3 Reacties

2 maanden geleden

We kunnen met de grote producties voedsel niet alle voedingsstoffen meer uit de bodem halen. Men denkt vaak nog van wel maar dat is echt teruggelopen en het is niet altijd dusdanig dat het voor jouw lichaam opneembaar is. Ik neem van nutalis de multi vitamine en ik neem D3 K2 van hetzelfde merk bij. Vooral de laatste merk ik. Als mijn vitamine D laag wordt dan ben ik echt oververmoeid en verlaagd m’n weerstand. Ik heb niet zoveel klachten als jij, eigenlijk nauwelijks maar ik neem dan wel ook meestal wel iets bij. Ik wissel een beetje af tussen van alles. Uitsluiten dat er niets anders is, is altijd handig! Zo niet, zou ik echt een maandje of 3 vitamines proberen en dan evalueren 😊. Nog een kleine note.. de meeste groenten en fruit zijn hevig bespoten met pesticiden. Dat kost je lichaam vrij veel moeite om dat uit te scheiden. Je kunt kijken naar biologische voeding of eventueel naar een klein apparaatje wat het zuivert. Dat laatste dacht ik is vast een grapje maar het werkt echt (bij mij zwellen de keel, lippen en wangen best wel van de meeste bestrijdingsmiddelen vandaar dat ik het relatief makkelijk kan testen 😊).

2 maanden geleden

Reactie op BabyvdN

We kunnen met de grote producties voedsel niet alle voedingsstoffen meer ui ...
Wat een fijne reactie! Hier kan ik wat mee! Dankjewel. Welke apparaatje is het om groente en fruit mee te reinigen? Hoe heet het? Groetjes 🫶

2 maanden geleden

Reactie op Vera KB

Wat een fijne reactie! Hier kan ik wat mee! Dankjewel. Welke apparaatje i ...
Graag gedaan! Dit is het apparaatje, wel wat duurder geworden de laatste jaren zie ik: https://www.ahealthylife.nl/webwinkel/product/aquapure-pesticiden-reiniger/ Maar het helpt prima en het maakt dat je dus geen biologische groente en fruit hoeft te kopen. In de regio waar ik woon zijn vrij veel biologische markten. Ik haal m’n groente en fruit daar, het kost dan eigenlijk nauwelijks meer dan gewone groenten en fruit in de supermarkt. Een deel of in het buitenland haal ik dus niet biologisch en dat zuiver ik met dat ding. Ook voor jonge kinderen beter omdat we gewoon veel energie kwijt raken aan dat weer af te voeren in ons lichaam. Laatste tip, ligt wel aan je huid. Die van mij is heel makkelijk in de zon. Maar als je zonnebrand smeert kun je geen vitamine D aanmaken. Vandaar dat de tekorten zo oplopen. Je zou kunnen overwegen een lichtere zonnebrand op te doen of af en toe zonder, mits je huid dat dus aankan. Anders zit er niets anders op dan te suppleren (dus in te nemen) en te smeren. Mocht je de vitamines willen bestellen dan laat even wat weten. Ik heb een kortingscode (krijg ik niets van maar ook ik vind het echt duur dus deel het dan graag) van 20% die kan ik je in een persoonlijk bericht toesturen.