23 Reacties

4 jaar geleden

Wij vieren het gewoon met ons gezin en schoonvader. Hij komt ook nergens niet buiten de winkel. Voor de rest is het dit jaar niks

4 jaar geleden

Volg je eigen gevoel! Als je familie dat niet begrijpt zijn ze het ook niet waard om Kerst mee te vieren!

4 jaar geleden

Wij vieren het gewoon met heel de familie, zoals elk jaar. We kunnen haar niet voor alles beschermen, als we dit willen moeten we bijna geïsoleerd gaan wonen. We willen haar gewoon lekker laten wennen (voor zover mogelijk) aan een zo normaal mogelijke wereld! Ben bang als ik daar niet nu al mee begin, ze straks helemaal overprikkeld is als we dan opeens weer normaal gaan doen .. dan is ze niks gewend. En ik vind het gewoon heel leuk om de gezelligheid met ons meisje op te zoeken. Ik ben niet zo bang voor Corona, hoor als kinderen het krijgen ze iets verhoging hebben. Nou dat overleven we wel. Je moet doen wat voor jou goed voelt! Je zou sowieso kunnen besluiten dat niemand haar bijvoorbeeld vast pakt.

4 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Wij vieren het gewoon met heel de familie, zoals elk jaar. We kunnen haar ...
Vind je dat niet enorm egocentrisch? Als we allemaal ons best doen kunnen de zorgmedewerkers hopelijk ook weer meer bij hun gezin zijn ipv te werken.

4 jaar geleden

Je hebt gelijk hoor. Sowieso beetje aso in deze tijd om met zo een grote groep te vieren vind ik. Maar echt helemaal terecht dat je deze beslissing maakt voor je kind. Wij doen het ook doen. Los van corona ook omdat ik weinig zin heb om na 8e met een huilende baby aan tafel te zitten. Gewoon lekker thuis met ons gezin en foute matchende kersttruine

4 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Wij vieren het gewoon met heel de familie, zoals elk jaar. We kunnen haar ...
Ik ben dit met je eens. Vrienden van ons, kindje, die is nu net 1 geworden. Die kleine is niks gewend. Niet aan prikkels en bij elke bacterie is ze ziek of verkouden. Er is natuurlijk een verschil tussen een groot feest of kerst vieren met je ouders/opa&oma. Daar is niks egoïstisch aan. We leven nu al 2 jaar zo, we zijn geen stap verder.

4 jaar geleden

Wij vieren het alleen met onze ouders en broer/zus. Bij zijn ouders die in de buurt wonen, als het niet gaat zijn we dus zo weer thuis. Volgende dag komen mijn ouders bij ons, dus gezelligheid maar in ons zoontje z'n eigen omgeving. 🙂

4 jaar geleden

We gaan langs bij de schoonouders en mijn moeder komt hier langs. Wel van tevoren een sneltest voor iedereen. Ook in verband met kwetsbare familieleden. Maar ik zou vooral jou gevoel volgen

4 jaar geleden

Reactie op Mom Of 3 Boys

Vind je dat niet enorm egocentrisch? Als we allemaal ons best doen kunnen d ...
Ach hou toch op. Je snapt toch zelf ook wel dat niks helpt … we zijn straks al 2 jaar verder, ik vergooi m’n leven niet meer weg! Dan maar egocentrisch. Gewoon opletten. Hier al 2 jaar Corona vrij, dus doe toch iets goed 😉! Maar goed daar ging deze topic niet over!

4 jaar geleden

Laten we niet boos worden op elkaar. Maar hoop toch wel dat er ook nog een beetje aan de mensen in de zorg wordt gedacht. Die zouden ook graag kerst en oud en nieuw met een paar familie leden willen vieren ipv in het verpleeghuis de wijk of het ziekenhuis. Wij kiezen ervoor om kerst te vieren de ene dag met mijn ouders, broer en zus en twee neefjes. De andere dag, met zijn ouders en zus. Ik snap goed dat sommigen er klaar mee zijn maar dat is iedereen denk ik 🙂. Iedereen maakt de keuze waar hij of zij zich goed bij voelt

4 jaar geleden

Wij zullen met heel de familie werken met zelftesten alvorens we samenkomen.

4 jaar geleden

Kunt toch gewoon allemaal een thuistest doen? Dan sluit je al veel risico uit en zit iedereen zonder angst om besmet te worden

4 jaar geleden

Wij houden het klein. Alleen bij de opa's en oma's. Zowel wij als mijn zwager en mijn broertje hebben kinderen van onder een jaar, dus grote familie feesten slaap we even over. Mijn familie begrijpt dit en steunt het ook. Als ze voor kerst of een week na de feestdagen langs willen komen voor een gezellige middag, zijn ze in kleine groepjes van harte welkom.

4 jaar geleden

Ik denk dat het helemaal niet ertoe doet hoe anderen dit gaan doen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt! En dat is nou eenmaal voor iedereen anders

4 jaar geleden

Wij vieren kerst met familieleden op verschillende dagen bij ons thuis. Kerstavond komt mijn vader. Eerste kerstdag met moeder, broer en schoonzus. Tweede kerstdag mijn opa en oma. Derde kerstdag mijn schoonouders, zwager en schoonzus. Alle kerstdagen van 15u - 21u. Ons meisje hoeven we dan niet overal mee naar toe te nemen, maar gewoon in haar vertrouwde omgeving. Haar borstvoeding geven kan ik gewoon op haar kamertje doen voor de rust en slapen kan ze ook dan lekker in haar eigen bedje.

4 jaar geleden

Ik hoop stiekem dat mijn dochter antistoffen mee heeft van mij. Ik ben gevaccineerd tijdens de zwangerschap en heb mijn boosterprik gekregen nu tijdens de borstvoeding. Dus ik hoop dat ze ook wat minder ziek wordt moest ze het oplopen. Desondanks houden wij het ook klein. Ik heb meer schrik voor mijn oma en opa dan voor mijn dochter eerlijk gezegd.

4 jaar geleden

Vier het zoals jij wilt ik denk dat juist in deze tijd een ieder dat moet kunnen begrijpen. Zelf vieren we eerste kerstdag met mijn schoonfamilie en de tweede met mijn familie. Tijdens de zwanger corona gehad en zelf antistoffen en ik ga er vanuit m’n kleine ook.

4 jaar geleden

Je moet vooral doen wat goed voor jou voelt! Wij vieren hier Kerst 'gewoon' met de familie. Wel zullen we vooraf een zelftest doen. Ik denk dat het wel goed is om je te realiseren dat het RS-virus veel gevaarlijker is voor baby's en daarvoor hebben we nooit maatregelen als quarantaine en 1.5e meter afstand genomen.

4 jaar geleden

Kerstavond met de schoonfamilie, waar we de max 4 personen op visite hebben. Eerste kerstdag lekker rustig met z'n 3tjes en tweede bij mijn moeder. Mijn zusjes wonen nog thuis dis dat scheelt enorm met dit soort dagen en mijn broertje gaan kerstavond daar lang, die houd niet zo van de drukte. Verder houden wij ons zoontje zoveel mogelijk bij ons. Ook voor de rust deze drukke dagen van kerst en oud en nieuw. Maar denk vooral doen waar jullie je prettig bij voelen😉! Zo hadden wij dat vorig jaar ook met de schoonfamilie, die niet snapte waarom wij niet met kerst in het kleine huisje van mijn schoonmoeder wilde zitten met 4 gezinnen.

4 jaar geleden

Wij vieren kerstavond met mijn schoonouders. 2de kerstdag met mijn familie (ouders, 3 broers en schoonzussen, 3 nichtjes). Normaalgezien vieren we in januari ook nog met mijn tantes en nonkels etc., als het doorgaat zullen we wel gaan. Maar de laatste 2 jaar heeft de familie uit voorzorg bijna alles afgelast. Vanaf 3 januari gaat hij naar de crèche en zal hij toch blootgesteld worden aan vanalles. Kgeef wel nog borstvoeding en hoop dat het nog zal meevallen.