor. Ik smeerde dat enkele dagen 2x per dag en de andere momenten de lanettecreme en het werd heel snel beter. En inderdaad, verschonen door met natte doek uit lauw water af te nemen en heel goed droog te maken, geen doekjes gebruikt tijdens die periode. Hopelijk kan dit jou ook helpen.

één jaar geleden

Reactie op Stéphanie91

Hier de afgelopen weken precies hetzelfde verhaal. Doorkomende tandjes en b ...
Ik zie eigenlijk nergens echt een schimmelplekje.. ze heeft dus inderdaad echt van die grote vlekken op der billen wat echt op brandblaren lijken, je voelt ook dat de huid is dikker en gevoelig is daar. Kan ik dan alsnog die schimmelcreme gebruiken aangezien het echt open wondjes zijn

één jaar geleden

Reactie op Stéphanie91

Hier de afgelopen weken precies hetzelfde verhaal. Doorkomende tandjes en b ...
Oh dag moet ik wel thuis hebben liggen als het goed is! Ga ik het ook even met vasaline proberen

één jaar geleden

Hier ook al een week super rode billen. Bepanthen en sudocreme helpen niet. Uiteindelijk via de huisarts een schimmelcreme gekregen (ik wist niet dat dit ook zonder recept te krijgen was), maar dat help niet en sinds we dat gebruikten kreeg hij op andere plekken op zijn huid weer last van eczeem. Het enige dat hier helpt is een Oudhollandse tip van oma: eiwit op de billen smeren na iedere luier wissel. Dit vormt (net als vaseline gok ik) een laagje waardoor poep en urine niet meer kan irriteren.

één jaar geleden

Aldanex, lees er even over indien interesse... Werkt hier zó goed..ook kapotte billen en schaamlipjes, met zelfs soort van blaartjes. Verder maak ik schoon met heel natte wattenbolletjes. En die knijp ik dan uit over haar billen, dus niet vegen idd. Dan laten drogen aan de lucht, dan dus Aldanex erop.

één jaar geleden

Had ik hier ook, was vanwege doorkomende kiezen! Talkpoeder was het enige wat hielp hier.. succes!

één jaar geleden

Ik zie eigenlijk nergens echt een schimmelplekje.. ze heeft dus inderdaad e ...
Zag bij die van mij ook geen schimmel plekjes maar ben het toch gaan smeren ook buiten de plekken om.. mij is geleerd als het na een aantal dagen niet minder word met sudocreme etc en alleen maar erger dat het een schimmeltje is.. het kan in ieder geval geen kwaad en hier was het echt de uitkomst.

één jaar geleden

Ach wat zielig! 🙁 Mijn zoontje heeft dat laatst ook een paar dagen gehad. Werd bij hem veroorzaakt door doorkomende tandjes.. wij kregen de tip om zijn billen af te spoelen onder de douche/in bad ipv afvegen met een doekje. Het lauwwarme water maakt het schoon en verzacht voor even een beetje de pijn en ik hoef niet steeds met doekjes over deze gevoelige huid te wrijven. Verder veel insmeren met sudocreme oid. Succes! Hopelijk wordt het snel beter!

één jaar geleden

Agh wat zielig. Enige tip die ik nog heb is dat mijn dochtertje laatst last van achterin haar naad had dat lag open (denk omdat ze op der billen schuift) en toen heb ik lanette met vaseline gesmeerd. Vooral de vaseline zorgt dat t vocht vast gehouden wordt en hiermee was t snel verholpen… sterkte het is erg sneu voor die kleintjes

één jaar geleden

Geen doekjes gebruiken, spoelen met water en niets smeren. En misschien even langs de HA misschien een schimmel (had mijn dochter ook, toen crème gekregen en binnen drie dagen was het veeeeel minder)

één jaar geleden

Please haal bepathen baby ipv zinkzalf. Lekker dik smeren, en her liefst tijdje in de lucht laten intrekken.

één jaar geleden

Hoi hoi, Even een tip, want ik zie veel mensen sudocreme/zinkzalf zeggen. Maar zink zalf werk alleen tegen rode/geïrriteerde huid en sudocreme beschermt de huid tegen urine en vuiligheid. Het probleem is vooral de plek, de meeste wondjes hebben een luchtige en droge plek nodig. Urine irriteert de wond, dus je zou een bescherm laag met sudocreme kunnen creëren en even kijken wat de wond doet. Hou goed rekening dat je het telkens met schone handen of handschoenen het aanbrengt, er komen namelijk snel bacteriën in de pot die de werking verminderd of de wond zelfs verergeren. Als de wond echt open is raad ik het af en kun je beter even langs de huisarts en die kan een wond behandelplan samen stellen met de bijbehorende medicatie in dien nodig.

één jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en had laatst een jongetje die dit ook had. Mama had een zakje met schapenwol mee en zinkolie. Bij iedere verschoning moesten wij smeren en een pluk wol op de wondjes doen. Het schijnt de urine op te vangen of tegen te houden. Ik weet niet of het echt werkt maar het jongetje scheen er wel baat bij te hebben

één jaar geleden

Reactie op L003

Please haal bepathen baby ipv zinkzalf. Lekker dik smeren, en her liefst ti ...
Jaaaa haal idd bepanthen babyzalf voor de billetjes… is t met 2 dagen over!!! Mijn kinderen hebben nog nooit kapotte billetjes gehad omdat ik dat smeer en niet sudo… en toen mijn vriend vorig jaar in de winter een gebarsten onderlip had, hielp niks.. alles had hij geprobeerd.. en toen kwam ik met de bepanthen van de kids en 2 avonden smeren.. je zag er niks meer van!!

één jaar geleden

Jaaaa haal idd bepanthen babyzalf voor de billetjes… is t met 2 dagen over! ...
ik ben aan 1 ding verslaafd; bepanthen zalf op mijn lippen 😂😂