8 Reacties

één jaar geleden

wat onwijs rot zeg, ik zou een gesprek aanvragen. Ik krijg eerlijkgezegd een naar gevoel bij t lezen van je bericht.. Apart zetten gaat echt helemaal nergens over op deze leeftijd. Hoeveel kindjes in de groep?

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

wat onwijs rot zeg, ik zou een gesprek aanvragen. Ik krijg eerlijkgezegd ee ...
Ik heb er dus ook een heel vervelend gevoel bij.. ik wil echt dat zoiets niet gebeurt geloof mij. Maar bijten of vallen/kusje geven/spelen is een groot verschil en vraagt in mijn ogen (maar ik ben dus niet pedagogisch geschoold) een andere aanpak. Wisselt heel erg. Dinsdag is een heel drukke dag en groep. Meestal tussen 9 en 12 kindjes, woensdag zijn er 6/7 normaliter maar afgelopen week maar 4. En toen sloeg een ouder kindje dus een baby vol op haar gezicht met een auto en zag de leidster ook niet. Dat was serieus flink rood.. Met wie vraag je dan het gesprek aan als ik vragen mag? Leidsters wisselt vaker (wel dezelfde groep hoor maar wisselende dagen door ziek/vakantie etc). Bedankt voor je inlevende reactie en advies!!

één jaar geleden

Ik zou met de leidster die die dag werkte of evt de directie willen spreken. om te beginnen vragen wat er precies gebeurt is en waarom, plus waarom dat apart zetten.. wat is het idee daarvan? En als ze niets gezien hebben, hoe kunnen ze dan overtuigd zijn dat hij het was? Je kunt een kind niet zo lang apart zetten óók niet als hij wel bewust geslagen heeft 🤷‍♀️ Zo te lezen zijn er andere dingen gaande daar.. wisselende leidsters, aggressie, te veel kinderen, geen overzicht.. t moet wel een veilige omgeving zijn en als er kinderen apart gezet worden lijkt mij dat eerder uit onmacht dan uit pedagogisch inzicht.

één jaar geleden

Hoi. Hier een pedagogisch medewerker die niet gaat vertellen wat beter kan maar jou wellicht wel beetje kan helpen. Je mag best een gesprek aanvragen met de mentor van jouw kindje. Die kan jou dan uitleggen wat de gang van zaken zijn en het beleid rondom standje/straffen van een kind. Ik kan je wel vertellen dat dreumesen zeker kunnen bijten. Maar dat dit per kind verschilt wat de achterliggende gedachtes zijn. Het kan kusjes zijn, lief voor een ander bedoelt (ben zelf wel eens door een kind op die manier gebeten, schrok me rot dat terzijde) maar het kan ook zeker frustraties zijn! Dreumesen kunnen nog niet verwoorden of emoties goed controleren waardoor (net zoals in het dierenrijk) gebeten zal worden. Wat ik je wel kan meegeven is dat als dit bij mij op mijn dreumesgroep gebeurt dat wij er voor kiezen om een kind uit de situatie te halen. Wat kan betekenen even niet in de keuken spelen, of niet bij het klimrek maar aan tafel zetten met een boekje of een puzzel of tekenen. Straffen kan op deze leeftijd vrijwel niet omdat ze nog niet begrijpen wat ze verkeerd doen. Wij als leidsters benoemen wat ze niet mogen doen en benoemen wat ze wel mogen doen. Ik hoop dat je er wat mee kan. Maar voel je vooral niet rot door een gesprek met de mentor aan te vragen om hier duidelijkheid in te krijgen.

één jaar geleden

Om op je vraag te antwoorden met wie je dan het beste kan praten; de vaste leidsters van de groep. Ook als die er niet bij waren zijn hun het aanspreekpunt. Het zit je dwars dus ik zou dat zeker doen. De reactie die ik vaak zie; de directie, dat zou ik echt pas doen als je je na het gesprek niet serieus genomen voelt of als er afspraken niet nagekomen worden. De directie gaat namelijk ook gewoon verhaal halen bij de leidster en je adviseren met hun in gesprek te gaan dus je schiet hier niets mee op. Vraag een gesprekje aan, hou het bij jezelf. Wat doet het met jou? Waar voel je je niet goed bij? Hoe komt het op jou over? En vervolgens kan je altijd vragen naar een manier waar jullie beide achter staan. Ik werk dan wel met peuters, maar als er bij mij op de groep iemand pijn wordt gedaan, dan zet ik het kind even aan tafel, nooit langer dan max 5 minuten en daarna ga ik erbij zitten en maak ik duidelijk dat het niet kan wat er gebeurde (ja ook als ze me nog niet begrijpen)

één jaar geleden

Reactie op Liona09

Hoi. Hier een pedagogisch medewerker die niet gaat vertellen wat beter kan ...
Hoi! Ik geloof zeker dat ze kunnen bijten! Ook die van mij maar ik wil wel graag weten wat er is gebeurd zodat we wat gepaster kunnen reageren. Ook als het thuis zou gebeuren.. hoe meer (hetzelfde) en vooral consequent we reageren hoe sneller hij hopelijk begrijpt dat dat dus niet mag. Persoonlijk haal ik de kleine ook thuis altijd uit de situatie als er iets gebeurd wat ik echt niet oké vind (na operatie sloeg hij mij steeds in m’n gezicht). Ik zette hem dan apart en dan kon hij daar even spelen. Dus ik vind dat zelf zeker een prettig idee. Op de manier zoals je omschrijft lijkt het positief opbouwend te zijn (zo komt het op mij over moet ik misschien zeggen) en dat kan ik erg waarderen. Ik snap oprecht dat als een kindje huilt dat je eerst even moet troosten en misschien moet koelen of anders verzorgen. Dus prima als hij dan even alleen zit maar hem een hele tijd alleen zetten zie ik nu echt als nuttig 😔. Ik ga een gesprek aanvragen en neem jouw manier van werken mee om te voor te leggen als eventueel alternatief als ze er niet zelf mee komen. Heel erg bedankt voor je reactie en input! 🙏🏽

één jaar geleden

Reactie op baby2309

Om op je vraag te antwoorden met wie je dan het beste kan praten; de vaste ...
Bedankt voor jouw input! Super fijn! Ik start met de mentor (geen idee overigens wie dat is) en ga als dat echt niet werkt pas richting directie. Voor mijn gevoel neem je de kindjes in je groep erg serieus en neem je de tijd om het goed te bespreken. Wat fijn!! Oprecht! Ik zie ze hier snel tussendoor corrigeren terwijl ze vaak de ander troosten. En dat doet voor mijn gevoel afbreuk aan de situatie voor beiden. Want het kindje wat pijn heeft of is geschrokken verdient echt eerst de aandacht. Dankjewel voor jouw bericht en hulp! Ik neem ook dat mee naar het gesprek 🙏🏽

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Bedankt voor jouw input! Super fijn! Ik start met de mentor (geen idee over ...
Ik lees je bericht nu pas🙈 zo lief! Hoe is het ondertussen gegaan?